Kultura
POČEO FESTIVAL KLASIČNE I SAKRALNE GLAZBE

‘‘Dani Kamila Kolba‘‘ prikaz lika i djela svestranog umjetnika
Objavljeno 20. listopada, 2018.
Strip "O. Kamilo Kolb" nacrtao je poznati virovitički umjetnik Roko Idžojtić
U Virovitici je započeo Festival klasične i sakralne glazbe „Kolbovi dani“, koji će biti održavan od 15. do 26. Listopada. Festival u svom programu nudi pet koncerata i niz drugih kulturnih sadržaja. Riječ je o četvrtom izdanju ovog festivala kome je otvaranju domaćin i ove godina bila Gradska knjižnica i čitaonica Virovitica, a otvoren je promocijom stripa o Kamilu Kolbu. Lik i djelo Kamila Kolba, skladatelja koji je iza sebe ostavio više od 1600 djela, prikazano je i kroz književno-likovni prikaz, strip pod nazivom “O. Kamilo Kolb” koji je nacrtao virovitički umjetnik Roko Idžojtić. Tekst je napisao Perica Mihaljević, Ovo je prvo djelo koje je napravljeno na temu stvaranja i života Kamila Kolba, ali ne i posljednje, kako je ispred organizacijskog odbora festivala najavio Perica Mihaljević.
– Stripom koji govori o zanimljivosti i anegdotama iz života Kamila Kolba, želimo se približiti djeci i otvoriti mlađem uzrastu kako bismo stvorili publiku koja će vrednovati Kolba i klasičnu glazbu te biti onaj čimbenik zbog kojega će se ovakve manifestacije redovito održavati pa i rasti – rekao je Mihaljević, dodavši da će strip biti ponuđen zainteresiranima u franjevačkoj knjižari. Razvoj festivala kroz stvaranje na temu života i djela ovog skladatelja pohvalio je i fra Rozo Brkić, župnik i gvardijan virovitičkog samostana.
– Ono što smo htjeli ovim festivalom, koji je nadahnut i inspiriran osobom i djelom Kamila Kolba, je istaknuti njegov glazbeni opus. No, posebno mi je drago što se ove godine inspiracija našega fra Kamila Kolba širi i na jedno drugo područje, strip – istaknuo je fra Rozo Brkić. Uz Pericu Mihaljevića i fra Rozu Brkića na predstavljanju je govorio i Zvonko Jesenković, koji je govorio o tradiciji stvaranja stripa u Virovitici. Otvorenju su, uz brojne goste, nazočili i virovitičko-podravski župan Igor Andrović, zamjenica virovitičkog gradonačelnika Vlasta Honjek-Golinac, predsjednica Upravnog vijeća Knjižnice Sanja Kirin i ravnateljica Gradske knjižnice Višnja Romaj, koji su uputili pozdravnu riječ, kao i pročelnik za društvene djelatnosti Grada Virovitice Alen Bjelica i fra Celestin Čakarić. Od prvog izdanja glavni sponzori festivala su Grad Virovitica i Franjevački samostan, a ove godine i Virovitičko-podravska županija. Službeni organizatori su Franjevački samostan u Virovitici i Glazbena škola “Jan Vlašimsky” Virovitica. Festival je nastavljen u Glazbenoj školi Jan Vlašimsky koncertom dvaju vrsnih umjetnika, Eve Mach na violini i Marka Mihajlovića na marimbi. Ovaj neobičan duo znatiželjnim se ušima predstavio raznim skladbama, među kojima su se našle i obrade dviju skladbi Kamila Kolba:
-Festival se seli u nastavku crkvu sv. Roka, gdje će 21. listopada biti održan koncert mješovitog Pjevačkog zbora „Josip Štolcer Slavenski“ iz Čakovca s vrlo zanimljivim i bogatim programom u kojemu se mogu pronaći i Kolbove, ali i druge skladbe iz redovnog repertoara zbora. Sljedeći na programu, koncert ansambla Le trio iz Zagreba kojeg čine Marija Lešaja (sopran), Eda Rimanić (flauta) i Iva Ljubičić-Lukić (klavir) održat će se 23. listopada, a dva dana poslije, 25. listopada, bit će koncert orguljaša Davora Valjka iz Zagreba. Idućeg je dana zatvaranje festivala koncertom mladih snaga. -Posebna mi je čast najaviti nastupe triju virovitičkih studenata s Instituta za crkvenu glazbu u Zagrebu. Riječ je o Ines Hustić, Mihaelu Mojzešu i Teu Romaju koji će izvesti po jedno Kolbovo djelo na orguljama. Nastupit će i Mješoviti zbor sv. Cecilije i trio u sastavu Sanja Spahija, Kristina Domović i Noemi Tot – naglasio je P. Mihaljević. Uz originalna Kolbova djela, na ovom festivalu bit će izvedene i obrade. – Kolbova djela u prvom redu želimo izvoditi originalno. Ipak, obradama za razne sastave dajemo im novo ruho, a izvođačima priliku da ih sami izvedu – rekao je u ime Organizacijskog odbora Perica Mihaljević
Vladimir Grgurić
Tri Virovitičanke
"Festival se seli u crkvu sv. Roka, gdje će se 21. listopada održati koncert mješovitog Pjevačkog zbora "Josip Štolcer Slavenski" iz Čakovca s bogatim programom u kojemu se mogu pronaći i Kolbove skladbe. Slijedi 23. listopada koncert ansambla Le trio iz Zagreba - Marija Lešaja (sopran), Eda Rimanić (flauta) i Iva Ljubičić-Lukić (klavir), 25. listopada nastupit će orguljaš Davor Valjak iz Zagreba. Idućeg dana na zatvaranju nastupit će mlade snage. "Posebna mi je čast najaviti nastupe triju virovitičkih studenata s Instituta za crkvenu glazbu u Zagrebu. Riječ je o Ines Hustić, Mihaelu Mojzešu i Teu Romaju koji će izvesti po jedno Kolbovo djelo na orguljama. Nastupit će i Mješoviti zbor sv. Cecilije i trio u sastavu Sanja Spahija, Kristina Domović i Noemi Tot", naglasio je Mihaljević.

U SVIJETU BAJKI IVANE BRLIĆ-MAŽURANIĆ

Djeca na otvorenju preuzela ključeve Grada

ORIGINALNI HRVATSKI BREND SE ŠIRI