Autoglas
VOLVO S60

Amerikanac švedskih korijena oduševljava
Objavljeno 20. studenog, 2018.
Volvo S60 dijeli platformu skalabilne arhitekture, pogon, sigurnosnu tehnologiju i infotainment s karavanom V60 te modelima serije 90

U Kaliforniji, u Santa Monici, Volvo je organizirao međunarodnu prezentaciju potpuno nove generacije modela S60. To je ujedno i prvi Volvo koji se proizvodi na tlu SAD-a. Ova već na prvi pogled atraktivna limuzina proizvodi se na istočnoj obali, u gradu Charlestonu u Južnoj Karolini. To je snažan udarac konkurenciji jer sukladno politici predsjednika Trumpa, oni sad nemaju ulaznih carina i računaju se kao domaći proizvod. Bilo bi lijepo da se i naši političari toliko trude oko domaće proizvodnje i radnih mjesta. Osim u SAD-u, proizvodit će se i u Kini, no samo za tamošnje tržište.

S60 dijeli platformu skalabilne arhitekture, pogonski sustav, sigurnosnu tehnologiju i infotainment s karavanom V60 te drugim većim modelima Volva, serije 90. Danas su automobili Volvo atraktivni i oku ugodni. Ono što je važno reći za novi Volvo S60 su njegove proporcije i nastup koji automobil ima na cesti. Prednja maska je s izraženijim kutovima i deblja te vizualno spušta liniju automobila.

Linija krova se kod limuzine spušta vrlo brzo i omogućuje dulji prtljažnik. To sve zajedno daje automobilu kompaktni obris. Stražnja svjetla karakterističan su „potpis“ marke, u obliku slova C. Kod S60 dizajneri su više radili oko stražnjih linija koje su mnogo ekstremnije, dinamičnije i agresivnije. U Volvu su posebno ponosni na opcije povezivanja. Tako preko pametnog telefona iz topline doma možete provjeriti ne samo kakva je temperatura u automobilu nego i jesu li uključena svjetla ili neki drugi sustav, otključati ga i zaključati, i uopće provjeriti sve bitne parametre automobila.

Povećani prostor
Iznutra je već poznati gostoljubivi interijer. On donosi novi standard u klasu jer on ne odskače samo luksuznim interijerom nego i brojnim drugim elementima koji su danas sve važniji u modernim automobilima. Tako svakako treba spomenuti i povećani prostor te najnovije napredne sustave povezivosti, podrške i sigurnosti. Ovaj automobil ima sustav koji se zove Volvo Sensus. Ima tri različita displeja. Head up displej, vozački i središnji. Ono što je važno za vrijeme vožnje prikazuje se na Head up displeju. Povremeno možete pogledati i na vozački displej. Na velikom središnjem su postavke navigacije, multimedije i telefona.

Tu su i dodatne usluge vozaču i putnicima preko sustava Volvo on call. On omogućuje bežično povezivanje s pametnim telefonima kojima je moguće upravljanje raznim funkcijama unutar automobila. Sigurnosna oprema je impresivna. Naravno, tu je niz sigurnosnih sustava kao što je Pilot Assist, koji je sad na korak do autonomne vožnje.

Odličan ovjes
Klasični motor pokreće prednje, a elektromotor stražnje kotače, i kombiniraju svoj rad na najbolji mogući način. Posebna tehnološka poslastica je top-model s logom Polestara i 420 KS. Izvana se može prepoznati ne samo po optičkom kitu. On je 12 mm niži, s maskom u boji karoserije i u zlatno obojena Brembo kočna kiješta, amortizere i sigurnosne pojaseve. U Polestarovoj verziji tu je još i dodatno ojačanje ispod prednjeg poklopca i Ohlinsovi amortizeri koji se mogu podešavati. Važna stvar kod Polestara je da vozač ima osjećaj povezanosti, pogotovo na upravljaču, gdje se automobil ponaša upravo onako kako želite. Ovjes također omogućuje odličnu i ugodnu vožnju, pogotovo preko kraćih neravnina, a opet ima mnogo potencijala za dinamičnu vožnju zavojitim cestama. Mjenjač je isključivo automatski, no na hibridnoj verziji ručica mjenjača ima dodatni položaj označen slovom B, ili „brake“. U njemu, pri vožnji nizbrdo ili kočenju, dobivena energija koristi se za punjenje baterija, a automobil možete doslovno voziti po sistemu „one pedal drive“, gotovo i ne koristeći se kočnicom. Samo na struju može prijeći oko 35 kilometara. Uskoro će ponudu motora proširiti benzinci T4 i T5 samo s prednjim pogonom.

Vozača ovaj Volvo osvaja vrlo izravnim upravljačem, kao i voznim osobinama i performansama. Švedski dizajneri i konstruktori napravili su odličan posao. Novi S60 je moderan, atraktivan, brz i zabavan. Na hrvatsko tržište stiže u prvom tromjesečju sljedeće godine.

Iz Santa Monice: Mato Pavličević
SIGURNOST - “VOLVO ON CALL”
Volvo on call je sustav koji je zapravo inicijalno stvoren zbog sigurnosti. Zato ima i SOS gumb. Sada su u to uključeni i digitalni servis i planiranje putovanja. Tako unaprijed možete podesiti i pregledati svoje putovanje u aplikaciji na smartfonu, a tamo gdje je dostupno, možete i naručiti da vam u prtljažnik dostave narudžbu iz dućana, također preko aplikacije. Konstruktori su sada unaprijedili sustav Pilot Assist. Sad se ponaša bolje u zavojima te također ima bolju interakciju s vozačem. Također, unaprijedili su sustav City Safety. Radarska i kamera tehnologija danju i noću identificiraju druga vozila, bicikliste, pješake i velike životinje. City Safety upozorava vas ako detektira neposredni sudar i ako vi ne reagirate na vrijeme, sustav će automatski početi kočiti kako bi vam pomogao izbjeći sudar ili ublažiti njegove posljedice.
PRVI VOLVO MODEL BEZ DIZELA
Ovo je prvi Volvo koji se uopće neće nuditi s dizelskim motorom. Na raspolaganju su dvolitreni turbobenzinci koji mogu biti potpomognuti i hibridnim plug-in pogonom. Turbobenzinski motori razvijaju od 253 do 420 „konja“, što bi trebalo zadovoljiti i zahtjevnije kupce premium automobila. Čak su tri plug-in hibridni modeli. Vozači će moći birati između nekoliko motora. U ponudi su tako motori T5 od 253 KS, T6 od 320 KS, T6 Twin Engine od 345 KS, T8 Twin Engine od 405 KS i T8 Polestar od 420 KS. Iz Volva su najavili da će za model S 60 uskoro stići modeli T4 od 156 konjskih snaga i T5 od 250 KS.