Regija
PROMOCIJA U KUĆI MEDA U ŽUPANJI

Nacionalna staklenka samo za domaći med
Objavljeno 27. studenog, 2018.
Staklenka će imati oznaku “Med hrvatskih pčelinjaka” s jedinstvenim brojem za dobivanje svih informacija o proizvodu
ŽUPANJA

Nacionalna staklenka za med - naziv je projekta koji će u četvrtak biti predstavljen u Županji, u Kući meda OPG-a Krešimira Čolića i OPG-a Danijela Čajko, a koji će pridonijeti prepoznatljivosti hrvatskog meda na tržištu.

Samo legalni pčelari
Riječ je o programu Hrvatskog pčelarskog saveza, u koji se uključila i Hrvatska poljoprivredna agencija, i financijskom potporom Ministarstva poljoprivrede cilj je stvoriti prepoznatljivu ambalažu kako bi potrošači bili sigurni da se u njoj nalazi med koji je proizveden u hrvatskim pčelinjacima. Riječ je o staklenci inovativnog dizajna koja je prepoznatljiva po svome obliku i nosi ugravirani logotip Hrvatskog pčelarskog saveza. Projekt je lani pokrenuo Hrvatski pčelarski savez, koji se suočio s čestim krivotvorenjem meda diljem Hrvatske. Proveden je natječaj na kojem je odabrano idejno rješenje nacionalne staklenke za med mlade dizajnerice Klare Marelić. Svoj med u nacionalnu staklenku moći će pakirati svi pčelari koji su legalno na tržištu Republike Hrvatske.

- Sama proizvodnja staklenke pokreće se ovih dana. Ministarstvo poljoprivrede prepoznalo je projekt i financira ga s nešto više od milijun kuna za izradu potrebnih alata da se krene s masovnom proizvodnjom staklenke. Hrvatska poljoprivredna agencija kao Vladina instuitucija, koja inače kao jednu od zadaća ima promociju hrvatskih poljoprivrednih proizvoda, također se uključila - kazao je ravnatelj Hrvatske poljoprivredne agencije, Zdravko Barać.

Edukacija i marketing
- U okviru naših financijskih sredstava radimo jednu sinergiju na način da će svaka staklenka biti označena i naljepnicom "Med hrvatskih pčelinjaka", koja nosi jedinstven, neponovljiv broj preko kojega se već sada na našim web-stranicama njegovim ukucavanjem u sustav mogu saznati sve informacije o medu koji će biti pakiran u nacionalnu staklenku. Tu su informacije o pčelarstvu s kojeg dolazi taj proizvod, o vrsti pčelinje paše, o godini proizvodnje. Dakle, svi oni uobičajeni parametri koji inače zanimaju potrošače - pojašnjava Barać.

Za promociju su odabrali Kuću meda u Županji, zanimljiv objekt u Vinkovačkoj ulici 135, gdje će se okupiti velik broj pčelara. Ondje će biti priređeno simbolično punjenje staklenke medom i prigodan program. Nakon promocije, kreće i akcija edukacije i marketinga za pčelare diljem Hrvatske o tome što će nacionalna staklenka značiti za hrvatsko pčelarstvo i ciljevima kojima će služiti. Očekuje se da će ih pčelari vrlo brzo prihvatiti i od toga imati koristi.

Pčelarski sektor u Hrvatskoj trenutačno najviše opterećuje prekomjeran uvoz meda jer Hrvatska ima posve dovoljno meda da zadovolji sve svoje potrebe, i po količini i po vrsti. A u prosječnim godinama 50 posto proizvodnje mogla bi i izvoziti. Kako bi se potrošače educiralo o kupnji kvalitetnog meda, prezentirat će se vizualna razlika između drugih i medova s hrvatskih pčelinjaka.

Marija Lešić Omerović
Najčitanije iz rubrike