Ekonomija
KAKO DO KVALITETNIH ZAPOSLENIKA?

Kod tražitelja posla brend poslodavaca sve više dobiva na važnosti
Objavljeno 8. veljače, 2019.
Drastično je smanjen broj prijava na oglase za posao u svim vrstama djelatnosti u Republici Hrvatskoj, a kompanije se svakodnevno susreću s manjkom kompetentnog kadra na tržištu. Povećan je broj prijava nedovoljno kompetentnih kandidata, kao i onih koji nemaju velikog interesa za radom u toj tvrtki.O metodama kojima tvrtke mogu doći do kompetentnih zaposlenika na tržištu rada te zbog čega je važno da one dugoročno rade na razvoju vlastitog brenda, na jučerašnjem PUMA seminaru u HUP - Regionalnom uredu Osijek govorio je magistar psihologije Sandro Kraljević, vlasnik i direktor tvrtke Mind Lab d.o.o.
- Ne postoji čarobna formula koja će vam omogućiti da nađete idealnog kandidata, međutim postoji određeni set postupaka i akcija koje svaka tvrtka može napraviti da bi se pronašli oni najkompetentniji, samo je potrebno uložiti malo novca, malo vremena i jako puno truda. Jedna od najčešćih pogrešaka koje tvrtke prave je to što se fokusiraju na kandidate koji aktivno traže posao, a tih kandidata je samo od 18 do 20 posto. Na taj način propuštaju svoju percepciju usmjeriti na tzv. pasivne tragače kojih je gotovo 75 posto. Oni su zaposleni u drugim tvrtkama, međutim kada bi im se pružila dobra prilika, oni bi bili skloni razmotriti novu opciju te se možda i prebaciti u drugu tvrtku - kaže Kraljević.
Najnovija istraživanja pokazuju da današnji kandidati puno vremena provode istražujući samu tvrtku prije nego što odluče prijaviti se za neku poziciju u njoj.
Zanima ih čime se ona bavi, kako se u njoj radi, što o njoj kažu njezini zaposlenici te kakvu reputaciju ona općenito ima na tržištu. Stoga je brend poslodavaca pojam koji u području upravljanja ljudskim potencijalima iz godine u godinu sve više dobiva na važnosti.
‘‘Prije su poslodavci bili ti koji su upravljali kormilom, a sada kandidati imaju nešto veću važnost pa poslodavci trebaju uložiti puno više truda kako bi s pomoću različitih metodoloških postupaka okrenuli svaki kamen na tržištu i pronašli uistinu kvalitetne zaposlenike koji im po znanjima i vještinama odgovaraju‘‘, rekao je Kraljević.
Važna komponenta koja određuje uspjeh selekcijskog postupka neke tvrtke jest i psihologijska procjena potencijala kandidata, potrebna kako bi se na najbolji način procijenilo odgovara li pojedini kandidat klimi i kulturi tvrtke za čije se radno mjesto prijavio. D. Miklić
Tvrtke koje traže radnike više se fokusiraju na aktivne tražitelje posla, a manje na tzv. pasivne tragače
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike