Novosti
HRVATSKA NA MEĐUNARODNOM ZELENOM TJEDNU

U Berlinu predstavljena vina iz Slavonije i Baranje
Objavljeno 21. siječnja, 2019.

S ciljem brendiranja Hrvatske kao vinske zemlje, Hrvatska gospodarska komora organizirala je promotivnu večeru u Berlinu na kojoj su u subotu na večer uglednim berlinskim ugostiteljima prezentirana vina okupljena pod brendom Vina Croatia - vina mosaica. Pod vodstvom Suada Zlatića svoja najbolja vina u berlinskom restoranu Oxymoron predstavile su vinarije Badel 1862, Belje, Dalmacija vino, PZ Vrbnik i Kutjevo.

Osnovna je ideja ovakve promocije izravan kontakt vinarija s kupcima, distributerima i vlasnicima restorana te razmjena informacija o ponudi i potražnji. ‘‘Brendiranjem Hrvatske kao vinske zemlje dajemo vjetar u leđa izvozu vina i zato ustrajemo na vinskim promocijama. S Nijemcima je lako, oni su naši vjerni posjetitelji tijekom turističke sezone, pa zato imaju priliku ne samo probati naša vina, nego vezati uz njih i uspomene‘‘, rekao je predsjednik HGK Luka Burilović.

Činjenicu da su naša vina sve prepoznatljivija u Njemačkoj potkrepljuju i brojke, ističu iz HGK. U 2017. godini izvezli smo 786 tona u vrijednosti većoj od dva milijuna eura, a već u prvih devet mjeseci 2018. premašili smo izvoz od 700 tona i dosegli 1,9 milijuna eura vrijednosti.

Hrvatski vinari nastupaju u Berlinu i na svjetskom poljoprivrednom sajmu, 84. Međunarodnom zelenom tjednu 2019. (Grüne Woche), koji se održava od 18. do 27. siječnja. U organizaciji HGK i Ministarstva poljoprivrede na berlinskom sajmu svoje proizvode predstavlja 13 hrvatskih tvrtki. Među brojnim prehrambenim proizvodima cijelog svijeta ove godine nalaze se hrvatska vina iz svih vinskih regija, koja predstavljaju Badel 1862, Belje, Dalmacijavino, Kutjevo i PZ Vrbnik. Tu su i likeri Kapronca, Nijemcima već tradicionalno poznate rakije Đanić, slastice Cremalat te čajevi Pampa tea. Grad Novska (OPG Došlović + Pčelarska udruga Metvica) i Kuće meda Županja, predstavljaju proizvode od meda i lavande, OPG Kalić proizvode od industrijske konoplje, a OPG Zdravko Sokić domaću tjesteninu.

‘‘Pola milijuna posjetitelja i promet od gotovo 50 milijuna eura koji se ostvari izravnom prodajom na sajmu, jasno pokazuju da je Međunarodni zeleni tjedan jedan od najvažnijih događaj za poljoprivredni sektor. Ovo je iznimna prilika domaćim proizvođačima da predstave svoju kvalitetu i zakorače na nova izvozna tržišta, a imamo što pokazati‘‘, rekao je na otvorenju sajma predsjednik HGK Burilović. H
Hrvatska - zemlja partner iduće godine
Hrvatski su štand na berlinskom sajmu prvog dana posjetili savezna ministrica Njemačke za poljoprivredu i hranu Julia Klöckner i gradonačelnik Berlina Michael Müller, a ugostili su ih ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, državni tajnik Tugomir Majdak, predsjednik HGK Burilović te potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević. Iduće godine zemlja partner sajma Grüne Woche 2020. bit će Hrvatska. “Biti zemlja partner Zelenog tjedna nije samo velika čast, nego i veliki izazov te prilika za naše poljoprivredne proizvođače, ali i Hrvatsku kao zemlju koja se strateški opredijelila za održivu, ekološki prihvatljivu poljoprivredu“, izjavio je Tolušić.
Možda ste propustili...