Autoglas
REPORTAŽA

Ford Fiestom ispred tri crkvena tornja
Objavljeno 23. listopada, 2018.
Od svog lansiranja do danas Ford Fiesta je pronašla put do srca 17 milijuna ljudi diljem svijeta. Vozili smo sedmu generaciju uspješnice

Nije nama Slavoncima nikada teško potegnuti do mora, samo s koje god strane krenuli - daleko nam je! Koliko puta smo sa zavišću gledali Zagrepčane, dok mi s krajnjeg istoka dođemo do Zagreba, oni su već dolje, na Jadranu. No, sve je lakše u dobrom društvu ili kada se na put krene u dobrom autu. Za odlazak na konferenciju financijskog tržišta u Rovinju dobili smo prigodu iskušati novo, sedmo izdanje Fordove Fieste. Radni naslov ovog autotesta je Fiestom ispod tri crkvena tornja.


Na put krećemo ispred osječkog autosalona Grand Auta, generalnog uvoznika i distributera Ford vozila na hrvatsko tržište. Preuzeli smo Fiestu Business koju pokreće 1,5-litreni TDCi motor, snage 85 KS, karoserijske izvedbe s trojim vratima i šeststupanjskim ručnim mjenjačem. Bogato je opremeljena, od tempomata, električnog preklapanja vanjskih retrovizora, stražnjih parkirnih senzora, djeljive i sklopive stražnje klupe, unutrašnjost je u elegantnoj crnoj tkanini i mekoj plastici, alunaplatci, Michelinove gume... Putno računalo sugerira potrebu prijenosa u viši stupanj, prati pređene kilometre, bilježi trenutačnu i prosječnu potrošnju, upućuje na to koliko kilometara se još može prijeći prije odlaska na crpku. Dojmljiv je i središnji 6,5-inčni touch display - jedostavan za rukovanje. Upravljač je također opskrbljen tipkama za reguliranje postavki. Tu su i dva USB utora, od kojih je jedan dostupan suvozačima na stražnjem sjedalu.

Dobar osjećaj

Nije nam trebalo dugo da se sprijateljimo. Krenuli smo iz Osijeka, do Đakova smo išli "starom cestom", dakle iskušali smo vozilo na lokalnoj cesti. Bez većih problema, odmah na startu, pridržavajući se dopuštene brzine i vertikalne signalizacije, obilazimo dva kamiona. Auto vrlo lijepo ubrzava, sigurno drži cestu, dobra je preglednost s pozicije vozača. Za pola sata stižemo do Đakova, prvo odredište za photo session je katedrala bazilika svetog Petra, odnosno đakovačka katedrala. Istina, nismo došli na Strossmayerov trg, katedrala nam se čini dominantnija (ali i manje poznata) sa svoje "leđne strane". Nismo se duže zadržali, od Đakova prema Zagrebu uključujemo se na Slavoniku (A5), pa potom na A3. Fiesta se na otvorenoj cesti pokazala kao dobar trkač. Gas držimo na pristojnih 140 km na sat, no bez ikakvih problema ili bunjenja povući će i na 160, dovoljno da preteknete lijene vozače puno kubikažnijih automobila. Broj okretaja motora je na 2500 u minuti, prosječna potrošnja između 4,5 i 5 litara. Sjedalo vozača je udobno, ne traži od vozača predah tijekom vožnje. Ipak, skrećemo u središte Zagreba, vozimo prema Kaptolu. Auto dobro reagira i u najvećoj gradskoj prometnoj gužvi u Hrvatskoj. Naposljetku, eto nas ispred najviših crkvenih tornjeva u Hrvatskoj - ispred katedrale Uznesenja Blažene Djevice Marije i svetih Stjepana i Ladislava, odnosno zagrebačke katedrale.

U brdima kao i u ravnici

Zakratko stajemo tek toliko da napravio koju fotografiju. Ipak dovoljno da u tome privučemo pažnju turista s Dalekog istoka pri njihovu obilasku hrvatske prijestolnice. Nastavljamo dalje, za sat vremena smo do riječke obilaznice. Fiesta se pokazala "s dobrim plućima" na prelasku iz ravničarskih u gorskokotarske brdovite predjele, u tunelima se automatski pale kratka svjetla. Tunel Učka, potom Istarski ipsilon, ondje nailazimo na radove koji tek koju minutu odugovlače put do krajnjeg cilja. A to je poziranje ispod rovinjske crkve svete Eufemije. Do nje se, naravno, ne može automobilom, ali su nam njezin poznati toranj i rovinjski polutok starog dijela grada poslužili kao pejzažna pozadina. U pristojno vrijeme poslijepodne parkiramo našu Fiestu na hotelskom parkingu. Neka se i ona odmori. Naposljetku, računajući povratak, prešli smo ukupno 1100 kilometara, uz prosječnu potrošnju od 4,9 litara dizelskog goriva.

A za one koji će možda pitati gdje je u ovom putopisu osječka konkatedrala svetih Petra i Pavla, ponudit ćemo dva podatka koja možda ne ističemo dovoljno. U Hrvatskoj, naime, jedino zagrebačka katedrala ima više tornjeve od osječkih, a prema parternoj površini (unutrašnojst crkve), osječka konkatedrala je također druga, odmah iza đakovačke prvostolnice!
Dario Kuštro
// VOZILI SMO //
JOŠ STANDARDNE OPREME
Ekskluzivni paket ove Fieste uključuje tempomat s podesivim uređajem za ograničavanje brzine, upozorenje izlaska iz prometnog traka i pomoć pri održavanju u prometnom traku, ABS + ESP (elektronski sustav stabilnosti vozila), sigurnosni zračni jastuk za vozača i suvozača, sigurnosni zračni jastuk za koljena vozača, bočni sigurnosni zračni jastuk za vozača i suvozača. Tu je i sustav nadzora tlaka u gumama sa senzorima tlaka.

Vezano uz ugodu, tu je ručno podešavanje vozačeva sjedala u četiri smjera, stražnji središnji naslon za glavu, fiksni prednji sigurnosni pojas. Vizualno - prednji branik je u boji vozila s crnom gornjom rešetkom i kromiranim okvirom, stražnji branik je u boji vozila. Dojmljiva su i prednja svjetla za maglu s Cornering light svjetlom za skretanje i kromiranim okvirom.
FIESTA ILI ZABAVA
Od svog lansiranja do danas Fiesta je pronašla put do srca 17 milijuna ljudi diljem svijeta. Prva Fiesta s proizvodne trake sišla je u svibnju 1976., što znači da se ona u Europi proizvodi više od 40 godina. Kronološka evolucija Fieste bila je očita od početne MkI do današnje MkVII. Vanjske dizajnerske promjene pratile su nove tehnologije, sigurnosne značajke i viša razina opreme od kojih su mnoge standard na najnovijoj Fiesti. Fiesta se proizvodi u Španjolskoj, ime joj je odabrano kao aliteracija s imenom Ford. I znači, na španjolskom - zabava. Nama je bila zabavna (naravno i sigurna) vožnja Ford Fiestom.
Možda ste propustili...

DANAS JE IPAK MUDRIJE IMATI ALUMINIJSKI SET I ZA ZIMU

Aluminijski naplatci mogu i zimi

ZA VLASNIKE MAZDINIH VOZILA

Pogodnosti na servis Mazdi u Atenzi Osijek