Osijek
PRIJATELJI OSNOVALI TVRTKU ZA DIGITALNI MARKETING

Tek im je 20 i koja, a već
su uspješni diljem svijeta
Objavljeno 12. studenog, 2018.
Nakon SAD-a, Velike Britanije i Kanade, šire se na Australiju, Singapur i JAR

Digitalni marketing, odnosno oglašavanje na internetu, posljednjih je godina postao nužan segment u poslovanju mnogih tvrtki, posebice onih najvećih, jer se tim alatom može doprijeti do šire publike: promovirati proizvod, graditi brend, ali i jednostavno informirati javnost o svojim aktivnostima. To su prepoznale i brojne tvrtke u Hrvatskoj, pa i u Osijeku, gdje ih trenutačno nekolicina posluje i surađuje s klijentima diljem svijeta. Među njima je i manje poznata, ali iznimno uspješna tvrtka za digitalni marketing - Iseto d.o.o., poslovni projekt mladih Osječana koji su od svibnja prošle godine uz samo jednog klijenta uspjeli osvojiti tržište SAD-a, Kanade i Ujedinjenog Kraljevstva.

Iseto su osnovali Toni Tomljanović, Joško Perković i Filip Šakić, mladići u dvadesetim godinama koji su prednosti digitalnog marketinga, kako kažu, prepoznali potpuno slučajno.
Prvi koraci
- Imao sam znanca koji se bavio digitalnim marketingom i na drugoj sam godini studija na Ekonomskom fakultetu shvatio da bih se mogao i sam time baviti. Prvo sam naučio kako funkcionira oglašavanje na društvenim mrežama, odnosno na Facebooku, gdje sam napravio prve korake uz pomoć nekih kolega. Već nakon tri mjeseca i zarađenih prvih 100 dolara, shvatio sam da je ovo dobar put i odlučio nagovoriti prijatelje, Joška i Filipa, da odustanu od studija, odnosno daju otkaz na poslu kako bismo se zajedničkim snagama upustili u ovaj poslovni rizik - objašnjava Toni Tomljanović, otkrivajući kako je ulazak u svijet digitalnog marketinga bila njegova rođendanska odluka. Sve što se nakon toga događalo dovelo je do osnivanja brzorastuće tvrtke koja trenutačno ima desetero zaposlenika.Naravno, u priču o uspjehu morao je biti uključen i faktor sreće, jer su "isetovci" još 2015. godine, kada su tek počinjali s radom od kuće, upoznali predstavnika Yodela, američke tvrtke koja se usavršila za digitalni marketing u decentraliziranom sustavu u kojemu članovi tima dolaze iz različitih zemalja, a komuniciraju online. On im je pomogao stati na noge financijskom podrškom i savjetima, oblikujući njihova znanja i vještine po ukusu Yodela, platforme koja zapošljava 20.000 ljudi diljem svijeta, pa uz call centre u SAD-u, Indiji i Filipinima, dijelove tima za digitalni marketing ima na Floridi i Utahu, te u Rumunjskoj, Bjelorusiji, Brazilu i - Osijeku.
Zarađuju od klikova
- Prvi nam je posao bio oglasima pronaći zaposlenike za call centar u Las Vegasu i tako smo krenuli. Danas naši oglasi pomažu ljudima diljem svijeta u potrazi za poslom, a pomoću web-stranice justjobs.io i istoimene mobilne aplikacije uskoro ćemo se proširiti i na tržište Australije, Singapura i Južnoafričke Republike – otkriva Tomljanović, naglašavajući kako su kroz stalno praćenje trendova i istraživanje tržišta shvatili da ljudi u potrazi za poslom ne žele odavati dodatne podatke, pa su svoje web-stranice i aplikaciju bazirali samo na lokaciju, odnosno na preferirano mjesto rada klijenta.Joško Perković, suosnivač tvrtke, objašnjava kako funkcioniraju oglasi na internetu, ističući kako Iseto, najjednostavnije rečeno "zarađuje od klikova".- Kada napišemo neki oglas za posao, određujemo ključne riječi, ciljane osobe, skupine ili teme koje će klijenti možda potražiti na Facebooku i Googleu. Nakon toga oglasi sami pronalaze potencijalne klijente, oni "nalete" na njih na društvenim mrežama ili web-stranicama te se klikanjem i ispunjavanjem podataka prijavljuju za posao – pojednostavljuje Perković, ističući kako se cijeli proces sastoji od toga da poslodavac omogućava određeni iznos tvrtki Iseto koja tada financijska sredstva ulaže na oglase, dok svoj profit, kao i popularnost samih oglasa bilježi po broju klikova klijenata. "Isetovcima" je Yodel tako do sada povjerio više od 30 milijuna kuna. Na mjesečnoj bazi raspolažu s gotovo pola milijuna dolara za oglase, a vjeruju kako će kroz godinu dana na novim tržištima taj iznos zacijelo i utrostručiti.Za kraj, treba naglasiti kako je Iseto, uz značajan napredak i odličnu zaradu, nedavno dobio i važno priznanje kroz "Facebook priče o uspjehu". Naime, i najveća je društvena mreža prepoznala dobar posao mladih Osječana o kojima će se zacijelo još čuti.
Marko Mandić
BIRAJU AMBICIOZNE I SPREMNE ZA UČENJE
Netipičan posao zahtijeva i netipično radno vrijeme, pa tako u tvrtki Iseto rade od 14 do 22 sata kako bi mogli pratiti događanja na tržištima u drugim vremenskim zonama. Njihov tim, među kojima je i jedan talentirani student, dizajner mobilnih aplikacija, na to se već navikao upravo zbog poticajne atmosfere u uredu na katu Esseker centra.

- Budući da ni nas trojica osnivača nismo stručnjaci za ICT sektor, to ne očekujemo ni od naših zaposlenika. Na svaki nam se natječaj za posao javilo mnoštvo ljudi, ali mi smo najčešće birali ambiciozne pojedince koji će učiti "od nule" i pridonositi našem "međunarodnom" timu – otkriva Toni Tomljanović, suosnivač osječke tvrtke za digitalni marketing, naglašavajući kako će Iseto uskoro uz nove zaposlenike tražiti i novi poslovni prostor, jer im ovaj postaje pretijesan.
"Facebook priča o uspjehu" - i najveća je društvena mreža prepoznala dobar posao mladih Osječana
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike