Novosti
TEŽI SE KVALITETNOM TURIZMU

Cappelli: Prihod od turizma ove godine oko 12 milijardi eura
Objavljeno 10. rujna, 2018.
Prihodi od turizma ove bi se godine mogli približiti iznosu od 12 milijardi eura, što je oko milijardu više nego u rekordnoj 2017., što, kao i dosadašnji rezultati ove turističke godine, nije razlog za nezadovoljstvo, istaknuo je u ponedjeljak ministar turizma Gari Cappelli, poručivši i da Hrvatska teži kvalitetnom turizmu. Ministar je to uz ostalo kazao novinarima nakon sjednice Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, na kojoj se raspravljalo o stanju u hrvatskom turizma te prijedlozima i planovima za iduću godinu.
"Računamo da će se prihodi od domaćih i od stranih turista ove godine približiti iznosu od 12 milijardi eura i ne mislimo da će tome naštetiti snižavanje cijena u ljetu jer su ukupni prihodi za prvu polovinu godine već bili veći nego lani. Već su krenule i intenzivne pripreme sektora za 2019., s naglaskom na sinergiju javnog i privatnog sektora, kvalitetu, cijene i promociju, koja mora biti dvostruko bolja i jača nego za ovu godina, s obzirom na trendove potražnje i stanje u konkurentskim zemljama", najavio je Cappelli. U svezi s ovogodišnjom turističkom sezonom i rezultatima, rekao je kako se najviše brojkama dolazaka i noćenja turista pokušavalo reći je li bila dobra ili loša, dok se o kvaliteti govorilo manje, a upravo su najkvalitetniji objekti s četiri i pet zvjezdica bili najbolje popunjeni.
Na sjednici Turističkog vijeća, kako je izvijestio, dan je rok od oko tri tjedna za pripremu rasprave o ovogodišnjoj sezoni, a kako bi se mogle poslije pripremiti smjernice za proračun HTZ-a za 2019. "Svi smo se složili da je predsezona bila iznad očekivanja, s turističkim porastima primjerice u svibnju od 40, ponegdje i od 60 posto u odnosu prema lanjskom svibnju, kao i da moramo više razgovarati o kvaliteti i cijenama i jesu li one ove godine dobro pogođene i jesu li turisti dobili pravi omjer cijene i kvalitete. Ipak, kada sagledamo rezultate nekih od naših konkurenata na Mediteranu, poput određenog pada u Španjolskoj, pa i velikog buma Turske, čiji turizam snažno podupire država, ne možemo biti nezadovoljni ovom godinom, pogotovo što smo se ‘natjecali‘ i s našom lanjskom rekordnom godinom", rekao je Cappelli.
Zbog svega toga smatra i da je Hrvatska još uvijek hit-destinacija, pogotovo što odlične najave i porasti stižu s dalekih tržišta, poput SAD-a, Kine i drugih, a očekuje se i da će u 2019. dobre rezultate dati i jača izdvajanja nego ove godine kroz udruženo oglašavanje HTZ-a i partnera za aviopromet te više nego ove za autobusere i brodare, pogotovo za linije s Italijom. O tome se načelno razgovaralo i na sjednici Vijeća, kao i da se u udruženo oglašavanje uvrsti i nautika.
Cappelli je izvijestio da turistički sektor i za iduću godinu najavljuje podosta investicija, kao i da od Vladinih mjera očekuju rješenja za nedostatak radne snage te porezna rasterećenja. Pritom je za smanjenje PDV-a u turizmu kazao da je "i to u bubnju, do 2020.". H
SPORTSKA HRVATSKA
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić rekao je da je turistički rujan za sada sličan prošlogodišnjem, ali je još rano za usporedbe jer je tek početak mjeseca, kao i da su najave i buking za posezonu također na lanjskoj razini. Najavio je da će HTZ u budućnosti provesti nekoliko javnih poziva za suradnju kroz udruženo oglašavanje te da će se razmotriti potpore za top-događanja i projekt "Sportska Hrvatska", koji su već počeli ove godine s ciljem jače promocije Hrvatske kroz sport i uspješne sportaše.
Za smanjenje PDV-a u turizmu ministar je kazao da je "i to u bubnju, do 2020."
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana