Novosti
PREMA PROCJENAMA KOJE JE PREDSTAVILA HGK

Očekuje se i rekordna blagdanska potrošnja od oko 13,5 milijardi kuna
Objavljeno 3. prosinca, 2018.
Prvi put ćemo nadmašiti blagdansku potrošnju iz pretkrizne 2008. godine

Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, potrošnja u prosincu 2018. iznosit će oko 13,5 milijardi kuna, što je porast za čak milijardu kuna u odnosu prema istom razdoblju lani, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Tomislava Ravlić komentirajući blagdansku potrošnju.

Ravlić ističe da ćemo time prvi put nadmašiti blagdansku potrošnju iz pretkrizne 2008. godine, dodavši da je to najviša prosinačka potrošnja otkako se prikupljaju ti podatci. Udarno razdoblje te potrošnje očekuje se od 19. do 24. prosinca.

Rasterećenje plaća i njihov rast zbog porezne reforme djelovali su na optimizam građana pa tako i na potrošnju. "Imali smo i dobru turističku sezonu, što također ide u prilog ovogodišnjem rekordnom prosincu", rekla je Tomislava Ravlić, uz napomenu da će svoj doprinos potrošnji dati i povećanje neoporezivoga dijela za božićnice i regres jer je sve više poslodavaca odlučilo radnicima isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice ili bonuse.

"Na godišnjoj razini ipak se još neće oboriti rekordi, tj. razina iz 2008. Ako se nastavi trenutna dinamika realnoga rasta maloprodajnoga prometa, sljedeće godine mogla bi se dostignuti razina prije krize, a 2020. mogli bismo prestići tu razinu", ističe Ravlić. Procjena se temelji na rastu prometa u trgovini na malo, koji kontinuirano raste od 2014., a koji je u prvih devet mjeseci ove godine veći 3,6 posto u odnosu prema istom razdoblju 2017. Prema rezultatima prošlogodišnjega istraživanja Hrvatske gospodarske komore, najveći broj ispitanika potrošio je između 100 i 500 kuna na blagdanske darove (39 posto), a slijede ih oni koji su ove godine izdvojili između 500 i 1000 kuna (31 posto). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je samo 9 posto, a manje od 100 kuna ili ništa potrošio je 21 posto ispitanika. Gotovo 40 posto ispitanika tih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika (37 posto), zatim obuća i odjeća (36 posto) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25 posto). "I ove godine očekujemo slične popise za kupnju. No, u usporedbi sa zapadnim europskim zemljama, gdje ipak daruju nešto luksuznije poklone, naši su građani ipak više okrenuti praktičnim darovima", napomenula je Ravlić.

Hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online potrošnja u svijetu raste 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto. Ravlić je zaključila i da je poruka Hrvatske gospodarske komore jasna i dosljedna: "Ovih blagdana birajmo srcem - Kupujmo hrvatsko."I.Bošnjak
POČELO DOŠAŠĆE
U nedjelju je počelo došašće ili advent, razdoblje u crkvenoj liturgijskoj godini pripreme kršćanskih vjernika za blagdan Božića, što je i početak nove crkvene godine. U došašću se svakog jutra služe mise zornice koje imaju pokorničko značenje jer valja ustati vrlo rano da se stigne u crkvu. One su oblik četverotjednoga trajnog odricanja od sna. Četiri zapaljene svijeće na adventskom vijencu označavaju posljednju nedjelju došašća. U antičko doba vijenac je bio simbol pobjede pa je i adventski vijenac simbol borbe kršćanina protiv životnoga mraka. To je vrijeme kada prevladavaju iščekivanje, nada, budnost i čežnja. Budnost je otvorenost očiju i srca, duboka svjesnost i nutarnja sabranost. Kršćani u došašću bdiju da prepoznaju Boga koji dolazi.H