Regija
ZADRUGA “VRHUNSKO VUKOVARSKO”

Promocija Vukovara i brendirani proizvodi
Objavljeno 7. prosinca, 2018.
Projekt ne uključuje samo prodaju, već je u prvom planu jačanje prepoznatljivosti Vukovara, na domaćem i inozemnom tržištu
VUKOVAR

Medenjaci, med i svijeće od voska, džem i pekmez, ajvar, sok od aronije, sirevi, najstarije vukovarsko vino, rakije i likeri, suncokretovo ulje – tek neki su to od proizvoda čiji su proizvođači, njih zasad 15-ak, okupljeni u Zadruzi "Vrhunsko vukovarsko", osnovanoj u rujnu 2018. Zamisao je, naime, da zadruga, okupljajući autohtone i upravo za grad Vukovar prepoznatljive proizvode, pridonese uspješnijoj promociji Vukovara i plasira te proizvode – s oznakom kvalitete “Vrhunsko vukovarsko” – na lokalnom, ali i tržištu cijele Hrvatske.

Oznaka kvalitete
- Prije četiri godine inicirali smo izradu strategije upravo s ciljem bržeg oživljavanja gospodarstva u Vukovaru, a ovo je dobar iskorak prema tom cilju - kazao je nekidan vukovarski gradonačelnik Ivan Penava, predstavljajući javnosti novoutemeljenu zadrugu. Zadruga pak trenutačno radi na akviziciji korisnika – zadrugara, provode se analize kvalitete proizvoda, osmišljava unaprjeđenje pojedinih proizvoda bilo da je riječ o kvaliteti ili vizualnom identitetu, kao i brend-strategija proizvoda koje zadruga nudi uz, dakako, njihov plasman na tržište.

- To je zadruga pokrenuta na inicijativu Grada Vukovara, a ideja potječe otprije 2 - 3 godine i na njoj se tijekom tog vremena i radilo kako bi se projekt uobličio – kazuje upravitelj Zadruge "Vrhunsko vukovarsko", Vedran Barić. Objasnit će i da je cilj okupiti proizvođače s područa grada Vukovara, pa i okolice, odnosno Vukovarsko-srijemske županije, a zbog zajedničkog plasmana i strateškog marketinga, i u konačnici distribucije i prodaje. Cjelokupna priča, naime, ne uključuje samo prodaju, već je u prvom planu zapravo jačanje prepoznatljivosti Vukovara, kako na domaćem tako i na inozemnom tržištu. U tom kontekstu i okupljaju zadrugare koje pritom informiraju i osposobljavaju za buduću dodjelu kvalitete.

- Biramo ono što je najbolje, a ono što nije napravit ćemo da također bude vrhunsko. Cilj je dakle stvoriti kvalitetu i prepoznatljivost - ističe Barić.

Vukovar i okolica
Uz sadašnje zadrugare, javljaju se i drugi proizvođači koje je privukla ideja projekta “Vrhunsko vukovarsko”. Ugavnom su to mali proizvođači, obrtinci i OPG-ovi iz Vukovara i okolice. Tako se i jučer javio proizvođač vukovarske lavande, iz Bogdanovaca.

Među prvim su članovima, primjerice, Terra-agro, tvrtka koja svoje džemove već plasira i u trgovačke lance, OPG Dumendžić s medom, džemom i pekmezima, OPG Štalmajer, gdje se proizvode raze vrste meda, pčelinji vosak i svijeće, proizvođač čajeva i sokova od aronije Mario Peulić iz Lovasa, braniteljska zadruga "Medene ruke" čiji su medenjaci jako popularni, potom vinari jer Vukovar već ima zadrugu "Vukovarska vina", OPG Lojdl s ajvarom, kozjim sirevima s raznim začinima... Vedran Barić kaže da se, ušavši u projekt, i sam iznenadio jer nije znao što to sve Vukovar može ponuditi. Međutim, u procesu ulaska u Zadrugu "Vrhunsko vukovarsko" i velike su vukovarske tvrtke, Vupik i Borovo, kao tvrtke koje već imaju svoj prepoznatljiv brend i koje, kazuje upravitelj, mogu osnažiti zadrugu, poput Vupikove "Golubice" kao najstarijeg vukovarskog vina i vina Goldschmidt s povijesnom pričom, uz već prepoznatljiv i popularan brend borovske obuće.

Na koncu, zadruga ima i svrhu poticanja razvoja postojećih gospodarskih subjekata u Vukovaru, ali i doprinosa razvoju vukovarskog turizma s obzirom na očekivani plasman - hrane i pića, industrijskih i obrtničkih proizvoda s oznakom kvalitete "Vrhunsko vukovarsko" - na tržište diljem Hrvatske. Barić će zaključiti i da valja malim proizođačima vratiti vjeru u poduzetnički uspjeh, a neke nove osnažiti da se odvaže svoju ideju uobličiti u proizvod.

Sanja Butigan
Emotivna veza kupca s proizvodima Vukovara
- Mali proizvođači nemaju vremena raditi na marketingu, a Zadruga je ozbiljnija priča, koja premašuje razinu štanda gdje se danas uglavnom prodaju njihovi proizvodi, iako se ni taj oblik prodaje neće zanemariti - navodi upravitelj Zadruge, dodajući da se intenzivno radi na "opipavanju" tržišta, a pritom valja unaprijediti i povećati proizvodnju, raditi na kvaliteti i vizualnom identitetu proizvoda. Istaknut će kao izrazito važan segment i - emotivno povezivanje kupca s proizvodima iz hrvatskog grada Vukovara. Prva trgovina s vukovarskim proizvodima bit će u Dubrovniku.
plasman
Prva trgovina bit će u Dubrovniku
Možda ste propustili...

ŽELE SUVREMENIJU TEHNIČKU OPREMU I SOLARNE PANELE

Zbog specifičnog vlasništva SIC se ne može javljati na natječaje

GRADSKA LIMENA GLAZBA DONJI MIHOLJAC

Nove odore, note, nastupi, seminari

Najčitanije iz rubrike