Autoglas
NJEMAČKI AUTOMOBILSKI KLUB NE OPRAŠTA

Zakon o oglednim procesima omogućio tužbe protiv VW-a
Objavljeno 6. studenog, 2018.

Ured za zaštitu potrošača Njemačke i Njemački automobilski klub (ADAC) podigli su u četvrtak u ime vlasnika automobila oštećenih zbog skandala oko manipulacije dizelskim motorima pred sudom u Braunschweigu tužbu protiv koncerna Volkswagen.

"Tužbom se želi dokazati da je Volkswagen svjesno obmanjivao svoje klijente manipuliranjem rezultatima testiranja ispušnih plinova", stoji u priopćenju Ureda za zaštitu potrošača i ADAC-a. "Volkswagen ih je prevario i svojim je klijentima dužan odštetu", smatra Klaus Mueller, predsjednik Ureda za zaštitu potrošača Njemačke. Tužba protiv Volkswagena jedna je od prvih tužbi takve vrste, a omogućuje ju tzv. zakon o oglednim procesima.U procesu će prvo biti odlučeno je li Volkswagen dužan isplatiti odštetu, a ako jest, tužbi se s konkretnim odštetnim zahtjevima priključuju klijenti. Ova vrsta procesa omogućava većem broju građana koji su pogođeni istim problemima da se riješe opasnosti podmirenja troškova procesa u slučaju gubljenja spora. Njemačka ministrica pravosuđa Kritina Barley pohvalila je novi zakon i rekla da bi u slučaju Volkswagena i do dva milijuna građana moglo ostvariti svoja prava. Volkswagen je objasnio kako ne vidi pravne temelje za tužbu. "Sva vozila o kojima se radi u tužbi isporučena su tehnički ispravna i u voznom stanju", priopćeno je iz Volkswagena.Dva dana prije uprava Volkswagena priopćila je kako su im prihodi u trećem tromjesečju bili gotovo na razini prošlogodišnjih, a operativna dobit znatno je smanjena pod utjecajem postroženih testova ispušnih plinova. U razdoblju od srpnja do rujna VW-ovi su prihodi bili gotovo na razini istog prošlogodišnjeg razdoblja i iznosili su 55,2 milijarde eura. Operativna dobit prije jednokratnih stavki pala je za 18,6 posto, na 3,51 milijardu eura. Na poslovanje kompanije utjecali su novi, stroži testovi ispušnih plinova (WLTP), uvedeni nakon što je otkriveno da je VW u dizelske automobile ugradio softver koji je omogućio krivotvorenje podataka o emisiji štetnih plinova. Skandal je izbio 2015., prisilivši VW na povlačenje 11 milijuna automobila diljem svijeta. Kompanija se također suočila s visokim kaznama, a posljedice skandala utjecale su na poslovne rezultate u trećem prošlogodišnjem tromjesečju, uključujući pad netodobiti na 1,07 milijardi eura, s obzirom na jednokratne troškove u iznosu od 2,6 milijardi eura.H