Autoglas
VOZILI SMO: PEUGEOT 3008

Benzinski trocilidraš, zanimljiva kombinacija
Objavljeno 22. siječnja, 2019.
Ako želite moderan automobil pun elektronskih gadgeta, a da pri tome vozite defenzivno, onda je Peugeot 3008 idealna kombinacija za vas
Kada na test dobiješ automobil koji je bio hrvatski i europski automobil godine, htio-ne htio, moraš mu prići s mnogo više obzira. To smo i učinili s Peugeotom 3008 Allure PureTech 130 EAT8, koji je definitivno položio sve zahtjevne zadatke koje smo postavili pred njega.


U vrijeme kada su dizeli "out", a benzinci "in", Peugeot 3008 predstavio se u sasvim novom svjetlu. Benzinski trocilindraš u obiteljskom SUV-u uistinu je zanimljiva kombinacija. Već se na prvu vidi snažan potpis Peugeotovih dizajnera koji ne može promaći oku gdje god se 3008-ica pojavi. Moderni i donekle futuristički dizajniran I-cockpit dobro se primio kod vozača, iako nije toliko razigran kao kod Citroena ni suzdržan kao kod Volkswagena, nego je Peugeot otišao nekim svojim putem. Nama se, mora se to reći, svidio.


Kada se sjedne na vozačevo sjedalo, odmah se uočava malen upravljač, kao da je premješten iz videoigrice, ali se mora priznati kako odlično sjedi u rukama. U visini očiju na zaslonu se prikazuje digitalna slika visoke razlučivosti i futurističkim grafičkim elementima. Tu nema klasične prometne ploče, ona je zamijenjena s 12,3-inčnim zaslonom koji omogućuje vozaču da sam bira informacije koje će mu se prikazati (osobno, instrumenti, minimalno, navigacija). Desno od upravljača veliki dodirni zaslon od osam inča služi kao tablet smješten u središnju armaturnu ploču i on je centar cijelog infotainmenta. Sve u svemu, ljubitelji gadgeta uživat će u ovom automobilu, dok će se klasičari, koji vole kazaljke, morati naviknuti na digitaliju. I neće im biti problem, sigurni smo u to.
Kvaliteta

Cijeli interijer karakteriziraju materijali kvalitetniji nego prije te viša kvaliteta izrade. Već na prvi pogled sve djeluje vrlo kvalitetno izrađeno. Materijali su ugodni na dodir, spojevi su ujednačeni, a kožni elementi su prošiveni precizno kao u premium automobilima. Pored toga kvaliteti boravka u kabini pridonosi efektno, ali opet i nenametljivo ambijentalno osvjetljenje.


Ispod haube imamo početni benzinski motor iz ponude, 1.2 PureTech turbopunjeni trocilindraš. Iznenađujuće glatko isporučuje snagu i ne osjeća se kako je riječ o malenome stroju. Istina, nije tako živahan i ne nudi trenutačno ubrzanje koje radi 1.6 litreni motor, ali za 90 posto korištenja to je sasvim dovoljno i prihvatljivo. Motor nudi razumnu količinu snage i okretnog momenta. Vibracije, koje su nekada pratile trocilindraše, više ne postoje jer su vrhunski izbalansirane. U kabini se motor i ne čuje zahvaljujući odličnoj zvučnoj izolaciji.
Automatski mjenjač

Posebnost u unutrašnjosti 3008-ice je osmostupanjski automatski mjenjač koji je prošle godine zamijenio 6-stupanjski. Ručica je smještena visoko na središnjem grebenu, a komande prema mjenjaču idu elektronskim putem. Treba naglasiti kako za upravljanje ovim mjenjačem treba određeno vrijeme privikavanja, ali poslije ide bez problema. Riječ je o prijenosu koji koristi Quickshift tehnologiju i koji je razvijen u suradnji s PSA grupacijom i japanskom tvrtkom. Ako vam se učini da je mjenjač možda malo spor, pritisnite tiku M (manual) i sami mijenjajte brzine na polugicama koje su smještene ispod upravljača vozila. Ako pak želite potpuni brzinsko-adrenalinski užitak, tu je i sport-mode koji smo, naravno, također isprobali. Njegovim radom motor se konačno čuje i bez problema odrađuje sve što vozač od njega traži. Ipak, treba napomenuti kako je riječ o obiteljskom automobilu, pa sport-mode ipak neće biti toliko potreban.


Kao i obično, provozali smo ga na svim vrstama cesta, od konstantne vožnje autocestom uz upotrebu tempomata, do zavojitih međugradskih cesta. Nakon prijeđenih cca 1000 kilometara, definitivno dižemo palac gore za Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8. Maksimalna brzina mu je 197 km/h, no mi smo potegli samo do 150 km/h, naravno, na autocesti.
Cijena je s ponuđenom Allure opremom 218.355 kuna. Ako želite moderan automobil, uglađen, siguran i pun elektronskih gadgeta, a da pri tome vozite defenzivno i ne lovite brzinske rekorde, onda je Peugeot 3008 s ovim benzinskim motorom idealna kombinacija za vas.
Milan Bugarić
MNOGO ISKORISTIVOG PROSTORA
Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8 odličan je automobil za obitelj jer ima mnogo korisnog prostora. Za odlaganje prtljage tu je prtljažnik kapaciteta 520 litara, a kada se sruše stražnja sjedala, on naraste do respektabilne 1482 litre. Dosta prostora za odlaganje stvari ima i u prednjem dijelu automobila, za vozača i suvozača. Desno od mjenjača nalazi se prostor za odlaganje mobitela, a ispod komandne ploče on se može i bežično puniti. Ispod mjenjača nalaze se dva otvora s držačima za boce, što se pokazalo uistinu učinkovitim. Na središnjem grebenu, između vozačeva i suvozačeva sjedala, nalazi se duboka kutija.

Na stražnjim sjedalima ima dovoljno komfora i za visoke osobe. Osobe na stražnjim sjedalima također sami mogu namještati klimu. Sjedala su kvalitetna, pa vožnja od nekoliko stotina kilometara u komadu ne predstavlja nikakav problem.
BOGATIJA OPREMA, VEĆA CIJENA
Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8 prema cjeniku starta od 218.355 kuna do registracije, a cijena testnog modela se popela na 242.768 kuna s dodatnom opremom i posebnim porezom na motorna vozila. Od dodatne je opreme Peugeot 3008 bio opremljen krovnim nosačima (1600 kn), perla bojom (5900 kn), 3D navigacijom (7900 kn), bežičnim punjačem mobitela (800 kn), kamerom Visiopark2 (4500 kn), otključavanjem i pokretanjem vozila bez ključa (3400 kn) i rezervnim kotačem (900 kn). Ipak, osnovni turbobenzinac u ponudi, s istih 130 KS, srednjim paketom opreme Active i ručnim mjenjačem, stoji 176.905 kuna.