Učionica
PROF. DR. SC. DAMIR MATANOVIĆ DEKAN FAKULTETA ZA ODGOJNE I OBRAZOVNE ZNANOSTI U OSIJEKU

„Stvaramo Fakultet kao poželjno mjesto za studiranje, rad i suradnju“
Objavljeno 14. prosinca, 2018.

Naš najveći filmolog te moj profesor na studiju komparativne književnosti i prijatelj Ante Peterlić znao je tvrditi kako je svjetska kinematografija imala jedno pravo zlatno razdoblje, i to ono koje se naziva klasičnim, a kreirali su ga redatelji John Ford, Alfred Hitchcock, William Wyler… Posebno mjesto u tom su razdoblju imali westerni sa svojom klasičnom pričom o outsideru, usamljeniku (ili „underdogu“, kako se to danas kaže) koji bi tijekom trajanja filma svladao sve prepreke koje bi pred njega stavio život (ili redatelj) i odjahao u suton zadovoljan.

Zašto sam upotrijebio i banalizirao situaciju iz svijeta kinematografije u tekstu koji bi se trebao ticati Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku? Upravo zato što je i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti taj outsider, taj „underdog“. Nama društvo (čitaj: resorno Ministarstvo) poručuje da nismo iz tzv. STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) područja pa i ne zaslužujemo pozornost, brigu i potporu koliku zaslužuju tzv. stemovci. Pri tome zaboravljaju kako se nitko nije rodio kao inženjer ili informatičar, već su mu njegovi učitelji pomogli da nađe svoj životni put. Osim te nametnute i izmišljene poruke društva, Fakultetu, kao i cijeloj (akademskoj) zajednici, prijeti i niz stvarnih, sve većih opasnosti, među kojima je manji broj srednjoškolaca, budućih studenata, svakako najozbiljniji.

Zbog toga mi na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti, poput western junaka, moramo pokazivati hrabrost. Pritom hrabrost shvaćamo poput Jima Hightowera, američkog političara i autora koji je izrekao kako „suprotnost hrabrosti nije kukavičluk već konformizam“. A mi smo tijekom proteklih nekoliko godina snažno istupili iz svoje zone konformizma. Mogli smo se zadovoljiti postojećim programima i mogli smo biti sretni sa svojim mjestom u svijetu visokog obrazovanja i znanosti. No, jasno nam je da bi ta sreća i zadovoljstvo, taj konformizam bili kratkoga daha i da bi se brzo urušili. Stoga smo pokazali hrabrost i upustili se u nove programe, u organizaciju konferencija na koje dolazi cijeli svijet ili kao ravnopravni organiziramo konferencije sa sveučilištima iz najrazvijenijih svjetskih zemalja. U CEEPUS-u (Srednjoeuropskom programu razmjene za sveučilišne studije), dakle na prostoru srednje Europe, predvodnici smo i slijede nas fakulteti iz 17 zemalja, od Baltika pa do Alpa i Crnoga mora i dalje. No, što je najvažnije, stvaramo Fakultet kao poželjno mjesto za studiranje, rad i suradnju. Stoga danas Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti predstavlja vrijednu sastavnicu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku koja bez problema ostvaruje kvote upisa, na kojoj studira najviše studenata u povijesti Fakulteta, a u nastavnom i znanstvenom radu predstavlja modernu europsku visokoškolsku instituciju.

I dok junak westerna odlazi u sumrak, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ostaje dalje raditi na dobrobit svojih studenata i Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.
Tomislav Levak
Možda ste propustili...

STUDENTSKO NATJECANJE EU CHILD MOOT COURT NA PRAVNOM FAKULTETU OSIJEK

Raspravljali o hipotetskom slučaju bračnih razmirica supružnika s djecom

STUDENTI KBF-A U ĐAKOVU SUDJELOVALI NA PRVOJ MEĐUNARODNOJ TEOLOGIJADI

Umrežavanje studenata teoloških fakulteta s ovoga područja

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

SVEUČILIŠTE U OSIJEKU KAO KREATIVNO SREDIŠTE

Kreativan pristup nastavnika i studenata popularizaciji znanosti s temom „Boje“

2

ODJEL ZA KEMIJU SVEUČILIŠTA U OSIJEKU

Jaka znanstvena djelatnost, brojne studentske aktivnosti i otvorenost za međunarodnu suradnju i mobilnost

3

DR. PETAR KAUKOV, REDATELJ I DOCENT NA ODSJEKU REŽIJE DRŽAVNE AKADEMIJE ZA KAZALIŠNU I FILMSKU REŽIJU U SOFIJI (BUGARSKA) TE SURADNIK AKADEMIJE ZA UMJETNOST I KULTURU U OSIJEKU

S kolegama iz Kazališta Virovitica i s osječke Akademije dijelim zajednički umjetnički jezik