Autoglas
BMW I3 INOVATIVNO ELEKTRIČNO VOZILO

Pravi električni udar iz futurističkog auta
Objavljeno 29. siječnja, 2019.
Putnički prostor je kavez izrađen od karbonskih vlakana, a vanjske su oplate od lagane plastike. Elektromotor je straga

Sjeli smo za upravljač BMW-a i3 - neobičnog, inovativnog, ali nevjerojatno zabavnog potpuno električnog vozila bavarskog proizvođača premium automobila. Prvi susret s BMW i3 je poseban. Naime, iz "aviona" se vidi kako je ovaj automobil neobičan, drukčiji od drugih na cesti. O ukusima se ne raspravlja, no jedno je sigurno – BMW i3 izgleda futuristički.

Istina, ovaj automobil kao i svaki drugi ima kotače, vrata, stakla, ali način na koji je sve posloženo vrlo je netipičan, kako općenito, tako još više za sam BMW. Umjesto neke sportske limuzine ili kupea, i3 je maleni monovolumen. Netipično visok s golemim, ali uskim kotačima, s netipičnim stražnjim staklima, netipičnim stražnjim vratima koja se otvaraju suprotno od prednjih, netipičnim materijalima, puno je toga neobičnog na ovom modelu. No, unatoč tome, sve skupa je baš tamo gdje treba biti.

Veliki kotači, dvobojna karoserija i velike staklene površine čine BMW i3 automobilom koji će djelovati moderno još dugo godina ispred. BMW i3 je konstruiran ne kao klasični kompakt, što bismo očekivali zbog izgleda, već očekivano za BMW kao i većina sportskih automobila.

Stražnja vrata
Prednji i stražnji ovjes povezuje aluminijska šasija, a elektromotor je ugrađen straga. Putnički prostor je u biti kavez izrađen od karbonskih vlakana, a vanjske su oplate od lagane plastike.

Unutrašnjost je nastavak iste priče, a ono što ćete prvo primijetiti su stražnja vrata koja se otvaraju suprotno od prednjih. Iako izgledaju neobično, ovaj koncept nam se izuzetno sviđa jer olakšava ulazak u automobil i izlazak iz njega, kao i utovar stvari. Unutrašnjost dalje slijedi filozofiju modernog i neobičnog, a prvi detalj nakon sjedanja je nepostojanje ploče s instrumentima. Umjesto nje tu je mali zaslon. Centralni greben također je izmijenjen, a suvozač i vozač nemaju klasičnu prepreku između kakvu inače viđamo u automobilima.

Strahovite performanse
Centralnim djelom dominira golemi zaslon s iDrive sustavom kojim se upravlja na već dobro poznati način unutar BMW-ovih vozila – s pomoću kotačića i nekoliko tipki. Automobil posjeduje sve danas moderne tehnikalije, pa o njima nećemo trošiti riječi.

Elektromotor je vrlo jak (127 kW/170 KS) uz okretni moment od 250 Nm. Kada pritisnete papučicu akceleratora, ubrzava kao da ste ispaljeni iz topa. Ako niste vozili neki snažniji sportski automobil, i3 će zasigurno biti automobil u kojem ćete doživjeti do sada najveće sile ubrzanja. Već za samo 3,7 sekundi dostiže brzinu od 60 km/h, do „stotke“ stigne za 7,2 sekunde, a maksimalna brzina limitirana je na 150 km/h. Pogon je izravan, a elektromotor prenosi snagu na stražnje kotače bez promjene stupnjeva prijenosa. Tiha vožnja u kojoj samo čujemo strujanje guma i vjetra očarava. Mali i3 vozi, u slučaju našeg testnog primjerka na 19-inčnim kotačima, s time da su prednji poprilično tanki, 155/70 R 19, a straga su nešto širi. Sve je ovo u službi što bolje autonomije, koja je na našem testnom modelu bila oko 160 kilometara. Jesu li klasični automobili prošlost? Sigurno da još nisu, no jedno je jasno, električni automobili su budućnost.

Marin Režić
Moderan i neobičan
Dizajn unutrašnjosti je moderan i neobičan, a pretinaca i polica je dovoljno. Sjedala su udobna i oblikovana pomalo futuristički. Za upravljačem i3 djeluje odlično. Tomu u prilog ide visok položaj sjedenja, dobra preglednost, ali i dojam velikog prostora u unutrašnjosti. Ispod svega u podnožje i3 postavljene su litij-ionske baterije, čija je veća težina kompenzirana lakim materijalima. Automobil teži samo nešto više od 1,2 tone, što je malo više nego što bi imao slični četiri metra dugi „obični“ automobil.
170

konjskih snaga isporučuje elektromotor BMW-a i3
1,2

tone težina je električnog automobila bavarskog proizvođača
Već za samo 3,7 sekundi dostiže brzinu od 60 km/h, a do „stotke“ stigne za 7,2 sekunde
Možda ste propustili...