Osijek
REDOVITO ODRŽAVANJE BOJLERA

Za električni bojler servis svake dvije, a plinski svake godine
Objavljeno 8. siječnja, 2019.
Iako to nerijetko zanemarujemo, redovito održavanje bojlera nužno je za njegov kvalitetan rad, ali i, što je još važnije, za sigurnost obitelji i okoline u kojoj se bojler nalazi. Operativno dežurstvo Javne profesionalne vatrogasne postrojbe Grada Osijeka u nedjelju je poslijepodne primilo dojavu o zapaljenju električnog bojlera u Tenji. Također, svake godine bar nekoliko puta pročitamo o slučajevima otrovanja ugljičnim monoksidom u kućanstvima do kojih dolazi zbog neispravnosti plinskih bojlera.

Kvarovi na električnim bojlerima najčešće su izazvani neispravnim priključkom, a preporučeno ih je servisirati svake dvije godine. ‘‘Ljudi svakakvim kabelima spajaju električne bojlere. Bojler se treba spojiti direktno iz zida odgovarajućim kabelom, nikako preko utičnice - i to s obveznim uzemljenjem. Kako je naša voda poprilično tvrda, jednom u dvije godine trebalo bi pozvati servisera koji će potom izvaditi grijač, očistiti ga od kamenca, a prema potrebi ga i zamijeniti novim. Isto tako, termostat električnog bojlera mora biti ispravan, kao i sigurnosni ventil na hladnoj vodi koji će u slučaju pregrijavanja automatski ispuštati paru kako ne bi došlo do eksplozije‘‘, savjeti su Stjepana Herege iz osječkog ovlaštenog Končar servisa.

Pregled plinskog bojlera, njegovo podešavanje i čišćenje potrebno za kvalitetniji i dugotrajniji rad, ali i kako vašu obitelj i sebe ne biste izlagali velikoj opasnosti od udisanja ugljičnog monoksida, trebalo bi provesti jednom godišnje. ‘‘Kako bi se osigurao nesmetani rad plinskog bojlera, potrebno je njegovo kvalitetno godišnje održavanje koje obuhvaća unutarnje čišćenje od prašine, čišćenje plamenika, provjeru i punjenje ili pražnjenje ekspanzijske posude, kontrolu odvoda dimnih plinova i slično. Ako se prilikom održavanja samo obriše prašina ili se ono uopće ne odradi, s vremenom dolazi do otežanog rada uređaja, buke, nekvalitetnog izgaranja, povećane potrošnje plina te u najgorem slučaju gušenja ugljičnim monoksidom‘‘, na važnost redovnog i potpunog servisa uređaja upozorio je direktor tvrtke DMK servisi d.o.o. Branimir Perković.

Treba napomenuti da posao servisa bojlera svakako prepustite ovlaštenim osobama od strane proizvođača jer se u suprotnom gubi garancija uređaja te postoji velika mogućnost da servis nije dobro izvršen, što će dovesti do neželjenih posljedica koje, naročito kod plinskih bojlera, mogu biti i kobne za život. D. Miklić
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana