Učionica
STUDENTSKI SERVIS - REKORDNE BROJKE

Čak 6985 osječkih studenata u 2018. ostvarilo zaradu radeći preko Studentskoga servisa
Objavljeno 10. veljače, 2019.
Prethodnu godinu na tržištu studentskoga rada svakako je najviše obilježilo donošenje Zakona o obavljanju studentskih poslova

Studentski servis, koji djeluje u okviru Studentskog centra u Osijeku, obavlja poslove posredovanja pri zapošljavanju studenata i druge aktivnosti u cilju poboljšanja i razvoja životnoga i radnoga standarda studenata, mogućnosti njihove dodatne zarade, odnosno poboljšanju materijalnih uvjeta studiranja.

U 2018. godini u odnosu na 2017., ali i sve prethodne godine, došlo je do povećanja ponuđenih poslova angažiranjem studenata što je najbolje vidljivo u broju studenata koji su radili tijekom prošle godine. Našim posredovanjem u 2018. zaradu je ostvarilo čak 6985 studenata što je gotovo 400 studenata više nego u 2017. kada ih je bilo 6607. Tijekom 2018. izdano je ukupno 39 386 Ugovora o djelu redovitog studenta što je za 1238 više nego 2017. kada ih je bilo 38 148. To znači kako je u pitanju otprilike i broj pojedinačno odrađenih poslova. Neki su poslovi rađeni tijekom cijele godine, neki tijekom cijeloga mjeseca, neki samo tijekom turističke sezone, a neki su rađeni nekoliko dana ili samo jedan dan ili nekoliko sati. Takvi konačni podatci o broju studenata koji su radili i broju izdanih ugovora najveći su općenito u poslovanju našega Studentskog servisa promatrajući sve godine poslovanja.

Pojačane obveze i aktivnosti
Ove su brojke povećale i naše svakodnevne obveze i aktivnosti, prije svega one administrativne: učlanjenje novih studenata, uspostavu kontakta i registriranje novih poslodavaca, primanje zahtjeva za poslove, dogovaranje i ugovaranje, ispostavljanje računa i mnogo drugih radnji vezanih uz naš rad. No, ono što je u našem radu najviše obilježilo proteklu godinu na tržištu studentskoga rada svakako je Zakon o obavljanju studentskih poslova koji je na snagu stupio 8. studenoga 2018. Na osnovi našega iskustva, a s obzirom na promjene koje je donio, možemo ga nazvati najradikalnijim pravnim aktom u radu studentskih servisa pa i studentskih centara u posljednjih nekoliko desetljeća.

Polazna je teza pri izradi Zakona bila zaštita studenata kao mladih osoba koji se po prvi put pojavljuju na tržištu rada. Osim toga, donio je i mnogo drugih odredbi koje od toga dana primjenjujemo u radu ili postupno uvodimo u rad. Dužnost nam je studentima i poslodavcima pružiti sve potrebne informacije koje je Zakon donio. Iskustvo, kontakti, etički kodeks ponašanja, tolerantnost naspram svih mogućih vrsta subjekata s kojima dolazimo u kontakt, često i improvizacija, nužni su u našem radu te su nam i sada pomogli u postupku primjene i tumačenja odredaba novog Zakona. Još uvijek traje prilagodba novim smjernicama i obvezama koje je donio Zakon. U velikoj mjeri doprinos daje i dobra suradnja i sa studentima i s poslodavcima, odnosno slanje velikoga broja obavijesti. O pravim i potpunim rezultatima i poboljšanjima, vidljivim i u praksi, moći će se govoriti i pisati vjerojatno kroz godinu dana kada bude odrađen cjelogodišnji posao, uključujući i rad tijekom turističke sezone.

Mrežni servis
Važna je (praktična) odredba Zakona mrežni servis za izdavanje ugovora. Studentski je posao po svojim osnovnim obilježjima povremen i privremen, raznolikoga vremena/trajanja zapošljavanja, često nepredvidivoga početka rada i trajanja posla. Brojne su potrebe poslodavaca za studentskom radnom populacijom izvan uobičajenoga radnog vremena, dakle u poslijepodnevnim ili večernjim satima te vikendom. Novi Zakon za razliku od staroga Pravilnika propisuje postupak i vrijeme izdavanja, potpisivanja i sklapanja ugovora prije početka rada. Stoga je Zakonom i Pravilnikom o obliku i sadržaju ugovora o obavljanju studentskih poslova propisano kako je posrednik dužan osigurati mrežne servise koji će studentima omogućiti izdavanje, odnosno preuzimanje ugovora izvan redovitoga radnog vremena posrednika. U postupku smo pokretanja i instaliranja mrežnoga servisa i funkcionalne mrežne aplikacije pa ćemo biti usklađeni i s tim novim zakonskim propisom. Sama instalacija ne bi trebala biti problem jer imamo već zadovoljene gotovo sve tehničke preduvjete. Rezultat bi morao biti mogućnost prijave studenata putem AAI@EduHr elektroničkoga identiteta uz maksimalnu razinu zaštite podataka studenta te stvaranje pretpostavke za izdavanje ugovora uz unošenje nekoliko jednostavnih, osnovnih podataka vezanih/obveznih za samo obavljanje posla.

Taj bi postupak trebao biti posebno važan i kada je u pitanju početak rada studenta u mjestu dislociranom od sjedišta posrednika, što se najviše odnosi na rad tijekom turističke sezone, ali i u okolnim mjestima kada student ne može prije početka posla doći u Studentski servis (velik je broj poslodavaca, naručitelja posla, izvan Osijeka i izvan naše regije). Tako izdani ugovori i taj postupak imat će mnogo ograničenja: bit će privremeno pohranjeni na odvojene web lokacije, svakodnevno kontrolirani i na osnovi ispravnosti pušteni u postupak daljnje realizacije.
Tihomir MILINOVIĆ
Do sada najveći broj članova – 10 354

Na osnovi podataka iz matičnih datoteka utvrdili smo kako su nam prošle godine pristupila 2654 nova člana, a broj je onih koji su izgubili status studenta, a time i pravo na rad, nešto manji. U cijeloj 2018., dakle od 1. siječnja do 31. prosinca, Studentski je servis imao 10 354 člana. To je do sada najveći broj članova, a prethodne 2017. godine bilo ih je 9825. Prošle je godine našim novim poslovnim partnerima postalo 969 poslodavaca što je također veći broj u odnosu na prethodnu godinu kada je novih partnera bilo 803. U našim je popisima ukupno 7864 poslodavca s kojima stupamo/možemo stupiti u poslovne odnose, odnosno za koje rade studenti. Sjedište je velikoga broja poslodavaca izvan naše regije.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike