Osijek
GRAD OSTAJE BEZ TVRTKE ZA IZMJEŠTANJE VOZILA

Zbog financijskih problema, “Pauk Osijek” prestaje s radom i traži raskid koncesije
Objavljeno 14. prosinca, 2018.
Trgovačko društvo "Pauk Osijek" podnijelo je Gradu Osijeku, sredinom prošlog mjeseca, zahtjev za sporazumni raskid Ugovora o koncesiji za obavljanje komunalne djelatnosti izmještanja vozila s javnih (prometnih i zelenih) površina na području Osijeka. Taj su zahtjev obrazložili financijskim problemima, a procjenom poslovne situacije ocijenili su kako ni nadalje neće ostvariti neke veće prihode te traže sporazumni raskid ugovora. Ako taj zahtjev prihvati Gradsko vijeće, a sjednica je sazvana za idući tjedan (utorak), bit će to prvi koncesionar koji prije isteka ugovora traži raskid.

Grad Osijek i tvrtka Pauk koncesijski su ugovor o izmještanju nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila potpisali u kolovozu 2012. na rok od 10 godina. Bili su jedini koji su se javili na poziv Grada Osijeka o "namjeri davanja koncesije". Ugovorom je usuglašeno da je koncesionar dužan u mjesečnim iznosima uplaćivati 11 posto od ukupnog iznosa svih fakturiranih usluga. Koncesionar je u obvezi imati specijalno vozilo koje može premjestiti svako vozilo ukupne mase do 2,5 tona, opremu za blokiranje i deblokiranje vozila, ograđeno i čuvano parkiralište na području grada, cjelodnevno dežurstvo za prijam i izdavanje vozila, posebno osposobljene djelatnike... No tijekom godina znatno im je padao prihod, a veći obujam posla nisu mogli pronaći jer su limitirani koncesijskim ugovorom. Troškovi su naposljetku premašili prihode, sve to dovelo je do prijedloga za raskidom ugovora.

Pauk je ipak prema Gradu uredno izvršavao svoje obveze, sada je evidentirana samo nepodmirena naknada u iznosu nešto manjem od 8000 kuna.

Kako je iz njihova zahtjeva jasno da postoje razlozi koji bi mogli dovesti do štete i za koncesionara i za Grad Osijek, a koncesionar nije dostavio za 2018. garanciju banke za uredno izvršenje obveza, u Gradu Osijeku smatraju da bi trebalo prekinuti ugovor i to predlažu na usvajanje vijećnicima Gradskog vijeća. Pred Paukom je, zbog nelikvidnosti, mogućnost stečaja, procjenjuje se eventualno, kako bi nastavili poslovati bez ove djelatnosti.

A ima li štete za Grad Osijek s obzirom na prijevremeni raskid? S obzirom na to da broj premještanja nepropisno zaustavljenih ili parkiranih vozila ne ovisi o koncesionaru i ne postoji fiksni iznos - ne može se utvrditi ni eventualna šteta. Odnosno, čini se da je pravodobni raskid ugovora najkvalitetnije rješenje.

Potom su pred Gradom Osijekom nastavno dva moguća rješenja - ili raspisivanje natječaja za novog koncesionara ili ovu djelatnost povjeriti jednom od trgovačkih društava kojima je vlasnik. D. Kuštro
Ako ovaj zahtjev prihvati Gradsko vijeće, bit će to prvi koncesionar koji prije isteka ugovora traži raskid
Možda ste propustili...