Objavljeno 18. rujna, 2018.
Mogu ga mučiti europski problemi s ispušnim plinovima, mogu ga tužiti, Volkswagen nema konkurencije, Hrvati ga jednostavno vole
Kao što se i očekivalo, u kolovozu je nastavljen pad prodaje vozila u hrvatskim autosalonima. Prodano ih je 3200, drastično manje nego u srpnju (5738). Ipak, kada se brojka od 3200 prodanih automobila usporedi s lanjskim kolovozom, brojka je optimistična, jer je prodano gotovo 800 vozila više (lani 2433). I u ukupnom broju prodanih automobila ova je godina znatno bolja od lanjske, do kolovoza ove godine prodano je 47.167 automobila, a lani u istom vremenskom razdoblju 38.709, što je u postotcima povećanje od 21,8 posto.
Mogu ga mučiti europski problemi s ispušnim plinovima, mogu ga dioničari tužiti i tražiti milijarde dolara odštete, Volkswagen nema konkurencije, Hrvati ga jednostavno vole. Pod rječju "Hrvati" većinom se misli na korporacije koje Volkswagenove modele najčešće koriste kao službena ili rent‘a‘car vozila. U kolovozu je tako prodano 533 Volkswagenovih vozila, dok je na drugom mjestu kolovoza po pitanju marki, također marka iz Volkswagenove grupacije - Škode. Njih je u kolovozu prodano 318. Treće mjesto rezervirano je za Renault koji je prodao 286 vozila u kolovozu. Ni jedna ostala marka nije prodala više od 200 vozila u kolovozu. Opel je tako prodao 191 automobil, Suzuki 182, probuđeni Fiat 177, Dacia 165, Kia 164, Hyundai 152, Peugeot 135, Audi 123 i Citroen 111. Na ljestvici se tek u kolovozu ove godine pojavio i kineski Rariro koji je prodao četiri automobila.
Škoda Octavia
Što se tiče modela, pobjednik kolovoza je Hrvatima omiljena Škoda Octavija - prodano ih je 202. Drugo mjesto ljestvice prodanih modela u kolovozu, sa 138 automobila drži Volkswagen Tiguan. Skupnu pobjedu VW je ostvario zahvaljujući odličnom plasmanu i drugih modela, prodano je 96 Golfova, 74 T-Roca, 73 Pola, 54 Tourana te 45 primjeraka modela VW Up. Dobar rezultat u kolovozu polučio je Fiat 500 koji je na trećem mjestu najprodavanijih modela. Više od 100 prodanih primjeraka još je ostvario Renault Captur.
U osam mjeseci najviše je prodano Volkswagenovih vozila, 7073, s udjelom u ukupnoj prodaji od 15 posto. Na drugom je mjestu Renault (4655 vozila i udjel od 9,9 posto), a treći je Opel koji je na hrvatskom tržištu prodao 4512 novih vozila, uz udjel u ukupnoj prodaji od 9,6 posto. Najprodavaniji model u dosadašnjem tijeku godine, kao i u srpnju, jest Škoda Octavia, naime, do kraja kolovoza prodano je 2464 komada, drugi je po istoj tablici Renault Clio (2249), a treći VW Polo s prodajnim rezultatom od 1712 vozila. Slijedi hrvatskim građanima i dalje omiljen VW Golf (1677 prodanih vozila), dok je peta također tradicionalno vrlo tražena Opel Astra (1420).
Struja i plin
Gledajući statističke podatke, izgleda da i Hrvati počinju pratiti ekološke trendove zapada Europe - dizelaša je manje. Naime, prema vrsti pogonskog goriva, put do kupca pronašlo je 26.558 benzinaca ili 56,3 posto u ukupnoj prodaji i 19.579, odnosno 41,5 posto dizelaša. Volkswagen, Renault, Opel i Škoda, najprodavanije marke u 2018. godini u Hrvatskoj, prodali su više benzinaca od dizelaša, no velike razlike u postotcima nema. Kod Suzukija taj omjer je drastičniji, jer je prodao 96,8 posto benzinaca i samo 2,1 posto dizelaša. Manjak dizelskih agregata Suzuki je preusmjerio u 29 "plinaša".
Što se tiče automobila s LPG pogonom prednjači Dacija koja ih je prodala 315 do kolovoza. Nemali ih je broj u modelu Logan koji je omiljeno vozilo taksista. Drugi "plinaš" prema brojnosti je Opel - 65, dok je spomenuti Suzuki na trećem mjestu. Tu je još i Renault koji je prodao 29 vozila koje nakon paljenja na benzin pogoni plin.
Iako ih u Europi prodaju na tisuće, električna vozila još uvijek nisu "na radaru" Hrvata. U prvih osam mjeseci ove godine prodano ih je tek 41. Najviše ih je (11), prodao Smart. Po pitanju hibrida japanska kompanija i dalje nema dostojnu konkurenciju. Toyota je bila pionir i ostala je najbolja marka po pitanju hibridnog pogona. Ova je godina Toyota prodala 482 automobila s hibridnim pogonom, a drugi je s 27 prodanih hibrida Audi. Dvoznamenkasti su još Porsche (16) te luksuzna zasebna marka Toyote - Lexus, s 13 prodanih automobila.
Milan Bugarić
ZAGREB I POŽEGA SU NA ČELU
Zagrebačka regija, najveća i najbogatija, prodala je tijekom prvih osam mjeseci ove godine najviše automobila, ukupno 16.361 vozilo. Tom brojkom metropola drži 34,69 posto automobilskog tržišta. Na drugom je mjestu "umjetno napumpana" Požeško-slavonska županija s 4399 prodanih automobila. Ovu su brojku s više od 90 posto postigle tvrtke koje su na svoja vozila, zbog nižih davanja poreza, stavile PŽ registracijske tablice. Iza Požege svrstale su se velike regije: splitska s 3520 novoregistriranih auta i riječka s 3250 vozila. Prema logici iza njih bi trebala biti Osječko-baranjska županija, no to kao ni prethodnih mjeseci nije slučaj. Osječka se regija smjestila na uistinu skromno, 9. mjesto, s 2020 novoregistriranih automobila. Ispred Osječke tu su Istra (3235), Karlovačka županija (2501), Međimurska (2272) i još jedna porezna oaza, Bjelovarsko-bilogorska županija (2066).
Električni modeli još su nepoznanica
Hrvati, kao što smo rekli, još uvijek ne vjeruju struji. Za električni pogon odlučilo se 11 vlasnika Smarta, dok benzinski pogon ima 189 automobila Smart. Na drugome je mjestu Volkswagen koji je prodao sedam svojih električnih modela. Jedan manje, šest, prodao je BMW, dok je Teslu kupilo pet osoba. Po četiri električna automobila u prvih osam mjeseci prodali su Renault i već spominjani Rariro, a tri ih je kupcima isporučio Nissan. Jednog "strujaša" prodao je i Hyundai. Prateći događanja na tržištu za očekivati je da će se dogodine broj prodanih automobila na električni pogon u Hrvatskoj udvostručiti.