Autoglas
LEGENDARNI MODEL ODLAZI U POVIJEST

Dogodine će prestati proizvodnja VW bube
Objavljeno 18. rujna, 2018.
Volkswagen poručuje kako će proizvodnja završiti u tvornici u Meksiku idućega srpnja nakon što se proizvedu slavljenički modeli

Sada je i službeno, Volkswagen će u srpnju 2019. godine prestati proizvoditi bubu, automobil najznamenitijeg dizajna na svijetu, koji je desetljećima privlačio poklonike diljem svijeta. Njemačka tvrtka poručila je kako će proizvodnja završiti u njihovoj tvornici u Meksiku idućega srpnja nakon što se proizvedu slavljenički modeli.


Buba ima svoje korijene u nacističkoj Njemačkoj, kada je stvoren „narodni automobil“, no postala je zvijezda uspješnih Disney filmova o automobilu po imenu Herbie. Nakon desetljeća uspjeha prodaja je posljednjih godina padala, osobito na ključnom američkom tržištu jer se američki potrošači sve više okreću većim automobilima. Volkswagen će, nakon skandala u svezi sa štetnim emisijama dizelskih vozila i golemog investiranja u električna vozila, smanjiti raspon svojih modela te će se fokusirati na obiteljske i električne automobile. Iz kompanije su priopćili kako će posljednji modeli bube biti dostupni u stilu kupea i kabrioleta.

Kopija Tatre

- Gubitak bube nakon tri generacije, nakon gotovo sedam desetljeća, izazvat će niz emocija mnogih obožavatelja - rekao je Hinrich Woebcken, izvršni direktor američke Volkswagen grupe. Bubu je 1930. godine izvorno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche – ime danas povezano s brzim vozilima – prema nalogu Adolfa Hitlera, koji je želio jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu.
Bilo je to u režiji nacističke organizacije Snaga kroz radost (KdF) zadužene za slobodno vrijeme njemačkog građanina. U organizaciji KdF-a "njemački radnik" odlazio je na odmor, u prirodu, bavio se sportom. Kako bi sve to stigao, rodila se ideja i o "automobilu za svačiji džep". Porsche će poslije priznati da je temeljnu zamisao o konstrukciji Volkswagena, odnosno poslije proslavljene bube, preuzeo od svoga zemljaka Hansa Ledwinke, konstruktora koji je radio za češku Tatru. Prva je buba u mnogim detaljima bila slična Tatri V570. To je desetljećima poslije potvrdio i sam Volkwagen i u šezdesetima platio odštetu češkoj kompaniji.
Nova buba

Izbijanjem rata proizvodnja je zastala, tvornica je bila ozbiljno oštećena te je pala u ruke savezničkih snaga. Proizvodnja je dobila zamah u kasnim četrdesetim godinama prošlog stoljeća, a do 1955. na njemačkim cestama bilo je milijun auta.
Dizajn je zadobio međunarodnu slavu šezdesetih i sedamdesetih godina u filmovima s Herbiejem, trkaćim automobilom koji misli svojom glavom. Bio je popularan i u supkulturama šezdesetih, koje su hvalile male, praktične, ali i estetske kvalitete bube.
Proizvodnja bube je prekidana, pa ponovno oživljavana u nekoliko navrata tijekom sedam desetljeća.
Redizajnirana „nova buba“ devedesetih godina pomela je američko tržište - prodano je više od 80.000 vozila tijekom 1999. godine. Kompanija je posljednjih godina razmatrala mogućnosti modernizacije i električne verzije, no odlučili su se za prekidanje proizvodnje. Ipak, Woebcken nije potpuno isključio mogućnost da model jednog dana uskrsne rekavši: „Nikad ne reci nikad.“ Volkswagen je tijekom osam mjeseci 2018. prodao 11.151 bubu, što je 2,2 posto manje u odnosu prema istom razdoblju lani.H
INDUSTRIJSKI DIV
Realizacija ideje o autu za 990 maraka morala je ipak pričekati kraj rata. Uspon Volkswagena počeo je u poslijeratnom razdoblju nakon 2. svjetskog rata, ali sporo. U prosincu 1945., sedam mjeseci nakon rata, iz tvornice izlazi prvih 55 buba. Dvije godine poslije počinje i izvoz - pet automobila dostavljno je u susjednu Nizozemsku. Ostalo je povijest. Buba je postala simbol njemačkog gospodarskog rasta i jedan od najpopularnijih automobila u povijesti, a VW s više od 600.000 zaposlenih najveći svjetski proizvođač automobila.
1930.

godine izišla je prva skica bube
1997.

godine svijet je ugledala nova generacija bube
Buba - jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu