Autoglas
SMANJIVANJE ŠTETNIH PLINOVA U GRADOVIMA

Njemački proizvođači spremni riješiti problem starih vozila
Objavljeno 13. studenog, 2018.

Njemačka se vlada ozbiljno pozabavila smanjivanjem štetnih plinova u većini njemačkih gradova. Zbog toga su organizirali sastanak čelnih ljudi najvećih proizvođača automobila na njemačkom tlu s ministrom prometa. Njemački proizvođači automobila spremni su platiti do 3000 eura po dizelskom vozilu u sklopu nastojanja da se smanji emisija štetnih plinova u kontekstu zabrane vožnje dizelaša u velikim gradovima.

Ministar prometa Andreas Scheuer i čelnici vodećih automobilskih proizvođača prošlog su tjedna, nakon četverosatnog sastanka, dogovorili mjere za smanjenje onečišćenja iz dizelskih vozila, a njihov se dogovor vremenski poklopio s presudom upravnog suda u Koelnu da taj grad i Bonn od travnja iduće godine moraju zabraniti prometovanje dizelaša koji ne udovoljavaju najnovijim standardima o čistoći ispušnih plinova.Volkswagen i Daimler spremni su financirati ugradnju nove opreme u starija dizelska vozila, kazao je nakon sastanka ministar Scheuer. Za razliku od njih, BMW i dalje ne pristaje na tu mjeru, dodao je ministar. S druge strane, BMW je zajedno s Volkswagen grupom i Daimlerom spreman potrošiti do 3000 eura po vozilu na različite mjere, uključujući poticaje za kupnju novih modela. Ministar je također naglasio da svi žele što prije ponuditi kupcima poticaje kako bi ih potaknuli na kupnju novijih i ekološki čišćih vozila s nižim emisijama ispušnih plinova koja neće podlijegati zabrani vožnje. Vlada traži od proizvođača da preuzmu što veći dio tereta sufinanciranja ugradnje nove opreme u automobile, čemu oni, vidi se iz slučaja BMW-a, baš i nisu skloni.- Volkswagen, Daimler i BMW pobrinut će se da njihovi klijenti ostanu mobilni - kazao je Scheuer novinarima, pozivajući ujedno strane konkurente, poput Fiata i Peugeota, da slijede primjer njemačkih tvrtki. Prije sastanka ministara i predstavnika industrije, udruženje za zaštitu potrošača pozvalo je kompanije da preuzmu odgovornost i provedu nužna poboljšanja. "Scheuer i proizvođači automobila moraju konačno maknuti nogu s kočnice kada je u pitanju ugradnja nove opreme", izjavio je za dpa u Berlinu čelnik udruge Klaus Mueller. "Ugradnja nove opreme posljednja je prilika za vlasnike dizelaša koji si ne mogu priuštiti novi automobil da izbjegnu zabranu vožnje", upozorio je Mueller.H