Objavljeno 18. siječnja, 2019.
Već treći mjesec zaredom Osječanin muči muku s jednim telekomunikacijskim operatorom koji mu uporno šalje račun za potraživanja koja je ovaj već platio. Unatoč bankovnim potvrdama koje ima, tvrtka ustraje da naplati nepostojećeg dugovanje od 163,45 kuna.
- Riječ je o računu za listopad 2018. koji sam uredno platio čim je račun došao. No nakon nekoliko podsjetnika da treba platiti račun, na računu za uslugu s dospijećem u studenome i prosincu uporno mi zaračunavaju i tih 163,45 kuna tzv. duga. Već sam im dva puta slao bankovnu potvrdu plaćanja, i e-mailom i faksom, ali bez uspjeha! - priča ogorčeni Osječanin.
Iz udruge "Potrošački forum" čitatelju savjetuju izboriti se za svoja prava uz pomoć tzv. trokoraka, odnosno pisanja prigovora u tri stupnja.
- Oštećeni potrošač treba na istu e-mail adresu na koju je slalo presliku potvrde o plaćanju poslati i službeni prigovor u kojemu navodi da je potvrdu poslao, može ju i ponovno priložiti. Uz to treba zatražiti službeno očitovanje zašto oni, unatoč svemu tome, njemu i dalje šalju uplatnicu za račun koji nije platio. Iz tvrtke mu na ovakav upit moraju odgovoriti u roku od 15 dana, a ako se na taj prigovor ne očituju ili ako iz tvrtke odgovore nešto nezadovoljavajuće, onda on može napraviti daljnji prigovor povjerenstvu za reklamacije potrošača kao drugom stupnju za prigovor koje djeluje pri toj tvrtki. U tom povjerenstvu postoji i predstavnik potrošača koji tamo zastupa interese potrošača, a povjerenstvo ima rok za odgovor 30 dana. Ako ni povjerenstvo ne odgovori u roku od 30 dana ili odgovori nezadovoljavajuće, potrošač se može za pomoć obratiti trećem stupnju HAKOM-u kojemu se također potom šalje prigovor. Uz napomenu kako tvrtka s kojom potrošač ima problema mora imati Povjerenstvo za reklamaciju potrošača, te da se kontakt povjerenstva može pronaći na internetskim stranicima te tvrtke - kaže Dunja Mak, pravnica iz udruge "Potrošački forum" iz Osijeka uz preporuku Osječaninu iz ove priče da bude ustrajan u borbi za svoja prava jer ako je račun platio i za to ima dokaz, nema razloga zašto bi to morao ponovno učiniti.
I. Solar