Ekonomija
UZLAZNI TREND

Parketi i dalje obaraju sve rekorde u izvozu
Objavljeno 15. siječnja, 2019.
Na 31. međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex koji se održavao u Hannoveru novitete u hrvatskoj ponudi parketa i drvenih podnih obloga, uz tehničku i financijsku potporu Hrvatske gospodarske komore, predstavilo je sedam članica Udruženja drvnoprerađivačke industrije HGK-a: DI Čazma, Drvoproizvod, Exportdrvo, Evolen, PPS-Majur, Pan Parket i Spačva.
"Domotex nam je izvrsna prilika da predstavimo svoj rad. Za ovu godinu smo, uz postojeće kolekcije, pripremili i nove kolekcije seljačkog poda", kaže Ante Radoš, član Uprave Spačve, koja je u Hannoveru izložila masivna vrata i parket.
Iako izvozi više od 90 posto, tvrtka Pan Parket vidi priliku za dodatno povećanje izvoza. Hrvatski su se izlagači predstavlili u hali 13 na 430 četvornih metara izlagačkog prostora
"Cilj nam je povećati prodaju na tržištu Kine i SAD-a te eventualno otvoriti nova tržišta na kojima nismo prisutni", kaže Deni Kelava iz Pan Parketa. Domotex je idealna prigoda za to jer na njemu sudjeluje više od 1400 izlagača iz 60-ak zemalja te bilježi više od 50.000 stručnih posjetitelja iz stotinjak zemalja, među kojima su trgovci na veliko i malo tepisima, podnim oblogama i tekstilom za kućanstvo, industrija pokućstva i namještaja, arhitekti, dizajneri interijera i dr.
Proizvodnja parketa u Hrvatskoj u uzlaznom je trendu već nekoliko godina, kao i rast izvoza. Iz HGK-a navode da je primjerice u 2016. izvezeno 493.000 tona parketa u vrijednosti 193 milijuna eura, a u 2017. iz hrvatskih proizvodnih pogona u izvoz je otišlo 550.000 tona (što je povećanje od 11,5 % u odnosu prema prethodnoj godini) parketa u vrijednosti 213 milijuna eura (povećanje od 10,4 posto u odnosu prema prethodnoj godini).
U HGK-u očekuju nastavak pozitivnih trendova, a optimizam temelje na dostupnim pokazateljima u 2018.
"U prvih devet mjeseci 2018. na međunarodno je tržište otišlo 420.000 tona parketa u vrijednosti 184,1 milijun eura", rekao je potpredsjednik za poljoprivredu HGK-a Dragan Kovačević.
Kovačević je upozorio i da nam ne smije samo izvoz biti cilj, već da tvrtke svoje proizvode moraju znati prodati i na domaćem tržištu. "Iako su na međunarodnom tržištu iznimno uspješni, domaći proizvođači nemaju prevelikog uspjeha na našemu. Domaće višeslojne parket i inovativne podne obloge i dalje u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju hrvatski kupci, stoga je nužno više se marketinški orijentirati na njih. Boljoj prodaji u Hrvatskoj svakako bi naruku trebao ići i oporavak gospodarstva koji diže kupovnu moć građana", kaže Kovačević. Na Domotexu je više od 50.000 stručnih posjetitelja iz stotinjak zemalja, među kojima su trgovci na veliko i malo tepisima, podnim oblogama i tekstilom za kućanstvo, industrija pokućstva i namještaja, arhitekti, dizajneri interijera i dr. Z.Rupčić
U prvih devet mjeseci 2018. na međunarodno je tržište otišlo 420.000 t parketa u vrijednosti 184,1 mil. eura