Osijek
JEDAN ODJEL IMA 26, DRUGI 18 PRVAŠIĆA

Ne žele ići u razred s djecom s teškoćama u razvoju?
Objavljeno 25. rujna, 2018.
Ravnateljica i pedagoginja: To su seoske priče, izišli smo u susret djeci koja žive daleko i iz drugih osobnih razloga

U prvi razred OŠ Miroslava Krleže u Čepinu na početku školske godine krenula su 44 učenika – po 22 u dva razredna odjeljenja (A i B). No, već nakon prvog tjedna nastave, mnogi su se učenici prebacili iz razreda u razred pa je trenutni broj 26 učenika u A razredu i 18 u B razredu. Smatramo da su naša djeca u razredu u kojemu ih je osmero više zakinuta, jer im se sigurno učiteljica ne može jednako kvalitetno posvetiti, ističe majka prvašića iz brojnijeg razreda te škole, koja nam se obratila u ime, kako je rekla, nezadovoljnih roditelja. Žele da se broj učenika u razredima vrati u prvotno stanje. Obratili su se, tvrdi ista majka, i ravnateljici škole i pedagoginji, ali i Agenciji za odgoj i obrazovanje. No, zasad, neuspješno.


Majka prvašića u svojemu pismu navodi kako su roditelji zahtijevali prebacivanje učenika iz B u A razred zato što "ne žele da im djeca idu u razred s djecom s posebnim potrebama i socijalnim slučajevima". Neki su roditelji šokirani tim saznanjem. U pismu se navodi kako se na školsku pedagoginju "ucjenama i političkim vezama vršio pritisak i da je morala dopustiti prebacivanja".
Ravnateljica Branka Mack-Savanović i pedagoginja Gordana Vlahović na naš upit sve negiraju i tvrde da su to "seoske priče". Kažu da je učenicima odobreno prebacivanje u A razred "zbog lakše organizacije prijevoza, jer to su djeca koja žive daleko, na Ovčari, rubnom dijelu Čepina, pa se ovako povezu sa susjedima iz razreda". No, kako oba razreda pohađaju nastavu u istoj smjeni, neke je roditelje zbunilo takvo objašnenje. Pedagoginja potom ističe kako je jednom učeniku odobreno prebacivanje zbog zdravstvenog stanja roditelja. S druge strane, tvrde da je broj učenika u razrednim odjelima u skladu s državnim pedagoškim standardom (teoretski i jest, nap. a.) te da je tolika razlika upravo zbog dva učenika s teškoćama u razvoju u istom razrednom odjelu, zbog čega je, kaže, "bolje da ih je manje". Naime, ravnateljica i pedagoginja kažu da su u B razredu, u kojemu je trenutačno 18 učenika, dva s teškoćama u razvoju, a jednom je dodijeljen pomoćnik u nastavi. U A razredu za sada ih nema, rečeno nam je tada, prošloga tjedna, u školi. Ravnateljica također tvrdi da se inače "izlazi u susret svima koji se žele prebaciti u drugi razred ako za to postoji opravdani razlog" i da nije prvi put da imaju takvu razliku u broju djece. O tome se razgovaralo i na prvom roditeljskom sastanku, gdje se roditeljima obratila pedagoginja. No, neki su roditelji i dalje nezadovoljni.
O svemu smo zatražili mišljenje Ministarstva znanosti i obrazovanja koje jasno ističe da ne podržava nikakvo dijeljenje učenika u razredne odjele na temelju nacionalne pripadnosti i socijalnog statusa. Ističu i da se mogu ustrojiti razredni odjeli s nejednakim brojem učenika, ali da škole to trebaju napraviti prije podjele učenika.
- Ministarstvo se zauzima za stvaranje optimalnih uvjeta rada u školskim ustanovama, a to znači i ustroj razrednih odjela s podjednakim brojem učenika. Iznimno, kada je riječ o prijevozu učenika ili uključenosti učenika u izbornu nastavu, škole mogu ustrojiti razredne odjele u kojima neće biti isti broj učenika, ali navedeno trebaju planirati prije podjele učenika u razredne odjele – stoji u odgovoru Ministarstva, odakle su o navedenom kontaktirali i školu u Čepinu. Rečeno im je isto što i nama – da se "vodilo se računa o potrebama djece vezano uz prijevoz i specifične potrebe". Dodaju da se u školi ranije nisu provodili inspekcijski nadzori, ali i da je područna Služba prosvjetne inspekcije sada dobila zadatak procijeniti potrebu za pokretanjem istoga. Kako neslužbeno saznajemo, Inspekcija je bila u školi tijekom jučerašnjeg dana.
Jasenka Pejaković
ŠTO KAŽU U MINISTARSTVU
“Ured državne uprave u Osječko-baranjskoj županiji dostavio je Ministarstvu podatke o ustroju razrednih odjela za šk. god. 2018./2019. prema kojem su u OŠ Miroslava Krleže Čepin dva razredna odjela I. razreda s ukupno 43 učenika (22 u jednom RO i 21 u drugom razrednom odjelu). Kako još nije bio završen postupak obrade učenika s teškoćama u razvoju, u podatcima nisu bili iskazani učenici s teškoćama”, kažu u Ministarstvu obrazovanja. Dodaju da se sukladno važećem pravilniku, broj učenika u odjelu smanjuje ako u njemu ima učenika s teškoćama u razvoju, osim ako učenik ima osobnog ili pomoćnika u nastavi.
PREMA PRAVILNIKU
Prema Pravilniku o broju učenika u redovitom i kombiniranom razrednom odjelu i odgojno-obrazovnoj skupini u osnovnoj školi, odjel s jednim učenikom s teškoćama u razvoju može imati do 26 učenika, s dva učenika s teškoćama u razvoju do 23 učenika, a s tri do 20 učenika.
preporuka
Razredni odjeli s podjednakim brojem učenika
Možda ste propustili...

PTF: OKRUGLI STOL ŽITARICE BEZ GLUTENA

Mnogi ne znaju da boluju od celijakije

PROJEKT UDRUGE KREAKTIVA: UPOZNAJUĆI EUROPU UPOZNAJEM SEBE

Punoljetnost su obilježili putujući vlakom po Europi na trasi Orient Expressa

ODIJEVAMO JAKNE, PALIMO GRIJANJE

Došao je kraj ljetu u proljeće

Najčitanije iz rubrike