Novosti
INTERNETOM SE SLUŽI 97 POSTO TVRTKI

Vlastitu internetsku stranicu imaju tri četvrtine hrvatskih poduzeća
Objavljeno 11. prosinca, 2018.
ZAGREB- U Hrvatskoj ove godine 97 posto poduzeća upotrebljava računala, isti postotak ima pristup internetu, a 73 posto poduzeća ima vlastitu internetsku stranicu, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) o primjeni informacijskih komunikacijskih tehnologija (IKT) u poduzećima.

Prevladava upotreba širokopojasnog pristupa internetu. Naime, 92 posto poduzeća upotrebljava neki oblik fiksne širokopojasne veze, dok 85 posto upotrebljava mobilni širokopojasni pristup internetu.

S druge strane, objavio je nedavno DZS, internetska prodaja zauzima samo 12 posto ukupne prodaje roba i usluga, što znači da je opseg e-trgovine u odnosu na konvencionalnu još uvijek prilično nizak.

Uslugu računalnog oblaka na internetu, kao relativno nove tehnologije, koristi 31 posto poduzeća.

Tu tehnologiju podjednako primjenjuju mala, srednja i velika poduzeća, a upotreba dominira u segmentu informacija i komunikacija (50 posto), poslovnim djelatnostima (50 posto) te u uslužnim djelatnostima (37 posto).

Internet je, poznato je, uveo promjene u načinu poslovanja omogućivši integriranost poslovnih procesa na višoj razini, dok brzina internetske veze postaje jedan od važnijih čimbenika u poslovanju.

Sve veća dostupnost širokopojasnog interneta potiče i porast brzine prijenosa podataka, pa je uočen znatan porast od od 9 posto segmentu brzine prijenosa iznad 10 Mpbs u odnosu na lani. Taj segment čini 72 posto poduzeća.(Hina)
Prijevare se događaju
Tanja Popović Filipović ipak upozorava kako je za kupce važno pripaziti od koga se kupuje, jer u web-prodaji postoji i mnogo posrednika, ali i internetskih trgovina iz Kine, SAD-a..., i prijevare se svakako događaju. Podsjetila je na nedavni slučaj prijevare kupaca traktora po tzv. povoljnim cijenama, pri čemu je utvrđeno da je riječ o fiktivnim tvrtkama prodavateljima. Treba podsjetiti kako je i hrvatski MUP nedavno upozorio građane da prije internetske kupnje provjere recenzije, da se koriste lokalnim online trgovinama kada je to moguće, plaćaju samo preko sigurnog pružatelja usluge plaćanja, koriste sigurnu internetsku vezu i izbjegavaju besplatni ili otvoreni Wi-Fi itd.
Najčitanije iz rubrike