Autoglas
MAZDA 6

Redizajnirana šestica je na putu prema premiumu
Objavljeno 20. studenog, 2018.
Premium mora imati atraktivan dizajn, snažan motor, ali i dobre vozne odlike

Crna Gora nudi neke od najljepših cesta u ovom dijelu svijeta, a novu (zapravo dobrano dotjeranu) Mazdu 6 isprobali smo i na poznatim kotorskim serpentinama. Na toj cesti s 26 oštrih zavoja brojni su vidikovci i odmorišta s prekrasnim pogledom na Kotorski zaljev i jadransku obalu. Kako nam je rekla Renata Jagetić, regionalna direktorica Mazde, Crna Gora je malena, ali ima vrlo visoki tržišni udio Mazde, a kad tomu dodamo konfiguraciju terena, pejzaže i ceste, izabrana je za ovogodišnji press event.

Mazda 6 već je šestu godinu na tržištu, a i dalje djeluje vrlo svježe. Stoga neke velike dizajnerske intervencije nisu bile ni potrebne. Dizajnerski, poboljšali su stilski izraz marke jače istaknuvši karakteristični oblik prednje maske „s krilima“ i napravivši ga više trodimenzionalnim. Prednja rešetka je pomaknuta unatrag kako bi se dobilo „obiteljsko lice“. Svi elementi prednjeg dijela vizualno su spustili težište i stvaraju vodoravniju i stabilniju sliku. Interijer je potpuno redizajniran, odrasliji i elegantniji. To je postignuto izmjenom proporcija na sad izrazito vodoravno oblikovanoj prednjoj armaturi s crnom gornjom površinom i svjetlijim donjim dijelom.

Nova svjetla
Potpuno nova su i sjedala, s cjelokupnom konstrukcijom fokusiranom na udobnost. Sjedala ravnomjernije drže tijelo u bokovima i gornjem dijelu leđa te generiraju novi osjećaj plovidbe i putovanja. Zahvaljujući debljoj izolaciji krova, debljim brtvama na vratima oko stakala, ali i drugim brojnim promjenama, Mazda 6 sada u kabini zvuči tiše i kvalitetnije. Potpuno nova LED svjetla izuzetno su zanimljiva, jer su uz sustav za pranje dio serijske opreme od početnih modela.

Ipak, u Mazdi ponosno kažu kako je najviše promjena napravljeno ispod karoserije. Tako je dodatno ojačana karoserija te kompletno dorađena mehanika. Motori su prilagođeni novom WLTP ciklusu testiranja, a jači dizelski motor dobio je više snage i uz veći turbopunjač promjenjive geometrije. Tako sad razvija 184 konjskih snaga (KS) i 445 Nm okretnog momenta.

Učinkoviti motori
Kako kažu u Mazdi, u Hirošimi, Mazdinu domu, imaju prave inženjerske genije. Oni na pametan način čine motore učinkovitijima, ali ne na štetu zadovoljstva u vožnji. Ne zaboravimo spomenuti i najnovije sustave povezivosti i potpore vozaču. Za vožnju smo uzeli i „šesticu“ s 2,5-litrenim atmosferskim benzinskim motorom, automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače. Razvija 195 KS i ugodno vuče već iz niskih okretaja, a potrošnja je za takav automobil relativno skromna, nama je iznosila oko 8,4 litar. Tajna je u sustavu isključenja dvaju cilindara kad nema potrebe za snagom. Tako pri laganim opterećenjima može znatno uštedjeti na gorivu. Mazda neskriveno cilja prema premium segmentu. A biti premium ne znači samo imati atraktivan dizajn, snažne motore, fine materijale i dobru izradu nego i imati dobre vozne odlike. A da Mazda i u tome ima dosta toga pokazati, uvjerili smo se u vožnjama planinskim krajevima susjedne nam države. Cijene se kreću od 210.225 kuna za limuzinski model G145 Challenge. Ugodno je iznenađenje da je doplata za karavan samo 1400 kuna.

Mato Pavličević
Odlična vozna svojstva šestice
Nove tehnologije još više ističu kvalitete SKYACTIV motora, a poboljšana su i vozna svojstva, povećanom čvrstoćom karoserije, promjenama na upravljanju i ovjesu, poboljšana je aerodinamika, a buka i vibracije dodatno su smanjene.

Mazda 6 je na milimetar do premiuma, što je vidljivo i po izboru boja, koje odišu elegancijom, ali i opcijama poput ekskluzivnih finih kožnih Nappa-presvlaka. Potpuno nova su i sjedala, s cjelokupnom konstrukcijom fokusiranom na udobnost. Sjedala ravnomjernije drže tijelo u bokovima i gornjem dijelu leđa.
210.225

kuna startna je cijena za G145 Challenge
1400

kuna je doplata za karavansku verziju
Mazdini inženjeri na pametan način čine motore učinkovitijima, ali ne na štetu zadovoljstva u vožnji
Možda ste propustili...