Autoglas
SEAT ATECA FR

Kratka, nabijena, čvrsta i dobro izgleda na cesti
Objavljeno 6. studenog, 2018.
Ateca FR ima svoju osobnost i nekako se osjeća da je malo zabavnija od “velike braće” iz koncerna Volkswagen, Škode Karoq i VW Tiguana

Seat Ateca velik je uspjeh za tvornicu iz katalonskog Martorella. Neki će reći kako je stigla među posljednjima, ali je stoga privukla veću pozornost. Oznaku FR nose sportski nastrojeni članovi Seatove obitelji. FR je nadgradnja najjačeg paketa opreme Excellence, ima nešto sportskih dodataka, centimetar i pol nižu karoseriju i motore iz gornjeg spektra ponude, benzinske i dizelske jače od 150 konja.

Unatoč tome što ima mnogo zajedničkog s drugim modelima iz koncerna, Škoda Karoqom i VW Tiguanom, Ateca ima svoju osobnost i nekako se osjeća da je malo zabavnija od "braće". Ateca je izvana prepoznatljiv Seat nove generacije, svjetla su s karakterističnim potpisom. I u serijskoj opremi Ateca FR ima svjetla u LED tehnologiji. Na testnom vozilu bili su 19-colni alunaplatci Exclusive, koji su nešto skuplji, ali zato jako dobro izgledaju na Ateci. S 436 centimetara nije izišla iz razumnih gabarita pa je upotrebljiva po gradu. Ona je kratka, nabijena, čvrsta i dobro izgleda na cesti. Straga je također prepoznatljiv Seat, razlomljenih linija svjetala i karoseije, a tu je i potpuno obojeni stražnji branik, aluminijski umetak i sjajna crna rešetka. S lijeve strane stražnjeg kraja izviruje dvostruka ispušna cijev.
Ugodan dizajn
Što se tiče interijera Atece FR, bit će poznat svima koji su vozili Leon. Riječ je o ugodnom dizajnu, koji je sada u šestoj godini službe. Riječ je o mješavini tvrde i mekane plastike. Iako nije toliko luksuzna kao Tiguan, Seat Ateca FR zamišljena je kao jeftiniji SUV. Obrub upravljača je sportski, dolje podrezan. Tu su sportska sjedala u sredini presvučena alcantarom. Iako sjedala ne izgledaju toliko naglašeno profilirana, ona to jesu i odlično će držati tijelo u zavojima. Sjedala Atece FR imaju i ono što u posljednje vrijeme proizvođači automobila zaboravljaju - to su lumbalne potpore za vozača i suvozača, a koje se mogu posebno mehanički podesiti.Na središnjoj konzoli je 8-inčni ekran s multimedijalnim sustavom. Kod vozača su dva utora za USB, a dva utora za USB imaju i putnici na stražnjim sjedalima. Oni imaju i mrežice za držanje mobitela. Na stražnjim sjedalima ima mjesta za tri odrasle osobe s mnogo prostora za glavu i noge, što putnicima omogućuje da se raskomote.Iako nisu prevelika, peta se vrata podižu električno i ne sporo kao kod modela drugih proizvođača. Sam obujam prtljažnika je 510 litara, nasloni stražnjih sjedala su djeljivi po trećini i lako se preklapaju s pomoću polugice koja je u prtljažniku, a tu su i s obje strane praktične kukice za vješanje vrećica. Za razliku od najbližeg srodnika, Škode Karoq, Ateca FR nema opciju uzdužnog podešavanja stražnje klupe za prilagođavanje veličine putničkog prostora i prtljažnika.Za doplatu od 655 kuna ovdje imamo rezervni kotač za prvu pomoć kakav god da jest, jer je ta opcija puno bolja od kompleta za brzo krpanje guma.
Najjači motor
U testnoj Ateci, s obzirom na oznaku FR, dobili smo najjaču motornu ponudu. Ima 2.0 TDI motor sa 190 konjskih snaga i 400 Nm. Uparen je sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem, a pogon na sva četiri kotača preko Haldexove spojke. U ovoj motornoj ponudi brzina je 212 km na sat, a do stotke Ateci FR treba točno 7 sekundi. Zanimljivost je da je u sprintu do stotke testna dizelska Ateca FR brža od benzinske verzije s također 190 KS.Ateca FR pri prvom kontaktu daje nam znakove da će ju biti zabavno voziti. Tako je i bilo i nije razočarala na otvorenoj cesti. Ateca je na gasu osjetljiva i lako potegne. Izuzetno je ekonomična, od progresivnih kočnica do električnog upravljanja sve kontrole su vrlo precizne i dobro odmjerene. Unatoč snazi, ovaj se motor još uvijek najbolje osjeća kada radi na nižim okretajima. prepustite mjenjaču da odradi svoje, a zahvaljujući snažnom okretnom momentu uživat ćete u tempu, koji je dovoljno brz za bilo koju situaciju u prometu.Ateca FR je na autocesti u svom elementu, sposobni je dugometražni krstaš. A dok ne dođe Cupra Ateca, FR ostaje najjači model ovog SUV-a. Ona dobro izgleda, udobna je, dobro opremljena i zabavna u vožnji, no bojim se da će njezina cijena izbor kupaca svesti samo na one najzagriženije seatovce - 344.014 kuna.
Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
Potpuna kontrola nad automobilom
Testna Seat Ateca FR (formula racing) omogućuje vozaču da bira između više različitih načina vožnje. U blizini mjenjača, između dva sjedala, nalazi se okretni gumb Seat experience, koji omogućuje da mijenjamo parametre upravljača, gasa i samog načina mijenjanja brzina. Mjenjač sam omogućuje sportski ili normalni način izmjena brzina, možemo sami na njemu mijenjati nižu -višu, a ako nam to nije dovoljno, imamo polugice iza kola upravljača, na kojem možemo non-stop držati ruke i imati potpunu kontrolu nad cestom, odnosno potpunu kontrolu nad automobillom.

Za razliku od nekih sportskih SUV-ova, Ateca FR ne kažnjava putnike dok se vozač zabavlja. Naravnom, neravnine se u vožnji moraju osjetiti, ali nema neugodnih udaraca kroz strukturu karoserije. Široke gume s niskim profilom, znači, mnogo “gripa”, a upravljač je izravan iako bi mogao biti tvrđi s nešto više osjećaja.
ISTAKNUTI BOČNI DIO ATECE FR
Seat Ateca FR prije svega se ističe svojim bočnim dijelom - 19” naplatcima i gumama 245/40R19 te kućištima kotača i bočnim pragovima u boji karoserije koji su izrađeni od aluminijskog lijeva i protežu se duž obaju vrata. U stražnjem dijelu prozor je lijepo uokviren crnim spojlerima, kao i spojlerom na poklopcu prtljažnika, koji je također izveden u boji karoserije. Stražnji branici jednako su tako ekskluzivno dizajnirani za varijantu FR te su također izvedeni u boji karoserije. U unutrašnjosti se već pri otvaranju prednjih vrata zamjećuju aluminijski pragovi na vratima upotpunjeni logotipom FR.