Osijek
ODRŽANA POČETNA KONFERENCIJA "SLAVONSKE STEM EVOLUCIJE"

Digitalno opismenjavanje osnovnoškolaca kroz program društveno korisnog učenja
Objavljeno 19. rujna, 2018.

Na Fakultetu elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija u Osijeku (FERIT) jučer je održana početna konferencija projekta "Slavonska STEM evolucija". Projekt je pokrenula Zajednica tehničke kulture Osječko-baranjske županije, u suradnji s FERIT-om, Institutom za razvoj i inovativnost mladih iz Zagreba (IRIM), Centrom za nestalu i zlostavljanu djecu iz Osijeka (CNZD) i Instititom za razvoj tržišta rada iz Zagreba (IRTR).


Svrha projekta je razviti održive programe Društveno korisnog učenja (DKU) iz područja znanosti, inženjerstva, tehnologije i matematike, a sve u svrhu digitalnog opismenjavanja djece osnovnoškolskog uzrasta na području pet slavonskih županija. Vrijednost projekta je 1,2 milijuna kuna, od čega je 85 posto iznosa osigurano sredstavima Europskog socijalnog fonda.
Društveno korisno učenje je nastavna metoda kroz koju će studenti steći praktična iskustva iz struke uz istovremeno ostvarivanje koristi za društvenu zajednicu.
- Naš partner FERIT osmislit će novi izborni predmet koji će se zvati Društveno korisno učenje. Studenti će nakon edukacije stečeno znanje prenositi nastavnicima i učenicima osnovnih škola. Kroz projekt je nabavljena informatička i robotička oprema u vrijednosti 100.000 kn, koju će studenti koristiti u jednom od dva STEM centra u kojima će studenti razvijati projekte i programe. Kako bi učenici što lakše stjecali nova znanja svaka škola dobit će dio te opreme u trajno vlasništvo - rekao je Ivo Grgić, tajnik Zajednice tehničke kulture OBŽ-a.
Osim nastave iz područja Društveno korisnog učenja za 30 studenata bit će organiziran i robotički kamp. Tijekom akademske godine oni će surađivati s 15 škola i udruga, s oko 180 djece, od kojih će 72 biti u programu Centra za nestalu i zlostavljanu djecu.
- Radimo u šest gradova s djecom koja imaju ili dijagnozu poremećaja u ponašanju, ili rizik za razvoj poremećaja u ponašanju, to su uglavnom djeca koja dolaze iz socijalno ugroženih obitelji koja nemaju velika primanja te im roditelji najčešće ne mogu priuštiti tehnologiju koju imaju njihovi vršnjaci, stoga nam je uključenje u ovaj projekt izuzetno korisno - poručila je Kristina Gvozdić, psihologinja CNZD-a. I. Alilović
Najčitanije iz rubrike