Objavljeno 17. studenog, 2018.
Četiri od pet žena u tehnološkom sektoru namjerava ondje i ostati
Prema istraživanju Booking.com-a, želju za ostankom u tehnološkom sektoru dijele žene u različitim fazama svoje karijere, prvenstveno s 1 - 5 godina iskustva (80 %), žene s više od 10 godina iskustva (83 %) te one koje su se vratile u tehnološki sektor nakon stanke u karijeri (88 %). Ti podatci pokazuju kako se razina zadovoljstva među ženama u tehnologiji povećava kako napreduju u tom sektoru, što pozitivno utječe na njihovu namjeru ostanka.
Istraživanje je nezavisno provedeno nad 6898 ispitanika (iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Francuske, Brazila, Nizozemske, Njemačke, Kine, Australije, Indije i Španjolske). Ispitanici su ispunili internetsku anketu u razdoblju od 2. kolovoza do 6. rujna 2018.
OSJEĆAJ OPTIMIZMA
Žene s karijerama u tehnologiji iz Indije i Kine (96 % i 94 %) najviše su posvećene ostanku u tom sektoru u odnosu prema onima u SAD-u i Europi. Međutim, istraživanje također pokazuje da žene u tehnološkom sektoru u Kini nailaze na tzv. stakleni strop. Velikih 43 % ispitanica iz Kine vjeruje da neće napredovati dalje od određene točke u karijeri, što je globalno najveći broj, a što pak prikazuje kako žene u tehnološkom sektoru u Kini nailaze na veće izazove što se tiče napredovanja u karijeri u odnosu prema globalnom prosjeku (26 %). U Indiji je napredovanje manji izazov u odnosu prema drugim zemljama jer samo 17 % ispitanica vjeruje da je njihovo napredovanje u tehnološkom sektoru ograničeno nakon neke točke. Žene u Indiji, više od ispitanica iz drugih zemalja, vjeruju kako su njihovi napori i glasovi na radnome mjestu u tehnološkom sektoru (42 %) podcijenjeni. Taj je postotak dvostruko veći u odnosu prema globalnom prosjeku (20 %), što ukazuje na velik problem u kulturi radnog okruženja.
Na globalnoj razini, gotovo devet od deset stručnjakinja iz sektora tehnologije (89 %) kaže da bi nadolazećoj generaciji srednjoškolki i polaznica preddiplomskih studija preporučili karijeru u tehnološkom sektoru. S obzirom na razna tržišta, ovo je mišljenje u najvećoj mjeri zastupljeno među ženama u tehnološkom sektoru u Indiji (97 %), a slijede one u Brazilu (95 %).
- Jasno je da postoji težnja, kao i osjećaj optimizma među ženama, bilo da već rade u tehnološkom sektoru ili to tek žele u budućnosti, za iskorištavanjem potencijala koji donosi posao u tehnološkom sektoru. Kako bismo ostvarili još veći napredak i postignuli istinsku spolnu ravnopravnost u globalnom tehnološkom sektoru, trebamo maksimalno iskoristiti taj optimizam te raditi na stvaranju uključive kulture kojom ćemo privući i zadržati talentirane žene - kaže Gillian Tans, CEO u Booking.com-u, te dodaje: "Vrlo je ohrabrujuće i inspirativno vidjeti sve ono što žene u tehnološkom sektoru rade svaki dan, uključujući poduzimanje aktivnih koraka za poticanje budućih generacija, dijeljenje svojih stavova i pokretanje programa i inicijativa radi postizanja ravnopravnosti spolova u tehnološkom sektoru".
Bilo da rade u globalnoj tehnološkoj kompaniji ili startup tvrtki u povojima, žene u tehnološkom sektoru prigrlile su ulogu koju same mogu preuzeti kako bi spriječile spolnu neravnopravnosti u tehnološkom sektoru i inspirirale druge žene.
POZITIVNE PROMJENE
Osim vlastitih napora koje ulažu, žene također pozivaju tehnološke kompanije da zapošljavaju kandidate raznovrsnijih profila i predstave više uzora i mentora, što je prema njihovu mišljenju ključno za uspješnu karijeru u tehnološkom sektoru.
- Iz našeg istraživanja, kao i bezbrojnih priča inspirativnih žena iz tehnološkog sektora koje čujemo svaki dan, jasno je da žene preuzimaju kontrolu kako bi potaknule pozitivne promjene u industriji. Međutim, trebamo shvatiti da odgovornost leži u širem kolektivu, a to uključuje tehnološku industriju, tvrtke, zakonodavce i odgajatelje. Danas imamo priliku napraviti pravu i trajnu promjenu te ostaviti nešto u naslijeđe sljedećoj generaciji žena koje će raditi u tehnološkom sektoru. Imajući tu viziju na umu, Booking.com predvodi inicijativu ‘Women in Tech’ na godišnjem Web Summitu u Lisabonu i osigurava prostor u sklopu kojeg se žene mogu upoznati, povezati i dijeliti iskustva. Ženama iz tehnološkog sektora također nudi i individualno mentoriranje s menadžerima Booking.com-a i ostalim predvodnicima u industriji - rekla je Tans.
Priredio: Darko JERKOVIĆ
Protiv predrasuda
Na pitanje o tome koji su ključni koraci bitni za ostvarivanje uspjeha i pokretanje pozitivnih promjena u industriji, žene kažu da tvrtke također trebaju uspostaviti pravila o napretku u karijeri koja se temelje na zaslugama (45 %) te za njih povećati vidljivost i raspoloživost modela i mentora (43 %). Potreba za mentorom osobito je kritična među učenicama iz srednje škole (48 %) i studenticama (51 %) jer i jedne i druge traže podršku i smjernice za pokretanje i izgradnju uspješne karijere u tehnološkom sektoru. Osim toga, kao jednu od ključnih stvari za njihov budući uspjeh u tehnološkom sektoru, žene smatraju da je potrebno povećati zastupljenost žena u internim i radnim skupinama (43 %) te u upravi u tvrtkama. Među ostalim radnjama koje žene smatraju da bi tvrtke trebale poduzeti kako bi ih pripremile za uspješniju karijeru u tehnološkom sektoru jest osiguravanje jednakosti plaća (43 %), provođenje treninga o nesvjesnim predrasudama na radnom mjestu (42 %) i davanje redovitih prilika ženama za usavršavanje (42 %).