Autoglas
PREMIJERA: NAJPRODAVANIJI SUV I U HRVATSKOJ

Nova Honda CR-V više neće voziti na dizel
Objavljeno 6. studenog, 2018.
U hrvatske autosalone stigla je peta generacija Honde CR-V, za sada samo s benzinskim motorom, dolazi i hibridna inačica

Honda CR-V najprodavaniji je SUV na svijetu, a od prošlog mjeseca aktualna peta generacija može se naručiti i u hrvatskim autosalonima. Zbog te činjenice, čelnici Rutinga, ovlaštenog zastupnika i distributera automobila Honda za Hrvatsku, priredili su hrvatsku premijeru. Zanimljivost je da će se od sada Honda CR-V proizvoditi isključivo u Japanu te da je u ponudi samo benzinski agregat. Dizel je u cijelosti izbačen, a uskoro se očekuje uvođenje hibridne inačice.

Nakon nekoliko minuta vizualnog pregleda vanjštine, a potom i sjedanja za upravljač nove Honde CR-V, slobodno možemo reći kako nema baš ni jednog razloga da liderska SUV pozicija u svijetu bude ugrožena novom generacijom. Vanjski se izgled nije bitno promijenio, osim u detaljima koji su više kozmetičke prirode. Uostalom, zašto mijenjati osobnost pobjednika u SUV prodaji. Nisu se mijenjale ni dimenzije pa možemo konstatirati kako se u Hondi posljednjih desetak godina odlučuju na evolutivni dizajn, ne na revolucionarne promjene koje su znale karakterizirati neka ne tako davna vremena. Odmah na prvu vidi se da je peta generacije Honda CR-V robusnog izgleda, što bi i trebala biti značajka SUV-a. Definitivno drugačije u petoj generaciji je stražnji kraj koji sad povezuje svjetlosne sklopove.
Slične dimenzije
Dimenzije Honde CR-V i dalje su gotovo jednake. Dužina je 4600 mm, velika širina od 1855 mm naglašava prostranost, a i visina je naglašena – 1679 mm. Međuosovinski razmak je 2662 mm, a volumen prtljažnika je 561 litru. Također treba istaknuti da se poradilo i na sređivanju detalja koji dodatno pomažu prostornosti i funkcionalnosti – nevelikih 50 mm više mjesta za koljena na papiru mnogo znači u naravi. Također je novost i da se Honda odlučila za uvođenje trećeg reda sjedala, što može biti korisno u nizu situacija. Unutrašnjost Honde CR-V dizajnirana je tako da čiste linije stvaraju dojam prostranosti koji je dodatno naglašen korištenjem kontrastnih materijala iznimne završne obrade. Sve kontrole su jednostavno izvedene i vrlo intuitivno postavljene pa se stoga može reći da iako ste okruženi nizom kompleksne, pametne tehnologije, ona nije nametljiva.
Nema dizela
Kada je pogon u pitanju, tu je 1,5-litreni VTEC turbobenzinac koji je ujedno i jedina opcija, dolazak hibrida tek se očekuje – premijera je dogovorena za kraj studenoga. Taj motor razvija 173 KS uz manualni mjenjač, dok je s CVT-om znatno izdašniji – 192 KS uz 243 Nm okretnog momenta. Kako se može razabrati, dizelski agregati više nisu u ponudi što je danas karakteristika dobrog dijela japanskih proizvođača automobila.Uz pogon na prednje kotače, tu je i integralni pogon koji karakterizira više opcija. Cijene su s obzirom na kvalitetu očekivane, kreću se od 229.990 kuna za CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD Comfort, odnosno inačicu s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem. Uz integralni pogon, ali i luksuzni "elegance" paket cijena je 279.990 kuna. Najskuplji CR-V stoji 301.990 kuna, a treba istaknuti da je proizvodnja tog SUV-a danas isključivo u Japanu.
Milan Bugarić
KONTROLA SNAGE
Hondin Agile Handling Assist posebno je programiran za europske ceste i stil vožnje europskih vozača. Stalnim nadgledanjem vožnje nudi idealnu pomoć prilikom svladavanja zavoja. Novi CVT automatski mjenjač nudi nježne izmjene brzina i izvanredne performanse. CVT mjenjač ima i sustav “Early Downshift During Braking” koji prepoznaje vožnju nizbrdo i omogućava kočenje agregatom. Taj će sustav omogućiti visoke okretaje agregata prilikom kočenja ili zaustavljanja te je na taj način spreman i na ubrzanje ako je to potrebno.
173

konjske snage isporučuje agregat s ručnim mjenjačem
229.990

kuna cijena je Honde CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD Comfort
Vanjski se izgled nije bitno promijenio, osim u detaljima koji su više kozmetičke prirode