Autoglas
VOZILI SMO: AUDI A1

Najmanji Audi konačno je izašao iz puberteta
Objavljeno 5. veljače, 2019.
Povrh sve zabave koju nudi Audi A1, osmijeh pruža i potrošnja koja se vrti oko 5-6 litara na otvorenoj cesti, i to uz dinamičnu vožnju

Nakon osam godina druženja s prvim modelom, Audi je zasukao rukave i predstavio potpuno novi model koji kao da s prethodnikom nema nikakve veze osim imena, a koji će vas osvojiti na prvu. Audi A1 Sportback 30 TFSI S line puni je naziv modela koji smo imali prilike provozati.

Kada biste nas pitali koji je Audi A1 po nama najbolji, nema sumnje da biste dobili upravo ovaj odgovor - Audi A1 Sportback 30 TFSI S line. Zašto? Zato što donosi sve ono zbog čega će novi A1 postati prava modna ikona. Audi A1 oduvijek se htio probiti kao automobil onih koji bi ga kupili zato što imaju istančan ukus i poželjan životni stil, a trebaju mali automobil. Iako je to koliko-toliko pošlo za rukom i prvom modelu koji smo prvi put ugledali sada već daleke 2010. godine, novi A1 definitivno će to i postati.

Krenimo od vanjštine. Testni Audi A1 Sportback 30 TFSI S line stigao nam je u tzv. turbo plavoj boji. Iako je boja stvar ukusa, na novom A1 ova leži kao stvorena. Bila bi prava šteta odabrati neku drugu boju, primjerice bijelu, crnu ili sivu, kada ova plava djeluje dinamično, drukčije i upadljivo. U kombinaciji s crnim krovom, crnom rešetkom hladnjaka, crnim retrovizorima i drugim "sportskim" umetcima koje donosi S line oprema, A1 izgleda fantastično. Dojam upotpunjuju atraktivni kotači, kao i LED svjetlosno sklopovlje. Zadnja, ali i prednja svjetla oblikovana su u novim dezenima, a posebno nam se sviđa svojevrsna isprekidanost svjetala. Vanjske linije su oštre, kako smo već i naviknuli kod Audijevih modela, a donose agresivan, atletski, sportski izgled. I uz ciljano traženje neke mane, mi ju tijekom našeg testa na A-jedinici nismo uspjeli naći.

Kvantni skok
Otvaranjem vrata i ulaskom u A1 dočekuje nas potpuno novi interijer koji nema nikakve veze sa svojim prethodnikom. Naime, unutrašnjost je temeljito redefinirana, a krenut ćemo od materijala i završne obrade. Poslovično za Audi, ovdje nema kompromisa. Stojimo iza stava kako Audi radi najkvalitetniju unutrašnjost automobila. Svaki spoj, svaki gumb, svaka površina odaje osjećaj premium kvalitete. Sjedanjem u izvrsno profilirana S line sjedala u dlanove uzimamo sportski upravljač presvučen perforiranom kožom. Ispred vozača je virtualni kokpit, koji stoji samo 1023 kune doplate, no i standardno ovdje je digitalna ploča koja, iako nalikuje virtualnom kokpitu, ipak ima svoja ograničenja. Posebno zanimljivi su nam ventilacijski otvori oko instrumenata ispred vozača, koji nam djeluju pomalo retro, no pravo su osvježenje na način na koji su integrirani u kokpit. Središnji dio naglašeno je nakrenut prema vozaču, što je opet detalj koji nam se izuzetno sviđa, a stvara dojam kako je ovaj automobil krojen prema željama i za svog vozača. Središnjim dijelom dominira velik zaslon osjetljiv na dodir, a kojim se upravlja gotovo svim funkcijama automobila. Dojam interijera podsjeća na veće modele iz Audijeve game (A6, A7), no upravo je to novi smjer kojim će ići i budući modeli iz tvornice s četiri prstena, a moramo priznati da nam se sviđa.

30 TFSI
Audi A1 Sportback 30 TFSI S line opremljen je svim danas potrebnim tehnologijama. Od napredne multimedije, povezivanja s telefonom, USB, čak i USB-C konektori su tu, radar s brojnim funkcijama, sve je tu u službi komfora, zabave, aktivne i pasivne sigurnosti. A1 nije velik automobil pa očekivati neka čuda u području prostranosti nije realno. Putnici sprijeda bit će ugodno smješteni, oni straga baš i ne. No, ipak, ovo nije automobil za duga putovanja većeg broja osoba, a na kraćim relacijama svi će se koliko-toliko udobno smjestiti.

Audi je uveo nove oznake modela ovisno o snazi motora. Audi A1 Sportback 30 TFSI zapravo skriva 1,0-litreni turbobenzinski motor snage 116 KS. Ovih 116 KS vozi se kao znatno više jer auto je nevjerojatno potentan, a uz to tih i uglađen. Ovo je motor koji bismo preporučili svim kupcima A1. Povrh sve zabave, osmijeh pruža i potrošnja koja se vrti oko 5-6 litara na otvorenoj cesti, i to uz dinamičnu vožnju. Jedina brojka koja može pokvariti zabavu je cijena. Naime, ona za ovakav A1 iznosi oko 207 tisuća kuna. No, A1, bar u testiranoj Audi A1 Sportback 30 TFSI S line postavi, i nije automobil za velik broj kupaca. U njemu će uživati oni koji imaju svoj istančan ukus i poželjan životni stil.

Marin Režić
// VOZILI SMO //
NAJMANJI AUDI JE NARASTAO
Iako je riječ o najmanjem Audiju, udobnost mu je fascinantna, a s neravninama nema nikakvih problema, unatoč 17-colnim kotačima. Opći je dojam poput onoga što piše u katalogu, da se nalazite u vozilu više kategorije. Ovaj mališan definitivno voli zavoje i prosječnom će vozaču ponuditi sve što treba. Oni koji su pak iskusili energičniju vožnju, a takvih je uistinu malo, možda će sitnu primjedbu imati na mjenjač koji bi mogao biti malo bržeg hoda. Velikoj većini vozača mjenjač će ipak biti super. Kočnice su se također pokazale kao odlične jer su odradile sve što smo zamislili. Glavni konkurenti Audiju A1 bit će Volkswagen Polo 1.0, Mazda 2, Mini Cooper, Peugeot 208 i Renault Clio TCe. Općenito gledajući, Audi A1 sada je puno bolji od prethodne generacije, a prednjači moderniji multimedijalni sustav i instrumenti te prostranija unutrašnjost.
Prtljažnik narastao, sada ima 335 litara
Pogon testnog turbobenzinca Audija A1 Sportback 30 TFSI S line je na prednje kotače, a mjenjač je sa šest stupnjeva prijenosa. Iako je riječ o najmanjem Audiju, prtljažnik je kapaciteta 335 litara, a s preklapanjem stražnjih sjedala prostor raste do respektabilnih 1090 litara. Težina praznog vozila je 1180 kilograma, a nosivost je ravno 500 kilograma. Najveća brzina mu je 203 kilometra na sat (što, iskreno, nismo provjeravali). Treba ipak reći da pri brzini od 130 km/h, u sekundi može primjetno ubrzati. Za agilniju vožnju, naravno, treba i više goriva kojeg u rezervoar stane točno 40 litara.