Osijek
HRVATSKE ŽELJEZNICE IZ PROŠLOG STOLJEĆA

Zbog samo jednog kolosijeka vlak čeka da prođe drugi
Objavljeno 14. rujna, 2018.
Ponuda za dvostruki kolosijek u Laslovu raspisana je prije deset godina

Nije prošlo ni mjesec dana otkako smo najprije izvijestili da bi Podravka koja prometuje iz Osijeka u Zagreb mogla izgubiti dugogodišnji status poslovnog vlaka i dobiti status običnoga brzog vlaka. Da upravo taj vlak nema godinama ni vagon-restoran, putnici iz Osijeka već dobro znaju. Ubrzo je iz Hrvatskih željeznica stiglo još jedno iznenađenje, a to je vijest da će do Koprivnice noću Osječane prevoziti motorni vlak, tzv. plavac, a kakav godinama vozi iz Osijeka, ali ne do hrvatske metropole nego manjih mjesta. No, tu iznenađenjima nije kraj pa putnici upozoravaju na još jedan apsurd, i to na liniji Osijek - Vinkovci.


- Ne mogu vjerovati da se u 21. stoljeću, i to iz Osijeka, koji je središte Slavonije, do Vinkovaca ne možemo voziti kao svi drugi civilizirani putnici. Naime, kad vlak krene iz Osijeka prema Vinkovcima, vlak koji prometuje iz Vinkovaca prema Osijeku ne može krenuti sve dok ovaj ne stigne u Vinkovce. Razlog tome je u samo jednom kolosijeku koji onemogućuje da se vlakovi jednostavno mimoiđu i da svaki ide svojim putem a da ne ovise o vremenskom rasporedu vožnje i brzini ovog drugoga - upozorava čitateljica Maja K. koja se vrlo dobro sjeća da je prije rata na spomenutoj pruzi bilo nekoliko kolodvora, i to u Gabošu, Antunovcu i Laslovu, gdje je bilo i više kolosijeka. Tada su se, prisjeća se ona, vlakovi mimoilazili, no sve je stalo nakon Domovinskog rata. Kako je spomenuta pruga bila uništena, čekala se obnova koja je napokon realizirana 2008. godine. Tada je, tvrdi naša sugovornica, raspisana ponuda za natječaj za dvostruki kolosijek u Laslovu, ali i gradnju kolodvora u tom mjestu.
- Prošlo je od tada čak deset godina i nitko iz Hrvatskih željeznica nije ni prstom maknuo da problem riješi i omogući nama Slavoncima normalno putovanje do Vinkovaca ili do Osijeka. Prije mjesec dana Osječko-baranjska županija s Hrvatskim željeznicama načela je tu temu i rečeno je kako će se odvojiti sredstva za taj zahvat koji, realno, košta, no valjda smo mi u Slavoniji zaslužili normalan željeznički promet - zaključuje Maja K., dodajući kako njezinoj tvrdnji u prilog ide i velik broj putnika koji se vozi u spomenutom smjeru - iz Osijeka u Vinkovce i obrnuto. Dakako, to povlači i pitanje broja polazaka u oba smjera. Maja K. podsjeća da je prije Domovinskog rata bilo 12 polazaka u oba smjera, a sad ih je samo osam. Također, promijenjena je, kaže, i dopuštena maksimalna brzina vožnje. Prije Domovinskog rata ona je iznosila, prisjeća se, 100 kilometara na sat, a sad je dopušteno maksimalno voziti 80 kilometara na sat, i to, kaže, bez ikakvog pojašnjenja putnicima koji ne samo da se voze sporije nego prije već i čekaju prolazak jednog vlaka da bi s drugim krenuli dalje.
Naša sugovornica dodaje kako su do 3. rujna iz Osijeka Hrvatske željeznice imale samo sedam polazaka. Zahvaljujući županu Ivanu Anušiću, dodaje, u dogovoru s tom tvrtkom uveden je vlak u 9.20 sati iz Osijeka prema Vinkovcima.
- Drago mi je što je uveden dodatan vlak, no to svakako nije dovoljno. Mislim da nama putnicima koji svakodnevno prometujemo na toj željezničkoj liniji Hrvatske željeznice duguju pojašnjenje - kaže Maja K., koja očigledno neće biti zadovoljna odgovorom iz HŽ Putničkog prijevoza, kao ni ostali putnici koji priželjkuju više polazaka vlakova u oba smjera da bi na vrijeme stigli obaviti svoje zadatke zbog kojih, uostalom, i koriste usluge putničkog prijevoza.
Da je na toj liniji osam polazaka, potvrđuje Ivana Čubelić, koordinatorica za odnose s javnošću HŽ - Putničkog prijevoza. Kaže kako je do 3. rujna ove godine na relaciji Osijek - Vinkovci vozilo sedam vlakova, a na relaciji Vinkovci - Osijek osam.
- Od 3. rujna na relaciji Osijek - Vinkovci vozi osam vlakova, a na relaciji Vinkovci - Osijek situacija se nije mijenjala pa i dalje vozi osam. Stupanjem na snagu novog voznoga reda 9. prosinca 2018. vozni red na relaciji Vinkovci - Osijek i u obrnutom smjeru bit će isti kao i nakon izmjene 3. rujna - pojasnila je koordinatorica Čubelić. Dakle, nema nade da će krajem godine doći do povećanja broja linija, odnosno potvrđena je samo jedna linija više iz Osijeka za Vinkovce. Nažalost, i na toj liniji putnici neće osjetiti promjene, odnosno oni koji se vraćaju u Osijek iz Vinkovaca i dalje čekaju vlak iz suprotnog smjera kako bi mogli krenuti na željeno odredište.
Marija Mihelić
80

km/h dopuštena je brzina vožnje vlaka na relaciji Osijek - Vinkovci, a prije rata bila je 100 km/h
Kolodvor, pothodnik i otočni peron 2019.?
Iz Odjela za korporativne komunikacije HŽ-a doznajemo da se brzina prometovanja vlakova s 80 km/h neće mijenjati. No, stiže i dobra vijest, i to da će se 2019. godine početi s radovima na gradnji željezničkog kolodvora Laslovo.

- U tijeku je priprema natječaja. U sklopu radova sagradit će se i pothodnik, otočni peron te dva nova kolosijeka. Time će se omogućiti križanje vlakova i kapacitet pruge, odnosno prometna propusnost pruge Osijek - Vinkovci.
Možda ste propustili...

RETREEART ORGANIZIRA NESVAKIDAŠNJI DOGAĐAJ U PRIRODI

Šumska kupka: Zastani, udahni i rascvjetaj se!

NATJEČAJ UPRAVNOG ODJELA ZA OBRAZOVANJE I MLADE OBŽ

Poslijediplomski studij uz potporu

Najčitanije iz rubrike