Kultura
DVA VRHUNSKA KONCERTA ODRŽANA U SLATINI

Dani Milka Kelemena: Kvartet Rucner pojačan je Anom i Marijem, a sopranisticu Dunjko pratile su truba i orgulje
Objavljeno 16. listopada, 2018.

Na 24. međunarodnom glazbenom festivalu Dani Milka Kelemena u slatinskoj župnoj crkvi bl. Ivana Merza koncert je održao Gudački kvartet Rucner, koji je u veljači obilježio jubilarnu, 20. godišnjicu postojanja.


Naime, upravo 1998. dugogodišnji članovi Gudačkog kvarteta Klima, Snježana i Dragan Rucner, utemeljili su novi ansambl, Rucner String Quartet, koji nastavlja tradiciju komornog muziciranja, a repertoar klasične glazbe proširuje djelima suvremenih hrvatskih autora i kreće prema drugim žanrovima. Snježana Rucner je solo violončelistica u HNK-u Zagreb, a Dragan violist, solist u Zagrebačkoj filharmoniji. Članice kvarteta još su Ivana Penić Defar i Ana Paula Knapić Franković.
Taj je kvartet najpoznatiji po ciklusu koncerata komorne glazbe pod nazivom Četiri godišnja doba, koji se održavaju u Zagrebu, a repriziraju u drugim mjestima diljem Hrvatske. Na svakom koncertu gostuje jedan ili više glazbenika, a na svakom se praizvede jedno ili više suvremenih djela pa je do sada Kvartet Rucner praizveo više od 90 skladbi hrvatskih i stranih autora.
Kći i sin

Njihovi gosti u Slatini bili su Ana i Mario Rucner, kći i sin utemeljitelja Gudačkog kvarteta Rucner, koji su zahvaljujući genima i marljivom upornom radu stasali u jednako vrijedne glazbene umjetnike. Ana svira violončelo, kao i mama Snješka, a Mario violu, kao i tata Dragec. Elementi klasične, moderne i etnoglazbe te atraktivan nastup na sceni svrstavaju Anu Rucner u sam vrh uspješnih hrvatskih izvođača na svjetskoj sceni. Kao prva hrvatska glazbenica koja je svirala električno violončelo, privukla je i mlađu publiku ozbiljnoj glazbi. Mario je kreator jedinstvenog stila u svijetu, akrobatskog sviranja viole na motociklu tijekom vožnje.
Članovi Gudačkog kvarteta Rucner, potom kvinteta i napokon kao sekstet, u Slatini su svirali dopadljivu klasičnu glazbu u kojoj može uživati onaj dio glazbene publike koji teško podnosi suvremenu, avangardnu glazbu. Na programu je bio Kvartet op. 3 br. 3 Serenada J. Haydna. Ana se pridružila kvartetu da bi dočarala Albinonijev Adagio kao klasični evergreen, pojačala doživljaj Teme iz Schindlerove liste i obogatila izvedbe Elegije i Humoreske za violončelo i gudače R. Matza, a Mario je s kvartetom izveo rumunjsku tradicionalnu skladbu Ko lijepi san za violu i gudački kvartet. Na koncu je svih šest vrsnih glazbenika izvelo svima poznati Hačaturjanov Ples sa sabljama za gudački sekstet te Malu slavonsku rapsodiju Tomislava Uhlika. Na poziv oduševljene publike, kvartet pojačan gostima još je jednom izveo dio Rapsodije.
Oda Vječni izvor

U župnoj crkvi svetog Josipa u sklopu Dana Milka Kelemena nastupili su sopranistica Antonia Dunjko, trubač Igor Mrnjavčić i orguljaš Edmund Borić Andler. Osim Molitve za Grgura Alana Hevhanessa, američkog skladatelja 20. stoljeća, za svoj nastup u Slatini odabrali su skladbe Bacha, Marcella i Handela, sve redom nastale u 18. stoljeću. Edmund Borić Andler odsvirao je solo Koncert u G-duru za orgulje BWV592, Marcellovu Sonatu za orgulje u F-duru i tri jednostavačne sonate za orgulje nepoznatog autora iz arhiva Franjevačkog samostana u Klanjcu. Uz Andlerovu pratnju, Antonia Dunjko otpjevala je Bachovu ariju Kom in Mein Herzenshouse, a Igor Mrnjavčić svirao je Hovhanessovu Molitvu za Grgura.
Antonia Dunjko raskoš svoga glasa pokazala je i u tri skladbe koje su glazbenici izveli zajedno, prvo u ariji Jauchzet Got tin allen Landen (Bogu se radujte u svakoj zemlji) J. S. Bacha, zatim u dvije G. Friedricha Handela, odi Vječni izvor svjetlosti Božje i ariji Neka svijetli Serafim. U te je skladbe dojam posebne uzvišenosti unio čisti zvuk trube izvrsnoga mladoga trubača Igora Mrnjavčića. Kao poseban dodatak, na zahtjev publike, glazbenici su izveli dio Handelove ode Vječni izvor svjetlosti Božje.
I ovi koncerti pokazli su da Slatina ima primjerene prostore za uzvišena glazbena događanja, festival koji se po izboru glazbenika i njihovih repertoara može mjeriti s najvećima te glazbenu publiku koja sve to prepoznaje i nagrađuje.
Petar Žarković
dva nastupa
uživanje u sjajnim različitostima
Snježana Rucner

utemeljiteljica kvarteta

Odkad sam bila djevojčica pa sve do danas, kad sam baka, istim žarom volim glazbu. Mislim da je bilo zapravo normalno da tu ljubav i djeca usvoje. Ja sam imala u sebi disciplinu i to sam prenijela na njih.
Časna Dionizija: Lijepo je pjevala na prvoj pričesti
Dirljiv je bio susret Ane i Marija s časnom Dionizijom Petric iz slatinskog samostana Družbe sestara Presvetog Srca Isusova. Časna Dionizija, naime, bila je prije tridesetak godina u Zagrebu kod Družbe Isusove na Fratrovcu, gdje je bila zadužena za vjeronauk. Tada još nije bilo vjeronauka u školama pa je časna s djecom pripremala različite priredbe i igrokaze, i Ana je više puta u njima sudjelovala. Jedna stara fotografija iz albuma časne Dionizije sve je podsjetila na to vrijeme. – Još se sjećam kako je lijepo pjevala na svojoj prvoj svetoj pričesti. Baš krasno, solo je pjevala…

"Volim svirati u manjim, akustičnim objektima kao što su crkve, kad je prisutan Gospodin. Uvijek je On prisutan, ali baš ovdje, u hramu Božjem, za mene je to posebno", napomenula je Ana Rucner.
Možda ste propustili...

IZLOŽBA U ARHEOLOŠKOM MUZEJU OSIJEK

Ljepote legendarne, neponovljive Troje

PETA OSJEČKA GLAZBENA SRIJEDA

Sjajno balansiranje na rubovima stilova

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

VATRENA CARMEN U KOSTIMIMA NEVENA MIHIĆA

Stvarno se veselim projektu o kojem pričam već 16 godina

2

PETA OSJEČKA GLAZBENA SRIJEDA

Sjajno balansiranje na rubovima stilova

3

IZLOŽBA U ARHEOLOŠKOM MUZEJU OSIJEK

Ljepote legendarne, neponovljive Troje