Autoglas
TARRACO

Ovo je najveći Seatov SUV, izgleda impresivno
Objavljeno 11. prosinca, 2018.
Nakon Ibize i Leona, Tarraco je treći i najvažniji dio Seatove obitelji SUV-a. Ime je, glasovanjem, dobio prema sredozemnom gradu Tarragoni

Na cestama Katalonije isprobali smo novi Seatov model - Tarraco, koji je njihova ulaznica za tržište velikih SUV-ova i koji upotpunjava SUV obitelj koju čine hit-modeli Arona i Ateca. Ime je dobio prema sredozemnom gradu Tarragoni (javnim glasanjem), u kojem je sudjelovalo više od 146.000 ljubitelja ove marke.


Tarraco je dizajniran i razvijen u obližnjoj tvornici u Martorellu, dok se proizvodi u Volkswagenovoj tvornici u Wolfsburgu, uporedo s Tiguanom i Tiguanom Allspace. Vanjski dizajn ovog 474 cm dugog SUV-a je impresivan, on koristi najsuvremeniju tehnologiju Volkswagen koncerna i arhitekturu dugačkoga međuosovinskog razmaka platforme MQB-A. Tarraco pokazuje u kojem smjeru ide njihov dizajn i koje dizajnerske smjernice ima novi Leon koji će uskoro biti predstavljen.

Komfor za putnike

Straga je posebna pozornost obraćena na nizak utovarni rub i koncept osvjetljenja. Unutrašnjost nudi suvremeni i atraktivni oblik, funkcionalnost i kvalitetu uobičajenu za premium vozila, kako po pitanju materijala tako i izrade. Prednja armatura oblikovana je s vodoravnim linijama koje naglašavaju širinu i prostranost interijera. Kokpit pruža ergonomično dizajniran položaj usmjeren prema vozaču i opušteno, udobno okruženje za putnike, bez obzira na to sjede li na suvozačevu sjedalu, ili na stražnjim sjedalima. Sve to treba zahvaliti izdašnim dimenzijama prostora za noge i glavu. Nude se dvije konfiguracije interijera, za pet ili sedam putnika, pri čemu su dodatna dva sjedala skrivena ispod podnice prtljažnika. Čak i tamo putnici imaju sasvim dovoljno prostora čemu pridonosi međuosovinski razmak od 279 cm. Isprobano! U verziji s pet sjedala osnovni volumen prtljažnika je čak 760 litara, dok je kod sedmerosjeda 60 litara manji. Naravno, to vrijedi kad su nasloni trećeg reda sjedala spušteni u podu.


Ispred vozača je digitalni kokpit s 10,25" zaslonom. Središnji 8" zaslon infotainment sustava postavljen je kao da lebdi, nije „utisnut“ u instrumentnu ploču, i skladno djeluje.


Svi motori opremljeni su sustavom izravnog ubrizgavanja, turbopunjačem i start-stop tehnologijom, a raspon snage je od 150 do 190 KS, kako za benzince tako i dizele, što je sasvim zadovoljavajuće za vozilo teško 1599 kg pa naviše.
Motorizacija

Dvije su varijante benzinskih motora. Početak ponude čini 4-cilindrični 1,5 TSI od 150 KS i 250 Nm i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem s pogonom na prednje kotače. Okretni moment dostupan je već na 1500 okretaja i ugodno linearno vuče sve do 3500 okretaja. Tako ga se može voziti i dinamično, a da potrošnja goriva ostane iznenađujuće skromna. Tome pridonosi i sustav gašenja dva cilindra kad nema potrebe za snagom. Snažniji motor je 2,0 litreni, od 190 KS i 320 Nm @ 1500-4100 okretaja, u kombinaciji sa 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG i sustavom pogona 4Drive.


Postoje dvije opcije za dizelske motore, obje 2,0 l TDI. Varijanta sa snagom od 150 KS može se kombinirati s pogonom na prednje kotače, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, ili 7-stupanjskim DSG mjenjačem i sustavom 4Drive. Okretni moment od 340 Nm dostupan je u rasponu između 1750 i 3000 o/min. Varijanta sa snagom od 190 KS povezana je sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem i sustavom 4Drive. Okretni moment od 400 Nm dostupan je u rasponu između 1750 i 3250 o/min. Vozač može odabrati željene postavke: Normal, Eco ili Sport, no sustav se također može automatski prilagoditi površini ceste i stilu vožnje.


A da nije samo cestovni šminker, uvjerili smo se na off road poligonu u mjestu Rubio. Drveno-zemljane prepreke, duboka voda, blato, klackalice, sve je prešao bez problema i susprezanja. Kao da je riječ o rasnom 4X4 vozilu kakva su danas gotovo izumrla vrsta. I to nije sve, kod razvoja Tarraca gledalo se i prema budućnosti i novim tehnologijama.
Za jedan veliki SUV iznenađujuće je okretan i jednostavan za vožnju, čak i izvan asfalta. On tako nije samo praktično vozilo za svakodnevnu uporabu, nego također SUV koji vozaču može osigurati užitak u vožnji i na najduljim relacijama. Kod nas ovaj SUV, koji ima kompletno „oružje“ potrebno da promiješa karte na tržištu, stiže krajem veljače sljedeće godine kad će se nešto više znati i o cijenama.
Iz Barcelone: Mato Pavličević
// VOZILI SMO //
Infotainment i Amazon Alexa
Središnji zaslon integrira Seatovu Full Link tehnologiju. Cjelovito rješenje povezivosti omogućuje korisnicima profitiranje od najvišeg stupnja povezivosti između njihova smartphonea i vozila. Pristup pozivima, porukama, glazbi i prepoznavanju govora te aplikaciji SEAT Drive, znači da Tarraco omogućuje pristup mreži u bilo kojem trenutku i s bilo kojeg mjesta. Aplikacija SEAT Drive korisnicima omogućuje individualizaciju opcija kako bi mogli uživati u značajkama kao što su praćenje puta, provjera stanja vozila ili prepoznavanje pjesama putem aplikacije Shazam (samo za Android Auto). Dodatno je dostupna i Amazon Alexa koja s aplikacijom Seat Media Control ne povećava samo količinu funkcionalnosti dostupne u vozilu, nego također objedinjuje pristup tim ključnim funkcijama. Sve što korisnici trebaju učiniti jest pritisnuti kontrolni gumb na kolu upravljača i početi pričati.
Seatov porast prodaje
Nekad s vrlo uskom paletom modela, Seat je danas proizvođač koji proživljava svoju renesansu i nudi vozila koja odgovaraju svakom aspektu životnih stilova kupaca. Proizvodnu ofenzivu podgrijavaju i brojke s tržišta. Marka je između siječnja i listopada ove godine diljem svijeta ukupno prodala 449.000 vozila, što predstavlja rast od 13,7 % u usporedbi s istim razdobljem u 2017. godini (395.100). To je najbolji rezultat u povijesti marke, a ujedno premašuje dosadašnji rekordni rezultat postignut u razdoblju od siječnja do rujna 2000. godine (433.600 vozila). Uspjeh za marku koja je dio Vokswagen grupe.