TvObzor
GLAZBENA LJUBAV

Hawke izvrstan kao roker koji osporava svoju ostavštinu
Objavljeno 11. siječnja, 2019.
ROMANTIČNA KOMEDIJA, R: JESSE PERETZ. U: ROSE BYRNE, ETHAN HAWKE, CHRIS O’DOWD, PHIL DAVIS. DISCOVERY

Annnie (Rose Byrne), kustosica iz lokalnog muzeja, već je duže vrijeme u monotonoj ljubavnoj vezi s Duncanom (Chris O‘Dowd), nastavnikom na gradskom koledžu, koji ne želi djecu. "Ljubav njegova života" zapravo je Tucker Crowe (Ethan Hawke), američki roker iz devedesetih koji je naprasno prekinuo glazbenu karijeru, nestavši s obzora, ionako malog broja, obožavatelja. No, Duncan je o njemu otvorio internetsku stranicu koju ažurira s marom i žarom, što ide na živce Annie koja ne dijeli s njim tu opsesiju. Kada Duncan primi nikad objavljeni snimak izvedbe Tuckera Crowea, Annie objavi negativnu recenziju, na koju joj, sav oduševljen, odgovori sam Crowe i njih se svoje počnu redovito dopisivati...

Riječ je o ekranizaciji romana Juliet, gola slavnog Nicka Hornbyja, u nas najpoznatijeg po romanu Hi-Fi: Dućan snova, koji također ima svoju filmsku inačicu. Scenarij za Glazbenu ljubav, kako glasi hrvatski distrubuterski naslov filma, potpisuje zanimljiva trojka: Jim Taylor (Stranputice), Tamara Jenkins (Obitelj Savage) i Evgenija Peretz (Naš brat idiot), režiju potpisuje njezin brat Jesse Peretz (Naš brat idiot), a produkciju Judd Apatow. Dakle, potentna ekipa koja, međutim, nije iznjedrila remek-djelo, nego samo simpatičan, duhovit i gledljiv film. Mnogi su se pitali ima li film ikakave veze s trilogijom Before Sunset, no jedina je poveznica glumac Ethan Hawke.

Hawke je temeljni kapital ove romantične indie-komedije jer mu je uloga zagonetnog kantautora koji se serijski ženio pa ima mnogo djece, od kojih neku ne poznaje, a neka se ne poznaju međusobno, pristaje kao skrojena po mjeri. Njegov Tucker Crowe svoju glazbenu ostavštinu smatra bezvrijednom, a svoj život promašenim, što je u potpunoj suprotnosti s onim što o njegovoj karizmi i karijeri misle njegovi najvjerniji obožavatelji. Stoga je Glazbena ljubav i svojevrstan esej o prolaznosti slave te o idolatriji koja ima svoje zakonitosti i, paradoksalno, vrlo često živi svoj život neovisno o prodmetu obožavanja.

Ivana Rab Guljaš