Objavljeno 11. siječnja, 2019.
Prvi će studijski program te vrste na ovim prostorima omogućiti mladim inženjerima pronalaženje posla bilo gdje u svijetu
Diplomski sveučilišni studij Automobilskog računarstva i komunikacija, poznatiji kao AutoCom, od prošle je akademske godine jedan od najpopularnijih programa na osječkom FERIT-u upravo zato što nudi specijalizirano obrazovanje inženjera u iznimno zahtjevnoj grani automobilske industrije.
Podsjetimo, inicijativa za realizaciju tog studijskog programa javila se još 2016. godine, kada su počeli i "pregovori" o suradnji s Institutom RT-RK Osijek i tvrtkom Rimac Automobili, a dodatne informacije stečene su sudjelovanjem u pripremi projekta "Modernizacija laboratorija za inovativne tehnologije (DRIVE)", čija je provedba počela u srpnju 2017. U okviru Interreg IPA programa prekogranične suradnje Hrvatska-Srbija 2014. - 2020. uspješno povezuje FERIT s novosadskim Fakultetom tehničkih nauka. Taj je projekt naposljetku unaprijedio infrastrukturu i ljudske resurse u području automobilskog računarstva i komunikacija na oba fakulteta. Naime, u njegovu je sklopu osigurano financiranje četiriju specijaliziranih laboratorija za učenje izrade i testiranja programske podrške u automobilskoj industriji. Uspjeh toga programa tako se odmah počeo manifestirati. Uz to što AutoCom na FERIT-u trenutno pohađa 30 domaćih studenata, najveća novost, objavljena uoči Nove godine, jest pokretanje toga studija na engleskom jeziku, čime se u Osijek želi privući zainteresirane studente iz cijeloga svijeta.
Međunarodna vidljivost
- Zbog nužne internacionalizacije visokog obrazovanja i proširenja baze potencijalnih studenata, FERIT uz kontinuirane aktivnosti kroz Erasmus+ program nastoji dodatno povećati međunarodnu vidljivost. S obzirom na jedinstvenost studijskog programa AutoCom u RH i susjednim državama, a u skladu s rastućim potrebama tržišta rada, logičan je prvi korak u internacionalizaciji bio pokretanje toga studija na engleskom jeziku. No, prije donošenja odluke o pokretanju provedeno je anketiranje poslodavaca o trenutačnim potrebama na tržištu rada te su s tvrtkama potencijalnim poslodavcima potpisani ugovori o suradnji - otkriva Tomislav Matić, prodekan za nastavu i studente osječkog FERIT-a. Naglašava kako su se u detaljnije definiranje programa AutoComa odmah priključili Institut RT-RK i Rimac Automobili, dok su se pozivu FERIT-a 2017. dodatno odazvale i još četiri tvrtke: japanski Yazaki, američki GlobalLogic te hrvatski AVL AST i Xylon. Matić ukazuje i na to kako automobilska industrija sve veći fokus stavlja na softver i hardver u automobilu, točnije na programsku podršku i elektroniku, kao i na ugrađene računalne sustave, zbog čega na tržištu raste potreba za inženjerima s odgovarajućim vještinama.
Potražnja na tržištu
O potražnji na tržištu najviše zna upravo Zvonimir Kaprocki, direktor osječkog Instituta RT-RK, koji surađuje s najvećim tvrtkama poput Audija i BMW-a, ističući važnost AutoComa, prvog akreditiranog programa te vrste s ovih prostora.
- Ovako kvalitetan program osobno nisam vidio ni na najboljim njemačkim sveučilištima i zasigurno će svi inženjeri, koji ovdje završe studij, bilo gdje u svijetu lako pronaći posao, pogotovo ako ga svladaju na engleskom jeziku. Naši će stručnjaci pomoći u realizaciji studija, odnosno izvođenju nastavnih jedinica, vježbama i diplomskim radovima, a nastavit ćemo i stipendirati najbolje studente - objašnjava Kaprocki, otkrivajući kako, za razliku od mnogih, u početku ne očekuje toliko dolazak studenata na AutoCom izdaleka, odnosno iz Azije i Južne Amerike, nego iz europskih država poput Slovačke, Poljske i Češke.
U kontekstu potražnje, Kaprocki zaključuje kako cijelo tržište automobilske industrije vapi za stručnjacima, o čemu dovoljno govori i konstantno otvoreni natječaj BMW-a u kojemu se traži čak 500 inženjera.
Marko Mandić
Potpore i stipendije Instituta RT-RK
Važnost pravovremenog usmjeravanja inženjera već godinama prepoznaje Institut RT-RK, koji je od 2015. stipendirao čak 112 studenata, dok je potom zaposlio 70 stipendista, a nakon završetka fakulteta planira zaposliti i sve ostale. Institut svake godine raspisuje natječaj za 20 stipendija na prvoj i isto toliko na drugoj godini diplomskih studija, a mjesečno za stipendiranje izdvaja čak 66.000 kuna.
- Uz stipendije, ponosni smo na potporu u razvoju dviju specijaliziranih učionica na FERIT-u, koje smo opremili skupocjenom računalnom opremom, od koje neki uređaji stoje i do 20.000 eura - otkriva direktor Instituta RT-RK, Zvonimir Kaprocki.
Pristupačna cijena
Na FERIT-ov će se AutoCom od sljedeće akademske godine moći upisati 30 zainteresiranih studenata, kojima će cijena školarine na godinu iznositi 7000 eura, dok će 50 posto najbolje rangiranih plaćati 5000 eura, a 20 posto najboljih 3000 eura.
Ovako kvalitetan program osobno nisam vidio ni na najboljim njemačkim sveučilištima, kaže Zvonimir Koprocki