Ekonomija
GLOBALNO TRŽIŠTE

Lani je zabilježen prvi pad prodaje pametnih telefona
Objavljeno 12. siječnja, 2019.
Prodaja pametnih telefona na svjetskom tržištu pala je u 2018. prvi put otkad to tržište postoji, pokazuju najnovije procjene konzultantskih tvrtki. Prema procjenama konzultantskih tvrtki Canalys i Counterpoint Research, prodaja pametnih telefona na globalnom tržištu u prošloj godini pala je za 1 % u odnosu prema godini prije, što je prvi godišnji pad prodaje dosad zabilježen na tržištu pametnih telefona, piše CNN. Glavni je uteg najveće svjetsko tržište pametnih telefona - Kina, s udjelom od 30 % u globalnim isporukama, na kojem prodaja pada već gotovo posljednje dvije godine. Analitičari Canalysa procjenjuju da se kinesko tržište pametnih telefona u 2018. smanjilo za 9 % zbog usporavanja gospodarstva, slabije valute i trgovinskog rata s SAD-om. Još jedna konzultantska tvrtka, IDC prognozira da je u 2018. globalno tržište mobilnih telefona palo, no za oštrijih 3 %. Kako procjenjuje, lani je isporučeno 1,42 milijarde pametnih telefonskih uređaja, a, usporedbe radi, godinu prije isporučeno je njih 1,47 milijardi. Ipak, analitičari očekuju u 2019. oporavak prodaje. „Lani je tržište bilo u tako lošoj situaciji da će ova lako biti puno bolja. Prva polovina izgleda turobno, no u drugoj očekujemo promjenu”, rekao je direktor istraživanja u Counterpointu Tom Kang. U IDC-u, pak, u 2019. očekuju oporavak globalne prodaje za 2,6 %. Prodaja će nastaviti rasti i u idućim godinama, tako da u 2022. očekuju da će biti isporučeno 1,57 milijardi pametnih telefona diljem svijeta. I dok kinesko tržište sve više sahne, analitičari predviđaju snažniji rast na tržištima u nastajanju, koja uključuju Indiju i Afriku, na kojima ukupno milijardu ljudi i dalje ne posjeduje pametni telefon. "Ta će tržišta nastaviti rasti i potaknuti rast globalnog tržišta pametnih telefona”, smatra analitičar Canaysa Mo Jia, dodavši kako će se globalno tržište vjerojatno vratiti jakom rastu u 2019. Međutim, mogao bi nastaviti rasti udjel kineskih proizvođača pametnih telefona kao što su Xiaomi i Oppo. Te kompanije, kao i Huawei, padom Applea i Samsunga, osvojile su veći dio tržišta u 2018., smatraju analitičari. Prema podacima IDC-a, na kraju trećeg tromjesečja 2018. udjel Samsunga na svjetskom tržištu iznosio je 20,3 % a godinu prije bio je 22,1 %. Kineski Huawei pretekao je Apple te je na kraju trećeg tromjesečja imao udjel od 14,6 % prema godinu dana prije zabilježenih 10,4 %. Apple je imao udjel od 13,2 %, za 0,8 postotnih bodova više nego godinu prije, no taj mu rast nije bio dovoljan da zadrži drugu poziciju u svijetu.H
Najčitanije iz rubrike