Ekonomija
HGK PREDSTAVIO VINA U BEČU

Burilović: Brendirat ćemo Hrvatsku kao vinsku zemlju
Objavljeno 15. prosinca, 2018.
Austrija je, nakon BiH i Njemačke, treće izvozno tržište kada su vina u pitanju

U sklopu promocije vina okupljenih pod brend Vina Croatia – vina mosaica Hrvatska gospodarska komora.(HGK) organizirala je promotivnu vinsku večeru u Beču.
Pod vodstvom direktora Vinske akademije u Austriji Josefa Schullera svoja je najbolja vina predstavilo deset hrvatskih vinarija – Badel 1862, Degrassi, Dvanajščak Kozol, Feravino, Iločki podrumi, Krauthaker, Kutjevo, PP Orahovica, Stina i Vina Belje.
"Kvaliteta vaših vina je neupitna, no problem je nedovoljna prepoznatljivost“, ističe Schuller, ali naglašava kako vjeruje da se tome može doskočiti jer Austrijanci obožavaju ljetovati na hrvatskoj obali, gdje imaju priliku kušati i vina.
- A u vašoj zemlji svaki otok ima svoje vino, po čemu ste posebni. Uz dobre promotivne aktivnosti poput ove večere, čeka vas blistava budućnost. Posebno se dobro, nastavlja Schuller, piše primjerice malvaziji. To je sorta kakve nema u Austriji, a ima dobar imidž. Crna vina iz Dalmacije su poznatija Austrijancima, no bojim se da nisu još uvijek svi svjesni koliko izvrsna ona mogu biti. I vaša graševina je bolja od austrijske, no nije dovoljno poznata - rekao je Josef Schuller, jedan od tri MW-a u Austriji. "Trudimo se iskoristi potencijal koji imamo i brendirati Hrvatsku kao vinsku zemlju kako bi se u konačnici olakšao put izvoznicima. Ako vina naših autohtonih sorti na međunarodnim natjecanjima dobivaju najviša odličja, zašto im onda ne bi bilo mjesto i na boljim vinskim kartama“, smatra predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović.- Bilanca i trend izvoza vina u Austriju su pozitivni. Austrija je, nakon BiH i Njemačke, treće izvozno tržište kada su vina u pitanju. Lani smo u Austriju izvezli osam i pol tisuća hektolitra, u vrijednosti od 1,2 milijuna eura. Opravdano možemo očekivati rast izvoza i povećanje potrošnje naših vina u Austriji - smatra Burilović. Vina Iločkih podruma, primjerice, od 2017. našla su svoje potrošače u Austriji te na Austrijsko tržište otpada 15 posto udjela u ukupnoj financijskoj realizaciji izvoza tvrtke. Zdenka Rupčić

U POSLJEDNJE DVIJE GODINE UDVOSTRUČEN BROJ AUSTRIJSKIH KUPACA HRVATSKIH VINA
Osim što su izrazito zahtjevni kada je u pitanju gastronomija, dugogodišnji distributer Ivo Peršinović kaže kako su Austrijanci i izrazito zatvoreni kada je u pitanju uvoz stranih vina. “Nije se lako probiti na austrijsko tržište. Oni uvoze samo sedam posto vina, ostalo otpada na njihova vlastita, stoga tko se uspije probiti ovdje, može biti sretan“, kaže Peršinović. - Iako je to u početku bilo teško, stvari se pokreću - potvrđuje Peršinović te dodaje kako se u posljednje dvije godine broj austrijskih kupaca udvostručio. „Vinske su večere pravi put jer je gastronomija nositelj promocije vina“, zaključio je Peršinović na predstavljanju hrvatskih vina u bečkom restoranu Kornat. - Naša izvozna strategija nije fokusirana na volumenskoj distribuciji, iako se udio izvoza naših vina povećava, kaže Karmela Tancabel, savjetnica za marketing i izvoz vina Iločkih podruma.
Najčitanije iz rubrike