Autoglas
PROMOCIJA PLUS

Volkswagen drži 15,4 posto tržišta u RH
Objavljeno 11. prosinca, 2018.
Sada jeftiniji benzin troši 55 posto vozila (31.711) koja su kupljena ove godine, a 42,6 posto (24.553) vozila su dizelaši

Kako se bliži kraj godine, broj prodanih automobila sve je veći. Prema podatcima koje je predočila agencija Promocija plus, od početka siječnja do kraja studenoga u Hrvatskoj je prodano 57.629 novih putničkih vozila, što je 18,5 posto više (9005) nego u istom razdoblju prošle godine. Povećanje se vidi i u prodaji u studenom, gdje je prodano 3549 novih vozila, ili 1,5 posto više u odnosu prema istom lanjskom mjesecu.

Kada su u pitanju marke, i ove je godine neprijeporan Volkswagen, koji drži čak 15,44 posto prodajnog tržišta u Hrvatskoj. Volkswagen je u prvih 11 mjeseci prodao ukupno 8707 automobila, što je za gotovo dvije tisuća više u odnosu prema istom razdoblju lani, kada je prodano 6808 automobila. Volkswagen vodi i na mjesečnoj listi, u studenom je prodao 548 vozila. Na drugom je mjestu Renault, koji je u prvih 11 mjeseci prodao 5599 automobila, čime je tržišni udio 9,72 %. Među prvih pet prodajnih marki još su se posložili Škoda (5107 prodanih automobila) - inače također članica Volkswagen grupe, Opel (5048) i Suzuki (3585).

Pobjeda Octavie
Kada su u pitanju prodani modeli, situacije je malo drugačija. Na prvom se mjestu po prodanim modelima svrstala Hrvatima draga Škoda Octavia - ukupno 2879 prodanih automobila u prvih 11 mjeseci. Odličan godišnji rezultat postigao je i Renault Clio, koji je prodan u 2554 primjerka. Volkswagen je poznat po povezanoj prodaji modela, što ga je u konačnici svrstalo na prvo mjestu po prodaji vozila marke. Tako se VW Golf svrstao na treće mjesto s 2128 prodanih vozila, a odmah iza njega je Polo s 2115 prodanih vozila. Ukupnom rezultatu Volkswagena pridonio je i Tiguan s 1296 prodanih vozila te T-Roc (947). Na petom je mjestu Suzuki Vitara, koja je u prvih 11 mjeseci ove godine našla put do 1628 kupaca. Vitari je ovom rezultatu pomogla i "financijska injekcija" od 60 Vitara koje je za granične policajce kupio MUP.

Gledajući samo studeni, pobjednik je Golf, koji je prodan u 184 primjerka, Suzuki Vitara je na drugom mjestu (164), a treća je Škoda Octavia (137), Više od sto prodanih vozila u studenom još ima Renault Clio te Hyundai Tucson.

Više benzinaca
I dok kod prodaje rabljenih vozila (većinom iz zapadne Europe) još uvijek prevladavaju dizelaši, kod novih vozila situacija je malo drukčija. Sada jeftiniji benzin troši 55 posto vozila (31.711) koji su kupljeni ove godine, a 42,6 posto, odnosno 24.553 vozila su dizelaši. Veći broj benzinaca prodao je ove godine između ostaloga Volkswagen, Renault, Opel, Suzuki, Hyundai, Citroen, Ford, Toyota, Fiat, a dizel preferiraju vlasnici Škode, Peugeota, Audija, BMW-a, Mercedesa, Volva. Kada je u pitanju hibridni pogon, Toyota još uvijek nema konkurenciju. Toyota je ove godine prodala 661 hibridno vozilo, a svi ostali zajedno - 113. Plinu je najodanija Dacia, koja je prodala 344 vozila na LPG pogon. Veću brojku ostvario je još samo Opel (74), te Suzuki (29) i Renault (17). Na cestama ipak ima puno više "plinaša", no riječ je o automobilima koji su plinski spremnik dobili tek naknadnom ugradnjom u automobil s benzinskim
pogonom.

Milan Bugarić
PRODAJA PO REGIJAMA
Prodajni uzlet kada su u pitanju novi automobili u Hrvatskoj se može zahvaliti tvrtkama koje na lizing kupuju vozila za obnavljanje službenog voznog parka ili ih pak kupuju rent-a-car tvrtke. To se odmah vidi kada pogledamo poredak regija po broju novoregistriranih automobila. Na prvom je mjestu neprijeporna zagrebačka regija, koja drži 35,73 posto tržišta, a na drugom je mjestu mala Požega, koja je u prvih 11 mjeseci registrirala 4585 automobila, više i od splitske i riječke regije. Osječka regija tek je na 8. mjestu.
57.629

novih automobila prodano je u prvih 11 mjeseci
8707

automobila prodao je Volkswagen
Kada su u pitanju hibridi, neprijeporna je Toyota, prodala ih je 661