Autoglas
TARRACO

Ovo je najveći Seatov SUV, izgleda impresivno
Objavljeno 11. prosinca, 2018.
Nakon Ibize i Leona, Tarraco je treći i najvažniji dio Seatove obitelji SUV-a. Ime je, glasovanjem, dobio prema sredozemnom gradu Tarragoni

Na cestama Katalonije isprobali smo novi Seatov model - Tarraco, koji je njihova ulaznica za tržište velikih SUV-ova i koji upotpunjava SUV obitelj koju čine hit-modeli Arona i Ateca. Ime je dobio prema sredozemnom gradu Tarragoni (javnim glasanjem), u kojem je sudjelovalo više od 146.000 ljubitelja ove marke.


Tarraco je dizajniran i razvijen u obližnjoj tvornici u Martorellu, dok se proizvodi u Volkswagenovoj tvornici u Wolfsburgu, uporedo s Tiguanom i Tiguanom Allspace. Vanjski dizajn ovog 474 cm dugog SUV-a je impresivan, on koristi najsuvremeniju tehnologiju Volkswagen koncerna i arhitekturu dugačkoga međuosovinskog razmaka platforme MQB-A. Tarraco pokazuje u kojem smjeru ide njihov dizajn i koje dizajnerske smjernice ima novi Leon koji će uskoro biti predstavljen.

Komfor za putnike

Straga je posebna pozornost obraćena na nizak utovarni rub i koncept osvjetljenja. Unutrašnjost nudi suvremeni i atraktivni oblik, funkcionalnost i kvalitetu uobičajenu za premium vozila, kako po pitanju materijala tako i izrade. Prednja armatura oblikovana je s vodoravnim linijama koje naglašavaju širinu i prostranost interijera. Kokpit pruža ergonomično dizajniran položaj usmjeren prema vozaču i opušteno, udobno okruženje za putnike, bez obzira na to sjede li na suvozačevu sjedalu, ili na stražnjim sjedalima. Sve to treba zahvaliti izdašnim dimenzijama prostora za noge i glavu. Nude se dvije konfiguracije interijera, za pet ili sedam putnika, pri čemu su dodatna dva sjedala skrivena ispod podnice prtljažnika. Čak i tamo putnici imaju sasvim dovoljno prostora čemu pridonosi međuosovinski razmak od 279 cm. Isprobano! U verziji s pet sjedala osnovni volumen prtljažnika je čak 760 litara, dok je kod sedmerosjeda 60 litara manji. Naravno, to vrijedi kad su nasloni trećeg reda sjedala spušteni u podu.


Ispred vozača je digitalni kokpit s 10,25" zaslonom. Središnji 8" zaslon infotainment sustava postavljen je kao da lebdi, nije „utisnut“ u instrumentnu ploču, i skladno djeluje.


Svi motori opremljeni su sustavom izravnog ubrizgavanja, turbopunjačem i start-stop tehnologijom, a raspon snage je od 150 do 190 KS, kako za benzince tako i dizele, što je sasvim zadovoljavajuće za vozilo teško 1599 kg pa naviše.
Motorizacija

Dvije su varijante benzinskih motora. Početak ponude čini 4-cilindrični 1,5 TSI od 150 KS i 250 Nm i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem s pogonom na prednje kotače. Okretni moment dostupan je već na 1500 okretaja i ugodno linearno vuče sve do 3500 okretaja. Tako ga se može voziti i dinamično, a da potrošnja goriva ostane iznenađujuće skromna. Tome pridonosi i sustav gašenja dva cilindra kad nema potrebe za snagom. Snažniji motor je 2,0 litreni, od 190 KS i 320 Nm @ 1500-4100 okretaja, u kombinaciji sa 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG i sustavom pogona 4Drive.


Postoje dvije opcije za dizelske motore, obje 2,0 l TDI. Varijanta sa snagom od 150 KS može se kombinirati s pogonom na prednje kotače, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, ili 7-stupanjskim DSG mjenjačem i sustavom 4Drive. Okretni moment od 340 Nm dostupan je u rasponu između 1750 i 3000 o/min. Varijanta sa snagom od 190 KS povezana je sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem i sustavom 4Drive. Okretni moment od 400 Nm dostupan je u rasponu između 1750 i 3250 o/min. Vozač može odabrati željene postavke: Normal, Eco ili Sport, no sustav se također može automatski prilagoditi površini ceste i stilu vožnje.


A da nije samo cestovni šminker, uvjerili smo se na off road poligonu u mjestu Rubio. Drveno-zemljane prepreke, duboka voda, blato, klackalice, sve je prešao bez problema i susprezanja. Kao da je riječ o rasnom 4X4 vozilu kakva su danas gotovo izumrla vrsta. I to nije sve, kod razvoja Tarraca gledalo se i prema budućnosti i novim tehnologijama.
Za jedan veliki SUV iznenađujuće je okretan i jednostavan za vožnju, čak i izvan asfalta. On tako nije samo praktično vozilo za svakodnevnu uporabu, nego također SUV koji vozaču može osigurati užitak u vožnji i na najduljim relacijama. Kod nas ovaj SUV, koji ima kompletno „oružje“ potrebno da promiješa karte na tržištu, stiže krajem veljače sljedeće godine kad će se nešto više znati i o cijenama.
Iz Barcelone: Mato Pavličević
// VOZILI SMO //
Infotainment i Amazon Alexa
Središnji zaslon integrira Seatovu Full Link tehnologiju. Cjelovito rješenje povezivosti omogućuje korisnicima profitiranje od najvišeg stupnja povezivosti između njihova smartphonea i vozila. Pristup pozivima, porukama, glazbi i prepoznavanju govora te aplikaciji SEAT Drive, znači da Tarraco omogućuje pristup mreži u bilo kojem trenutku i s bilo kojeg mjesta. Aplikacija SEAT Drive korisnicima omogućuje individualizaciju opcija kako bi mogli uživati u značajkama kao što su praćenje puta, provjera stanja vozila ili prepoznavanje pjesama putem aplikacije Shazam (samo za Android Auto). Dodatno je dostupna i Amazon Alexa koja s aplikacijom Seat Media Control ne povećava samo količinu funkcionalnosti dostupne u vozilu, nego također objedinjuje pristup tim ključnim funkcijama. Sve što korisnici trebaju učiniti jest pritisnuti kontrolni gumb na kolu upravljača i početi pričati.
Seatov porast prodaje
Nekad s vrlo uskom paletom modela, Seat je danas proizvođač koji proživljava svoju renesansu i nudi vozila koja odgovaraju svakom aspektu životnih stilova kupaca. Proizvodnu ofenzivu podgrijavaju i brojke s tržišta. Marka je između siječnja i listopada ove godine diljem svijeta ukupno prodala 449.000 vozila, što predstavlja rast od 13,7 % u usporedbi s istim razdobljem u 2017. godini (395.100). To je najbolji rezultat u povijesti marke, a ujedno premašuje dosadašnji rekordni rezultat postignut u razdoblju od siječnja do rujna 2000. godine (433.600 vozila). Uspjeh za marku koja je dio Vokswagen grupe.
Možda ste propustili...

BMW 320D SEDMA GENERACIJA STIGLA U HRVATSKU

BMW novom “trojkom” pljusnuo konkurenciju

UNATOČ POVEĆANJU PRIHODA PROŠLE GODINE

Volkswagen steže remen, do 2023. gasi 7000 radnih mjesta

GLOBALNA KAMPANJA PROTIV PROMETNIH NESREĆA

Spasimo 3500 života svakoga dana

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana