Autoglas
RIGOROZNIJI TEST

Hoće li će WLTP utjecati na pad prodaje novih automobila?
Objavljeno 31. prosinca, 2018.
WLTP je stupio na snagu 1. rujna, što se odmah reflektiralo na europsko tržište

Kolika će biti prodaja automobila u predstojećoj 2019. godini, uvelike će ovisiti o famoznoj skraćenici WLTP. Riječ je o "Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure", postupku za ispitivanje osobnih i lakih gospodarskih vozila ujednačen u cijelome svijetu. Predstavlja novi ispitni postupak za određivanje potrošnje nekog vozila. Na temelju podataka o realnoj vožnji prikupljenih diljem svijeta, taj će postupak u budućnosti i u laboratorijskim uvjetima omogućiti približno realnu simulaciju vožnje automobila. Tako WLTP više ne uzima u obzir samo različite situacije i brzine vožnje u cestovnom prometu, nego i različite varijante opreme i različite vrijednosti mase nekog vozila.


WLTP je stupio na snagu 1. rujna, što se odmah reflektiralo na europsko tržište. Tako je, primjerice, prodaja novih automobila u Njemačkoj naglo pala u rujnu. Pokazali su to službeni podaci ocrtavajući muke brojnih proizvođača s novim, strožim europskim testovima ispuštanja štetnih plinova. U Njemačkoj su u rujnu registrirana ukupno 200.134 nova automobila, čak 30,5 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, Rujanski pad nadovezuje se na skok prodaje u kolovozu, potaknut popustima koje su proizvođači ponudili kako bi se riješili starijih modela prije stupanja na snagu strožeg standarda testiranja (WLTP).


Novi standard trebao bi bolje odražavati stvarnu emisiju ispušnih plinova u vožnji, a uveden je nakon skandala s lažiranjem podataka o emisijama štetnih plinova uz pomoć odgovarajućeg softvera na regulatornim testovima, zbog čega je naknadno diljem svijeta povučeno više milijuna dizelskih automobila.
Uvođenje novog standarda jedan je od razloga za nagle oscilacije u broju prodanih automobila u kolovozu i rujnu. Podaci pokazuju također da je zbog problema s ispunjavanjem novih kriterija tržišni udjel Volkswagena u rujnu pao na samo 10,1 posto, s 19,1 posto, koliko je iznosio u istom mjesecu prošle godine. Pretekao ga je BMW čiji je tržišni udjel u prošlom mjesecu iznosio 12,3 posto, ali i Mercedes, s udjelom od 11,2 posto. Ispred VW-a našao se čak i Opel, u vlasništvu Peugeota, s tržišnim udjelom od 10,2 posto.


Milan Bugarić/Hina
// TRŽIŠTE //
WLTP zamijenio dosadašnji NEDC
WLTP je zamijenio trenutačni ispitni postupak, takozvani novi europski ciklus vožnje (NEDC). Zbog realnijih ispitnih uvjeta vrijednosti potrošnje goriva i emisije CO2 mjerene prema postupku WLTP u mnogim slučajevima mogu biti više od vrijednosti izmjerenih prema postupku NEDC. Novo ispitivanje predviđa promijenjen ciklus vožnje i strože ispitne parametre.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike