Autoglas
FENOMEN AUTO KOJI JE SINONIM ZA MASOVNU MOTORIZACIJU

Tehnički muzej dobio je Volkswagen bubu
Objavljeno 8. siječnja, 2019.
Automobil iz 1974. u izvornom je stanju, ovjeren je servisnom knjižicom, ima 130.000 prijeđenih km i u voznom je stanju

Tehnički muzej Nikola Tesla u Zagrebu obogatio je nedavno svoj fundus s novim eksponatom - legendarnom VW bubom, svojevrsnim automobilom - fenomenom koji je u svjetskim razmjerima odigrao jednu od najvažnijih uloga u masovnoj motorizaciji, odmah nakon Forda T.

- Nakon što je 2015. godine nabavljena Zastava 750, kolokvijalno poznatija kao fićo, Muzej je u posljednjem tjednu 2018. u svoj fundus upisao i glasovitu Volkswagen bubu. Ta su dva automobila bili pojam individualne mobilnosti na ovim prostorima, ističe se u obavijesti zagrebačkog muzeja. Buba je otkupljena od prvog vlasnika koji ga je kao jedan od prvih primjeraka VW bube proizvedenih u tada novoj Tvornici automobila Sarajevo (TAS), preuzeo 16. siječnja 1974. godine. Sarajevo je bila jedna od 20 svjetskih lokacija na kojima se buba svojedobno proizvodila.

Automobil je u sačuvan u izvornom stanju, ima 130.000 prijeđenih kilometara, ovjeren je servisnom knjižicom, originalnim računom kupnje i u voznom je stanju. U automobil je ugrađen četverocilindarski benzinski boxer motor obujma 1192 ccm i snage 25 kW/34 KS.

Sarajevska epizoda
Najviša brzina koju je mogao postići bila je 115 kilometara na sat. Automobil je otkupljen zahvaljujući sredstvima Grada Zagreba, Gradskog ureda za kulturu.

U Vogošći je 1. srpnja 1971. godine počela gradnja nove tvornice za montažu Volkswagenove bube, a točno godinu dana kasnije prvi je automobil sišao s proizvodne trake. Proizvodnja bube trajala je u TAS-u do 1976, a svjetlo dana ugledale su tri verzije:1200, 1300 i 1303. Zanimljivo je da je na bubi proizvedenoj u TAS-u bio povećenan udjel domaćih dijelova, s ispušnim sustavima, metalnim dijelovima, kabelskim provodnicima, presvlakama iz Jugoplastike, sve to na osnovu ugovorne obveze VW-a da otkupi 50 posto komponenti proizvedenih u nekoliko tvornica u BiH i ostatku tadašnje Jugoslavije. Ukupno je u Tvornici automobila Sarajevo proizvedeno nešto više od 30.000 ovih auta.

Priča u Volkswagenu počinje 1937. godine, u Berlinu, gdje je osnovana tvrtka kroz koju su nacionalsocijalisti instrumentalizirali svoju viziju narodnog automobila kao besklasnog elementa. Ideja Ferdinanda Porschea upakirana u neugledni koncept bube bila je temelj današnjega velikoga njemačkog automobilskog koncerna.

Godinu dana kasnije, sada pod imenom Volkswagenwerk GmbH, postavljeni su i temelji tvornice i grada - današnjeg Wolfsburga.

Kraj u Meksiku
Prvi civilni automobil proizveden je nakon Drugoga svjetskog rata. Tvornica je pod britanskom upravom i ponovno je dignuta iz pepela te u prosincu 1945. počinje serijska proizvodnja bube.

Nakon što je u listopadu 1949. Njemačka ponovno preuzela Volkswagen, uz pomoć bube i transportera marka će ubrzo postati najprepoznatljivijim simbolom njemačkoga gospodarskog čuda.

Od 1952. godine prodaje se u 83 države, u Njemačkoj se proizvodila do 1978., do kada je proizvedeno ukupno 16.255.500 primjeraka. Silaskom posljednje klasične bube s trake tvornice Puebla (Meksiko) 2003., proizvodnja bube, nastale na ideji Ferdinanda Porschea, zaključena je s 21.529.464 proizvedena primjeraka.

Milan Bugarić/Hina
ZA SVA VREMENA
Posljednja originalna VW buba uopće proizvedena je 2003. godine u Meksiku. Od 1938. ukupno ih je proizvedeno 21,5 milijuna, od čega više od 16 milijuna u Njemačkoj. Ali mit o kultnom automobilu ne jenjava. Stare bube u voznom stanju prodaju se za astronomske iznose. Ovisno o tome kako su održavane i koliko su stare, primjerci mogu dosegnuti cijenu od 30.000 eura. Buba zasigurno neće “izumrijeti”, jer se diljem svijeta organiziraju izložbe i okupljanja vlasnika buba koji se od svojih limenih ljubimaca ne namjeravaju oprostiti.
21.529.464

bube proizvedene su od početka proizvodnje
1972

Godine proizvedena je prva buba u Tvornici automobila Sarajevo
Sarajevo je bila jedna od 20 svjetskih lokacija na kojima se buba svojedobno proizvodila
Možda ste propustili...

“LA MAISON CITROËN”

Najbolji štand Ženeve ima Citroën

UNATOČ POVEĆANJU PRIHODA PROŠLE GODINE

Volkswagen steže remen, do 2023. gasi 7000 radnih mjesta

BMW 320D SEDMA GENERACIJA STIGLA U HRVATSKU

BMW novom “trojkom” pljusnuo konkurenciju

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana