Ekonomija
SAJMOVANJE

Nove sajamske dvorane za novo poglavlje u Slavoniji
Objavljeno 30. siječnja, 2019.
Organizacijom manifestacija na kojima se velikom broju kupaca prezentiraju proizvodi i usluge izravno podižu standard građana

Sajmovanje je u Slavoniji dio povijesne tradicije, no definitivno je da ta djelatnost na ovim prostorima ulazi u novu dimenziju. Osijek i Virovitica, gradovi koji su se iskristalizirali kao glavne, prepoznate i priznate sajamske destinacije, ulažu u novu infrastrukturu. Nakon godina podstanarstva i jedni i drugi odlučili su investirati u vlastite sajamske prostore. Situacija je i kod jednih i kod drugih slična, tvrtke koje su tehnički organizatori sajmskih manifestacija pod okriljem su lokalne zajednice, pa je svaki dolazak na sajam prilika da se prezentiraju i druge mogućnosti kraja. Virovitičani će tako već za nešto manje od dva mjeseca u novom prostoru, u novoj sajamskoj dvorani, prirediti 24. izdanje Viroexpa; najavljuje se nastup izlagača iz 32 strane zemlje, a do sada, mjesec i pol prije sajma, popunjeno je 60 posto izlagačkog prostora...

Na duge staze
Grad Osijek i Osječko-baranjska županija pak interesno su se udružili u realizaciji projekta Gospodarski centar. Polivalentni će to biti prostor od 5000 četvornih metara zatvorenog i 45.000 četvornih metara otvorenog izložbeno-prodajnog prostora, s kongresnim centrom, ugostiteljskim sadržajima, poslovnim prostorima za male i srednje poduzetnike te za poduzetničke potporne institucije i - novim sajamskim prostorom. Ukupna je vrijednost investicije 30 - 35 milijuna kuna.

Alen Vukašinović, direktor tvrtke Osječki sajam d.o.o., kaže da organizacijom sajamskih manifestacija na kojima udruge, obrti i tvrtke velikom broju potencijalnih kupaca prezentiraju svoje proizvode i usluge izravno podižu standard građana.

- Uz samu prodaju proizvoda tijekom sajma, primarno i bitno je povećati samu vidljivost obrta ili tvrtke, što u konačnici dovodi do ugovaranja poslova te prodaje proizvoda i usluga na duge staze. Svi izlagači i posjetitelji, koji nam svake godine dolaze u velikom broju, sa sajma odlaze zadovoljni i s osmijehom te nam se svi vraćaju. Broj izlagača je iz godine u godinu veći te su kapaciteti izložbenog prostora sajma maksimalno popunjeni. Posjećenost je minimum 10.000 posjetitelja po jednoj sajamskoj manifestaciji. Može se lagano izračunati koliku korist ima svaki izlagač, a radi se o izlagačima kvalitetnih proizvoda i usluga, kojima uvijek i jedino savjetujemo da se, osim kvalitetnim proizvodima, "naoružaju" posjetnicama i letcima - kaže Vukašinović. Osim tri velike, specijalizirane, sajamske manifestacije (Proljetni sajam, SALORI/Motomobil, Jesenski sajam) te Sajma antikviteta, koji se kao jednomjesečna priredba održava cijele godine, Osječki sajam d.o.o. organizira i dvodnevne sajamske priredbe Osijek Drone Expo i TehniCOOLum. Cilj je tih sajamskih priredbi popularizacija tehničke kulture - od početnika, koji se tek odvažuju za bavljenje tehnikom, do stručnjaka i pedagoga kojima su STEM znanosti i tehnička kultura profesionalni izbor.

Posjećuju ga svi
- Sama atmosfera i ugođaj na sajmu, kako za izlagače tako i za posjetitelje, jedinstveni su u Hrvatskoj. Izlagači za cijenu prilagođenu njihovim mogućnostima imaju vrhunsku uslugu, koja je za posjetitelje besplatna. Osječki sajam d.o.o. tvrtka je s malim brojem djelatnika, visoko obrazovanih, koji svoje aktivnosti vrlo lako prilagođavaju potrebama i zahtjevima tržišta.

Mi, djelatnici Sajma, zadovoljstvo crpimo iz činjenice što aktivno sudjelujemo u projektu koji za cilj ima podizanje standarda građana našeg grada Osijeka i Osječko-baranjske županije - kaže Vukašinović.

Dugogodišnja direktorica HGK-a Županijske komore Osijek Katarina Pekanov prisjeća se, vezano uza sajmovanje na ovim prostorima, kako je jedan cijenjeni makroekonomist često znao govoriti da je politika važna jer donosi smjernice kamo trebamo ići, pokazuje pravi put dolaska do cilja.

- Tako se sjećam 1993. godine, kada je grupa entuzijasta krenula u dostojno zastupanje Osijeka kao grada u kojem se te godine baš i nije lako živjelo, ali i mogućnosti preuzimanja bar dijela onoga što je u to vrijeme bio Novosadski sajam. Imali smo sve preduvjete za to pa je tako i otvorena izložba Osijek expo. Bitna je politika, koja je onda u tom trenutku u Osijek dovela od premijera do svih ministara u vladi Republike Hrvatske. Nakon dugo vremena popunjeni su svi hotelski kapaciteti, trošilo se i osjećao se duh zajedništva. Sa stablizacijom stanja u susjednim zemljama, Hrvatska kreće i u osvajanje izgubljenog tržišta Srbije. Tada, prvi put nakon rata, nastupa na Novosadskom sajmu. Zakupom prostora od 500 četvornih metara gospodarstvo pokazuje što ima ponuditi tom tržištu. Ljudi su ulazili, gledali, kušali. Tražili su samo jednu kockicu Kanditove čokolade, okuse koje poznaju. Bio je to nevjerojatan nastup našeg gospodarstva. Bila je čast biti posjetitelj tog sajma. Sajamski radio prvog dana te izložbe u jedan sat nakon podneva objavio da je prodana stotisućita ulaznica. Posjećuju ga svi, od poslovnih ljudi, škola, fakulteta, zadruga... Ništa ne može zamiijeniti dobru sajamsku atmofseru. Ima još onih koji znaju raditi sajmove- kaže Pekanov.

Zdenka Rupčić/Dario Kuštro
Broj je izlagača iz godine u godinu veći te su kapaciteti izložbenog prostora sajma maksimalno popunjeni
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

INOVACIJA: ODRŽIVA BUDUĆNOST BORBA PROTIV “VAMPIRSKE” POTROŠNJE

Fantomska energija proguta čak 30 milijardi eura godišnje

2

GOLEMI RAST INDUSTRIJE OSIGURANJA

U samo tri godine globalni je prihod od premija porastao za nevjerojatnih 1,1 bilijun eura

3

TRENDOVI U TURIZMU

Velik porast last minute rezervacija