Kultura
“ICONOPHILIA GLOW”, NASTAVAK OSJEČKE IZLOŽBE

Turčić rad proširila otiskivanjem na nošenu odjeću
Objavljeno 15. siječnja, 2019.
Na 25. slavonskom bijenalu za rad Iconophilia nagrađena je samostalnom izložbom

Poznata multimedijalna umjetnica i docentica na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti Ksenija Turčić na 25. slavonskom bijenalu 2016. za svoj rad Iconophilia nagrađena je samostalnom izložbom. Izložba se sastoji od prostorne instalacije i videa, a autorica ju izlaže u Velikoj dvorani Jedinstva pod naslovom Iconophilia glow, a otvorenje je u utorak, 15. siječnja.


Uoči otvorenja izložbe u osječkom MLU-u 13. rujna - koja je tada nosila naziv Iconophilia, nije zatvarala mogućnost nastavka, rasta, razvitka te ideje. Zatekli smo ju na radnom mjestu, no spremno nam je odgovorila na nekoliko pitanja, između ostalog i što se novoga zbiva na planu razvitka ideje, koncepta.


- Kako sam i u Osijeku najavila, to ste baš super zapamtili, u svom istraživanju s otiscima tijela na tepisima, osim intelektualno (zadovoljna pričom koju to otvara), osjetila sam i zadovoljstvo rada u materijalu. Tako sam se primila isprobavanja drukčijih mogućnosti otiskivanja obojenih tijela. Proširila sam rad otiskivanjem na upotrebljenu odjeću. Priča je ista, ostavljamo li neki biološki ili energetski trag na stvarima koje upotrebljavamo? Poznata je stvar da je npr. Picasso bio užasnut kada je svoju staru jaknu vidio na vrtlaru. Nošena odjeća poprima oblik vlasnika i troši se na specifičan način, oblikuje se prema tijelu. Kako sam već u MLU-u isprobala novu tehniku boje koja apsorbira svjetlo... pa ga neko vrijeme emanira, to mi se tehnički učinilo vrlo blisko ideji da je energija nekog tijela ostala na odjevnom predmetu - pojasnila nam je.


Tako na zagrebačkoj izložbi, koja je izmijenjena u odnosu prema osječkoj, izlaže u potpunom mraku otiske na tepisima i na odjeći: hlače, majice, jastučnice itd.


- Pogon Jedinstvo je bivša tvornica koja je sada kulturni centar i ima veliki izložbeni prostor 90-60-90 obojen u crno. Veličine je oko 400 kvadrata. Kako se ja uvijek prilagođavam prostoru izlaganja, često i samu ideju izvodim iz prostora, tako sam i nastavak ovog rada prilagodila toj mogućnosti da je postavljen u potpunom mraku, na podu i zamislila da se ljudi kreću među razbacanim fluorescentnim otiscima dijelova i cijelih tijela. Na desnom zidu od ulaza u tu "crnu sobu" bit će pet malih ekrana u nizu... koji pokazuju dokumentarni video sa sajma rabljene robe. (onaj isti koji je bio u MLU-u). Osim što ponavlja priču, ujedno je to u tom velikom prostoru "putokaz" prostornog kretanja. Eto, zato se rad zove Iconophila Glow jer je nastavna varijanta istoga rada - dodaje prof. Turčić, ističući kako izložbu ovaj put ne prati katalog jer su to, kaže, "brze izložbe".


- Takav im je program, a ja sam imala želju napraviti to baš u tom prostoru jer fizički uvjeti najbolje odgovaraju izvedbi tog rada - dodaje kroz smiješak.


- Iconophilia Glow nastavlja proces brisanja individualnosti čovjeka i prepoznatljive identifikacijske crte se razlijevaju kao u Rorschachovu testu mrlja. Umjetnički rad ulazi u naš mentalni prostor kroz vizualnu suptilnost i u vremenu kada je odraz ljudskog lika i lica sveprisutno pravo nameće se pitanje - što ostaje nakon što se prepoznatljivost pretvori u anonimnost? Što to znači ostaviti trag vlastite egzistencije u 21. stoljeću, kad doista živimo sve naslijeđene moderne i usvojene modernizirajuće vizualne kodove i radikalnosti kulture leća? Kad svoj (tuđi?) odraz vidimo na svakoj sjajnoj površini, na svakom ekranu i na svakoj virtualnoj mreži – kako znamo prepoznati vlastiti individualni otisak postojanja? - o zagrebačkom je nastavku izložbe zapisala kustosica Valentina Radoš.

Ksenija Turčić diplomirala je slikarstvo na ALU-u u Zagrebu 1987. u klasi prof. Ferdinanda Kulmera, a 2009. magistrirala vizualne umjetnosti pod vodstvom prof. Josepha Kosutha. Od 2010. na ALU-u je izv. prof. na Katedri za crtanje i slikanje.
Narcisa Vekić
U potpunom mraku ljudi se kreću među razbacanim fluorescentnim otiscima dijelova i cijelih tijela na podu
Možda ste propustili...

U MAJSTORSKOM CIKLUSU 18. TRAVNJA U LISINSKOM

Monika Leskovar kao solistica i Enrico Dindo kao dirigent

GLAZBENI ODJEL PRI OŠ DRAGUTINA TADIJANOVIĆA

Proljetni dani glazbe i plesa

POSEBNA NAGRADA DIRIGENTICI MARIJANI MATIJEVIĆ

Ponovo dva zlata đakovačkom zboru

Najčitanije iz rubrike