Kultura
IZLOŽBA U KLOVIĆEVIM DVORIMA

Retrospektiva Vladimira Becića nakon više od 30 godina!
Objavljeno 12. prosinca, 2018.

Galerija Klovićevi dvori je za adventski prosinac pripremila retrospektivnu izložbu slikara Vladimira Becića, jedne od najznačajnijih osoba hrvatske moderne umjetnosti.

Autori izložbene koncepcije su prof. dr. sc. Zvonko Maković i kustosica Iva Sudec Andreis.

Cilj je bio u atraktivnom likovnom postavu autora predstaviti Becićeve slike ponovo okupljene u Zagrebu nakon više od 30 godina, koliko je prošlo od posljednje retrospektive, i s nekim novim pojedinostima i tumačenjima revalorizirati Becićev iznimno plodan i bogat opus. Prema autorskoj koncepciji izvršen je odabir djela iz mnogih nacionalnih, inozemnih javnih i privatnih zbirki koja će predstavili cjelovito Becićevo slikarstvo moderne hrvatske umjetnosti - ističu organizatori.

Od prethodne Becićeve retrospektivne izložbe prošlo je 35 godina, a u posljednjih se desetak godina pojavio čitav niz njegovih nikada pokazanih remek djela koja u bitnoj mjeri, uz novu interpretaciju ovoga opusa, mijenjaju predodžbu o tom slikaru, ali i hrvatskoj modernoj umjetnosti prve polovice prošloga stoljeća.

Vladimir Becić nije nipošto nepoznat umjetnik iz prve polovice prošloga stoljeća. Uz Miroslava Kraljevića, Josipa Račića i Oskara Hermana čini skupinu koja je udarila temelje moderne hrvatske umjetnosti, a vezujući se više za München i kasnije Pariz, nego za Beč. Stoga i naziv ovih umjetnika „Münchenska četvorica“ ima u našoj povijesti umjetnosti i kulturi općenito razloga po kojima ih se obično pamti. Josip Račić i Miroslav Kraljević dobili su svojim novim retrospektivnim izložbama unazad deset godina novo značenje za našu znanost i kulturu. Herman je također donekle obrađen, a mjesto i uloga Vladimira Becića ostala je potisnuta na marginu - javljaju iz Galerije.

Tijekom 1. svjetskog rata Becić je boravio kao ratni reporter na bojišnicama u Srbiji i na jugu Balkana izvještavajući o ratnim zbivanjima francuske ilustrirane magazine (L‘Illustration). Tako se tim aspektom njegova djelovanja dobiva potpuno nova slika o Beciću koji će kasnije biti cijenjeni profesor Akademije likovnih umjetnosti, akademik i respektabilan građanski slikar.

Ovom izložbom Vladimira Becića želimo prikazati, pročitati i interpretirati na potpuno nov način, pri čemu novootkrivena djela i arhivska građa imaju važnu ulogu.

Ime Vladimira Becića jedno je od onih imena na kojima se temelje početci modernizma u hrvatskome slikarstvu. U likovnoj kritici i povijesti umjetnosti Becića se čvršće povezuje s Josipom Račićem, Miroslavom Kraljevićem i Oskarom Hermanom, generacijom hrvatskih studenata koja je istodobno studirala na istoj umjetničkoj akademiji, onoj u Münchenu, i njegovala iste, ili barem vrlo bliske, afinitete. Konstruiran je tako pojam „Münchenski krug“ kojim se umjetnost četvorice slikara nastojala pobliže odrediti, ne samo kao generacijsko nego i kao poetičko zajedništvo.

Kao bitnu osobinu koja povezuje Račića, Kraljevića i Becića kritika je isticala kako im je umjetnost kultivirana na rasponu od Maneta do Cézannea. Točnije, kritika je smatrala da je impresionizam njihova poveznica, ali i ishodišna točka. Dakako da je impresionizam u vrijeme javljanja tih umjetnika odavno prevladana opcija, ne samo u Parizu nego i u Münchenu, gradu njihova formiranja. U hrvatskoj likovnoj kritici pojam impresionizam počeo se, s dosta proizvoljnosti, rabiti i tridesetak godina prije nego što su Račić, Kraljević i Becić stupili na scenu. N.Vek.
Izložba podcrtana osobnom notom
Cijela je izložba podcrtana osobnom notom, ne samo u smislu izbora za retrospektivu, subjektivne premise autora i kustosa, i ne samo zbog dokumentarnoga materijala koji donosimo. Izloženi krajolici poput Blažuja u kojem je jedno vrijeme živio izgradivši kuću i atelijer novcem zarađenim tijekom rata, a poslije često odlazio slikati, njegove su najdraže vizure, a modeli na portretima pa i aktovima najdraže osobe – supruga, djeca, unuci, ujak, bliski prijatelji - piše Iva Sudec Andreis.
Možda ste propustili...

U ETNOLOŠKOM CENTRU BARANJSKE BAŠTINE

Izložba “Tisućljeća među rijekama"

POD NAZIVOM “CRTAM. STVARI POSTAJU ČUDNE”

Izložba umjetnice Marije Ančić u Galeriji Kulturnog centra Osijek

Najčitanije iz rubrike