Objavljeno 14. studenog, 2018.
ĐAKOVO
Samo je manji dio đakovačkih ugostitelja s prvim danom studenoga, ili koji dan kasnije, uklonio ljetne terase koje se, prema Odluci o komunalnom redu, mogu koristiti od 1. veljače do 30. studenoga, s tim da ugostitelji prilikom podnošenja zahtjeva sami u tom okviru određuju vrijeme u kojem će ju držati. Toplo vrijeme pomrsilo je procjene dijela ugostitelja da će s 1. studenoga ‘odzvoniti‘ terasama, da će potom biti prehladno za sjedenje na njima Oni koji su ih zadržali iskoristili su mogućnost da ih zadrže do 30. studenoga, dok ih dio drži ‘na svoju ruku‘, iako im je rok zatražen zahtjevom istekao. Njima, kako ističu u gradskom Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti, komunalni redari izdaju rješenje o uklanjanju terasa te u slučaju oglušenja na to rješenje izlaze na teren zajedno s policijom i Univerzalom te ih uklanjaju i to, dodaje zamjenik gradonačelnika Antun Galić, o trošku vlasnika. Dio ugostitelja ne podmiruje (redovito) obveze na ime korištenja javnih površina za terase; njihov dug s jučerašnjim danom bio je 235.660 kuna, a najveći pojedinačni nemalih je 14.520 kuna. Njegov obveznik upravo jučer, doznajemo, pohodio je gradsku upravu i izrazio spremnost da ga podmiri.
- Dio ugostitelja prijašnjih je godina naviknut da ne plaća obveze za terasu, a dug uglavnom podmire nagodinu, kada ju treba postaviti za novu sezonu - kaže Galić, i dodaje kako se u gradsku blagajnu od ugostitelja na ime zakupa javnih površina, od čega se više od 95 posto odnosi na terase, na ime komunalne naknade te poreza na potrošnju treba sliti 1,2 milijun kuna.
- Stav Grada je da će se u idućim proračunskim razdobljima jednog dijela odreći, pa smo ugostitelje pitali što da to bude, i da sami odluče - ističe Galić. Za terase koje rade i nakon isteka zahtjeva za njihov rad, ističe da vlasnicima prvo idu opomene, a u slučaju njihovog oglušivanja i izlazak Univerzalove službe koja odvozi opremu ljetnog vrta.
– Znam da ta mjera nije popularna, no javno pitam sve ugostitelje koji su se oglušili na obavijest o isteku zahtjeva te su i nakon toga, na svoju ruku, zadržali terasu, što bi bilo da se zaleti automobil na jednu od tih terasa koje u tom trenutku nemaju rješenje za rad, pa usmrti nekoga - zapitao je Galić.
Osim što takvima na vrata mogu pokucati djelatnici Univerzala i u pratnji redara i policije ‘razmontirati‘ terasu te opremu odvesti u prostor tog komunalca, Galić kaže kako će im se naplatiti (i) korištenje javne površine, no u tom slučaju ne rješenjem o zakupu, nego rješenjem o njenom korištenju, no u oba slučaja iznosi su slični.
S. Župan
Od 500 do 3000 kuna
Podsjetimo, Univerzal je proljetos razmontirao i odvezao jednu terasu. U slučaju da je ona postavljena te da radi i nakon isteka vremena za koji vrijedi zahtjev za rad, na njoj komunalni redari čine zapisnik, a potom daju nalog Univerzalu za uklanjanje. “Mi je uklanjamo, odvozimo u naše skladište, a vlasnik prilikom preuzimanja opreme mora platiti naše troškove. U prosjeku je to 1000 kuna, plus PDV. U tome je ukupan trošak našeg izlaska i rada – ljudi, rad, utovar, odvoz, istovar, skladištenje opreme i njeno predavanje natrag vlasniku. Za proljetošnje uklanjanje jedne terase naplatili smo upravo tih tisuću kuna. No, taj trošak može se kretati od 500, pa i do dvije i tri tisuće kuna, ovisno o veličini i složenosti demontiranja terase, kolika su sredstva uložena, odnosno ako se mora skidati njen pod, slagati, vaditi čavli, vijci... Ako je ljetna terasa veća, zahtjevnija, tada je naš trošak i od dvije do tri tisuće kuna, a ako je manja trošak može biti i 500 kuna, što mislim da je simbolično”, kaže direktor Univerzala Stjepan Ripić.