Autoglas
ZIMSKE GUME

Premium gume skuplje, ali su dobar odabir
Objavljeno 16. listopada, 2018.
Hrvatski autoklub testirao je zimske gume u dvije dimenzije, manjoj (175/65 R14 T) i većoj (205/55 R16 H). Nitko nema savršenu gumu

Hrvatski autoklub objavio je rezultate testa zimskih guma u dvije dimenzije. Manju (175/65 R14 T) imaju mnoga mikro i mala gradska vozila, poput Toyote Yaris, Mazde 2, Hyundaia i10, Kije Picanto, Renault Twinga, Mitsubishi Colta, Peugeota 206..., a veća (205/55 R16 H) može se pronaći na VW Golfu, Passatu i Touranu, Renault Meganeu i Scenicu, Ford Focusu, Mondeu i C-Maxu... U obje konkurencije pobjedu je na kraju odnio Continental. U ukupnoj ocjeni performanse na suhom čine 15 %, na mokrom 30 %, na snijegu 20 %, na ledu 10 %, baš kao i potrošnja goriva te trošenje gume. Također, u ukupnoj ocjeni buka koju proizvodi guma čini 5 %.


U manjoj dimenziji 12 kompleta testnih guma bilo je montirano na Ford Fiestu, a maksimalne ocjene nije bilo. Preporučljiv status zavrijedili su Continental i Dunlop, osam ih se plasiralo u zlatnu preporučljivu sredinu. Semperit se djelomično preporučuje, a Nankang nikako. Zanimljivo, Semperit se definitivno ne bi našao na pretposljednjoj poziciji da katastrofalnu ocjenu nije dobio samo na testu po suhoj podlozi, jer se većina ostalih mučila uglavnom po mokrom i na snijegu. Doduše, vrlo slab na suhom bio je i Pirelli, pa, uz najmanju trajnost (zanimljivo za službenog opskrbljivača gumama bolida Formule 1), nije čudo što je osvojio treće mjesto - odostraga! Posljednji je, pak, bio kineski Nankang, koji se nije snašao ni na mokrom.

Podloge

Na suhom je najbolji bio Firestone. Pet proizvođača nije pokazalo nikakvu slabost - Continental, Vredestein, Dunlop, Esa-Tecar i Nankang, a pet proizvođača nije blistalo - Nokian i Goodyear te pogotovo Debica, Sava i Pirelli. Semperit je, pak, bio toliko loš da mu je ukupna ocjena samo zbog testa na suhom srušena na "djelomično se preporučuje" (u svim ostalim kategorijama bio je relativno korektan). Najveći prigovori odnose se na svakodnevne manevre, jer je odziv upravljačkog mehanizma na vozačeve postupke bio prespor, a potrebna sigurnost nije zamijećena ni u vožnji na limitu. Na testiranju kočenja pri brzini od 100 km/h najučinkovitiji je kineski Nankang (45,3 m), i to za čak 5,4 metra boljim rezultatom od Goodyeara (50,7).
Na mokroj podlozi sedam proizvođača nije pokazalo slabosti, pri čemu su Continental i Dunlop bili daleko najbolji. Vrlo dobri su bili i Goodyear, Nokian, Esa-Tecar, Pirelli te Semperit, a podbacili su Firestone, a pogotovo Debica, Sava i Vredestein. S tima posljednjima Nankang se koliko-toliko držao kad je bilo u pitanju kočenje po mokrom, no držanje u zavoju bilo je ispod svake kritike, pa je ukupna ocjena snižena na "ne preporočuje se".
Na snijegu su najbolji bili Continental i Dunlop. Snižavanjem ukupne ocjene zbog nešto slabijih karakteristika na bijelom pokrivaču kažnjeni su samo Nokian, Goodyear i Esa-Tecar (svi zbog bočnog držanja). Nankang je ponovno podbacio, kako u vožnji tako i u kočenju (svi ostali bili su unutar samo 3 %).
Premium proizvođači

Na ledu su gotovo sve gume ostvarile slične rezultate (pobjedu je u fotofinišu odnio Nokian), a najštedljivijom se gumom u potrošnji goriva pokazala Esa-Tecar. Na kraju, testirajući habanje guma, najizdržljivijim se pokazao Goodyear, a najmanjom se trajnošću može pohvaliti Pirelli, i to čak 40 % slabijom od Esa-Tecara.
U većoj dimenziji na testnom VW Golfu izmijenjalo se 16 različitih kompleta guma, a na čelu poretka na kraju su se isprofilirali premium proizvođači - Continental, Goodyear i Dunlop. Ta tri proizvoda vrlo su preporučljiva, njih čak 11 pripada skupini preporučljivih, a po jedan skupini djelomično preporučljivi (Semperit) i nepreporučljivih (južnokorejski Laufenn). Semperit je ponovno bio solidan svagdje osim na suhom. U vrlo sličnoj situaciji zatekao se i Pirelli. Gotovo svi ostali proizvođači platili su danak nešto slabijim rezultatima u prirodnom okruženju za zimske gume - na mokrom i na snijegu. Zanimljivo, Kleber, Vredestein, Nokian i Giti briljirali su na snijegu, a na mokrom su bili ispod svake prihvatljive razine.
Posljednjeplasirani Laufenn, pak, demonstrirao je nevjerojatne oscilacije. Južnokorejski proizvod bio je vrlo dobar na suhom i snijegu, najštedljiviji u potrošnji goriva i vrlo otporan na habanje, ali tragičan rezultat na mokrom (uz nešto veću buku) donio mu je uvjerljivo posljednje mjesto.
Milan Bugarić
// TEST HAK-a //
Favoriti ipak čvrsto zasjeli na vrh
Po snijegu je većina proizvođača korektno odradila posao te se njih deset "vrlo preporučuje", a šest guma dimenzije 205/55 R16 H samo se preporučuje. Istina, na vrhu nisu premium igrači, nego Nokian i Giti, koji su stabilnim bočnim gripom u snježnim zavojima pomalo zasjenili Continental, Dunlop, Kleber, Vredestein i Goodyear. Na bijelom dnu je Yokohama. Na ledu su svi u sličnoj kategoriji, baš kao i po potrošnji goriva, gdje najštedljivije (Continental, Nokian i Laufenn) od najrastrošnijeg (Kumho) odvajaju samo 0,3 l/100 km. Zato su puno veće razlike u kategoriji habanja guma, gdje su Michelin i Bridgestone gotovo dvostruko trajniji od Nokiana. Nexen i Laufen su također za svaku pohvalu. Na kraju, kad povučemo crtu, možemo zaključiti da su favoriti čvrsto zasjeli na vrh, pogotovo u većoj dimenziji, te se čini da po zimi nema iznenađenja kad je u pitanju siguran izbor.
POLA GUMA NA MOKROM U PROBLEMU
Kod većih guma na suhom su najbolji Michelin, Bridgestone i Laufenn. Yokohama, Kumho, Giti i Pirelli nisu se iskazali, a Semperitu je zbog testa na suhom znatno spuštena ukupna ocjena. Kod kočenja pri 100 km/h Nexen (46,1 m) je bio za samo 3,2 metra slabiji od Kumha (49,3 m). Na mokroj podlozi osam proizvođača nije imalo nikakvih problema (prednjačili Continental i Goodyear), a osam ih se mučilo sa slabijim prianjanjem uz podlogu u zavoju ili pri kočenju. Posljednjeplasirani Laufenn je od Continentala imao čak 13 metara slabiji rezultat u kočenju i 16 sekundi sporije vrijeme u "kišnom" krugu.