Autoglas
MERCEDES-BENZ

CLA Coupé: Autointeligencija može biti tako lijepa
Objavljeno 15. siječnja, 2019.
Prethodnik je ostvario izniman uspjeh, novi je još atraktivniji i veći, a CLA za sada stiže jedino u benzinskoj CLA 250 inačici (225 KS)

Mercedes-Benzova renesansa traje i dalje, a kada je krenula tamo prije 5-6 godina, nitko nije očekivao ekspanziju u ovolikoj mjeri. Posljedica je između ostalog i CLA, četverovratni coupe, koji je prodan u 750.000 primjeraka. A sada mu je stigao nasljednik.

Novi Mercedes-Benz CLA Coupé prepoznatljiv je po MBUX Interior Assist sučelju, koje prepoznaje geste upravljanja i nudi inteligentna rješenja u unutrašnjosti. U smislu vanjštine i unutrašnjosti ova specijalna izvedba ograničene serije uključuje niz vizualnih detalja koji ističu njezinu ekskluzivnost. Proizvodit će se u našem susjedstvu u tvornici Kecskemét (Mađarska), a na tržištu će se pojaviti u svibnju. Kod nove generacija CLA uočava se dugi i izduženi poklopac motora, kompaktna kabina, široki trag kotača s izvučenim lukovima kotača i tipičnim GT stražnjim krajem. Prednjim krajem dominira prednja maska koja je nagnuta prema naprijed i izvučenim poklopcem motora s istaknutim ‘bubrezima‘. Tanka prednja svjetla s nisko postavljenim poklopcem motora i prednjom maskom u obliku dijamanta sa središnjom zvijezdom stvaraju sportsko lice vozila. Dvodijelna uska stražnja svjetla i registracijska pločica ugrađena u branik čine stražnji kraj modela CLA posebno širokim. Kabina je pak pomaknuta unatrag. U ravnini s vanjskim rubom karoserije, kotači sa svojim izvučenim lukovima kotača i širokim tragom kotača utjelovljuju dinamičnost i vozilu pružaju sportsku prisutnost.

Arhitektura
Kao i u A-klasi, jedinstvena unutrašnja arhitektura kod novog CLA posebno je oblikovana avangardnim dizajnom prednje ploče: dizajneri su u cijelosti uklonili pokrov kokpita. Zahvaljujući tome, glavni element prednje ploče u obliku krila proteže se od jednih prednjih vrata do drugih bez vizualnog prekida. Donji dio vizualno je odvojen od glavnog dijela prednje ploče s ”utorom” te kao da lebdi ispred prednje ploče. Ovaj efekt pojačava ambijentalno osvjetljenje.

I u smislu dinamike vožnje, novi CLA održava obećanje svog dizajna: široki trag kotača (dodatnih 63 mm sprijeda i 53 mm više straga u usporedbi s prethodnikom) i niže središte ravnoteže dvije su ključne značajke koje modelu CLA pružaju najviše sportske vozne karakteristike od svih modela u novoj generaciji kompakta marke Mercedes-Benz. Naginjanje karoserije sprečava stabilizator većeg promjera. Kao opcija dostupan je sustav aktivnog namještanja tvrdoće ovjesa koji vozaču pruža odabir između udobnosti ili beskompromisnog sportskog ovjesa. Ponuda kotača započinje sa 16 inča i kreće se do 19 inča, s dimenzijama guma od 205/60 R 16 do standardnih 225/40 R 19. ESP sustav specijalno je prilagođen potencijalno visokim brzinama u zavojima i visokim performansama upravljanja modela CLA.

Novi spojleri
Optimizacija je provedena uz blisku suradnju s dizajnerima i posebno je bila intenzivna u području stražnjeg donjeg spojlera, prednje maske hladnjaka, utora svjetala za maglu i visini difuzora. Potpuno su novi spojleri lukova kotača sa svojim krilcima u uzdužnom smjeru; pomažu protok zraka oko kotača uz minimalne gubitke.

Model CLA ima najnovije sustave pomoći u vožnji s kooperativnom podrškom za vozača te time osigurava najvišu razinu aktivne sigurnosti u ovom segmentu s funkcijama koje su preuzete iz S-klase. U određenim situacijama CLA je prvi put u mogućnosti poluautonomno voziti. Kako bi to postigao, dobro prati situaciju u prometu. Poboljšani sustav kamere i radara omogućuje mu da vidi do 500 metara ispred.

Active Lane Keeping Assist (također dio standardne opreme) u mogućnosti je upozoriti vozača vibracijama u upravljaču kada vozilo nehotično počne izlaziti iz voznog traka pri brzinama između 60 i 200 km/h. Ako vozilo prijeđe punu crtu, može povući vozilo natrag u vozni trak aktiviranjem kočnica na jednoj strani. Model CLA koji je bio prikazan na prezentaciji u Las Vegasu bio je CLA 250 sa snažnim četiricilindričnim benzinskim motorom (165 kW/225 KS, 350 Nm) i 7G-DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom. Tijekom početka prodaje u svibnju bit će dostupna široka ponuda dizelskih i benzinskih motora s ručnim mjenjačima ili mjenjačima s dvostrukom spojkom i 4MATIC pogonom na sve kotače.

Milan Bugarić
MBUX PREPOZNAVANJE POKRETA
Prepoznavanjem pokreta MBUX Interior Assist u unutrašnjost donosi dodatnu inteligenciju. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji, MBUX sada pruža podršku putnicima čineći razne MBUX i funkcije udobnosti lakšima i intuitivnijima. Interior Assist radi u beskontaktnom načinu rada i djeluje pri dnevnoj svjetlosti i u potpunom mraku. Na primjer, omogućuje prilagođavanje sadržaja prikaza čim se ruka približi dodirnom zaslonu prednje ploče ili dodirnoj površini središnje konzole. Individualni elementi istaknuti su u skladu s trenutačno aktivnim izbornikom. Nadalje, sustav je u mogućnosti razlikovati želje vozača i suvozača te, primjerice, zna za čije sjedalo treba aktivirati funkciju masiranja. Jedna tipična omiljena naredba je ”odvezi me kući”. Kako je sustav u mogućnosti pouzdano prepoznati tko ga koristi, vozač i suvozač mogu čak istim položajem ruke odrediti različite omiljene naredbe.
Mnogo rada na aerodinamici
Na putu do serijske proizvodnje, tijekom simulacija, aerodinamika novog CLA prošla je znatno dužu fazu optimizacije u odnosu prema prethodniku, prije nego što su provedena prva mjerenja s modelima u vjetrotunelu. To je bilo moguće zbog većeg računalnog kapaciteta i većeg iskustva rada sa simulacijskim alatima te najbolje i najučinkovitije uporabe u razvojnom procesu. Ključna prednost procesa simuliranja je u tome što je lakše odrediti točne proporcije oblika te proučavati učinak promjene oblika na protok zraka u drugoj točki, koja se nalazi prije ili nakon smjera protoka zraka.