Učionica
ZAVRŠEN INTERREG HU-HR PROJEKT „IMPROVED MEDICAL EDUCATION IN BASIC SCIENCES FOR BETTER MEDICAL PRACTICING” (IMPROVEMED)

Novi smjer u medicinskom obrazovanju
Objavljeno 19. studenog, 2018.

Medicinsko obrazovanje diljem Europe suočava se s temeljnim izazovima, a novi trendovi jasno upućuju na to da su potrebne nove tehnike obrazovanja kako bi se preokrenuli trenutačni trendovi i privuklo više mladih i dobro obučenih stručnjaka u zdravstvo.

Kako bi promicali taj pristup, Medicinski fakultet Osijek, Sveučilište u Osijeku i Medicinski fakultet Sveučilišta u Pečuhu ujedinili su snage u okviru natječaja za dodjelu do 220 000 eura. Formalnu potporu tomu INTERREG HU-HR projektu „Improved Medical Education in Basic Sciences for Better Medical Practicing” (ImproveMEd) – „Poboljšano medicinsko obrazovanje u temeljnim znanostima za bolju medicinsku praksu” pružili su Hrvatsko društvo fiziologa i Hrvatski liječnički zbor – Podružnica Osijek.

Starenje stanovništva stvara povećane i promijenjene potrebe za zdravstvenim uslugama, stoga je daljnja obuka za stalnu obnovu kompetentnih i suvremenih medicinskih znanja neophodna kako bi se osigurala odgovarajuća razina zdravstvene zaštite. Međunarodni trendovi na dodiplomskom i poslijediplomskom medicinskom osposobljavanju također pokazuju da uvođenje informatičke tehnologije može biti jedno od rješenja. Digitalne platforme mijenjaju tradicionalan sustav medicinske obuke u nekoliko područja:

1. Pružanje stalnih i ažuriranih informacija o razvoju biomedicinskih znanosti kao i napredak u obrazovnim tehnologijama pozitivno pridonosi poboljšanju dijagnostičkih i terapeutskih mogućnosti;

2. Digitalna tehnologija ne samo da uvodi nove obrazovne sadržaje, nego je i didaktički prikladnije prenositi sadržaj temeljen na pojedinačnim potrebama i vještinama od tradicionalnih tehnika poučavanja;

3. Usredotočujući se na praktične vještine (utemeljene na dokazima) i rješavanje problema, znanje se može bolje integrirati u tradicionalnu praksu obučavanja od konvencionalnoga, statičkoga obrazovanja.

Kao jedine institucije koje obuhvaćaju medicinsko obrazovanje u regiji, Sveučilište u Osijeku i Sveučilište u Pečuhu prepoznali su da medicinsko obrazovanje 21. stoljeća zahtijeva uvođenje rezultata istraživanja temeljnih znanosti u suvremenu medicinu i medicinsku edukaciju. Taj projekt financiran je kao polazna točka za razvoj dugoročne platforme za obrazovanje i metodologiju koja će biti korištena u oba stupnja – i dodiplomskoga i poslijediplomskoga medicinskog obrazovanja. Izravan je cilj projekta bio razviti online interaktivni nastavni plan i program za buduće zajedničke poslijediplomske specijalističke studijske programe u objema partnerskim institucijama, a završna konferencija projekta održana je 9. listopada u Pečuhu.
Ines DRENJANČEVIĆ, Szabolcz FEKETE
Devet obrazovnih modula na mađarskom, hrvatskom i engleskom

Tijekom provedbe projekta, koji je službeno završen 11. listopada 2018., zajednički je razvijeno devet obrazovnih modula na mađarskom, hrvatskom i engleskom jeziku, a uspješno ih mogu koristiti i sudionici dodiplomskoga studija te stručnoga usavršavanja. Moduli obuhvaćaju područja fiziologije, imunologije i mikrobiologije, anatomiju i histologiju, biostatistiku, bioinformatiku, biokemiju, biotehnologiju, farmakologiju, eksperimentalnu epidemiologiju i sistemsku biologiju. Tijekom provedbe projekta poseban naglasak stavljen je na osnovne i primijenjene metode istraživanja kako bi se učinkovitije integrirali u kliničku praksu za promicanje kliničkih istraživanja u budućnosti. Službena je internetska stranica projekta: http://improvemed.unios.hr/.
Možda ste propustili...