Autoglas
PEUGEOT 108

Ovo je mali šminker koji razbija predrasude
Objavljeno 11. rujna, 2018.
S dizajnerski dodatcima te motorizacijom ispod haube, Peugeot 108 slobodno se može "potući" s nemalom konkurencijom A segmenta

Nakon najave da ćemo testirati Peugeot 108, većina kolega iz redakcije uputilo je pitanje: "Staneš li ti u to?". Skepsa je trajala nepunu sekundu jer smo za upravljač ovog simpatičnog mališana sjeli bez problema, unatoč visini vozača od 190 centimetara. Nasljednik 107-ice pokazao se uistinu pravim malim šminkerom.


U ruke nam je došao Peugeot 108 Allure 1.0 VTI 72 koji nudi profinjen dizajn s energičnom siluetom i zaigranim prednjim dijelom s vragolastim pogledom dobivenim oblikom svjetala. Iako je blizanac s modelima Citroen C1 i Toyota Aygo, Peugeot 108 ipak ima "ono nešto" što privlači poglede. I dok muška populacija neće biti nešto očarana s dimanzijama automobila, žene je oduševio. U sedam dana za Peugeot 108 većinom su se lijepili epiteti "Vidi kako je sladak", "Baš je simpa", do nama neshvaćenog "Pravi Švrćo"... ako želiš uspostaviti kontakt sa ženskom osobom ne moraš šetati psa - provozaj Peugeot 108!
Šalu na stranu, Peugeot 108 jedinstvenim stilom i neodoljivim licem plijeni pozornost već na prvi pogled. Udobnost je bez premca za ugodnu svakodnevnu vožnju zahvaljujući kompaktnim dimenzijama (dug je samo 3,47 metara) te odličnom okretnošću i upravljivošću (krug okretanja od samo 4,80 metara), koje mu omogućuju da se provuče posvuda (isprobano i u Zagrebu i u Osijeku). Valja istaknuti i udobnost ovjesa najviše razine te besprijekorno ležanje na cesti.
Pozitivan šok

Nakon ulaska u automobil slijedi pozitivan šok, jer u unutrašnjosti Peugeota 108 uistinu ima mjesta. Vozač i suvozač, bili oni i krupnije građe, u ovom automobilu imaju sasvim dovoljno mjesta. Ako se sjedala ne povuku baš do kraja, mjesta ima i za one putnike na stražnjem sjedalu. Odmah moramo napomenuti da je ovo gradski automobil koji nije namijenjen baš za svakodnevnu vožnju od nekoliko stotina kilometara. Stoga ovaj gradski mališan nema ni puno prtljažnog prostor - 196 litara, no ako se stražnja sjedala spuste, a to se radi na iznimno lagan način, prtljažni prostor raste do zavidnih 780 litara. To će vlasnik ipak rijetko činiti, jer ovaj automobil nije namijenjen za prijevoz velikih stvari.
Što se tiče vožnje, Peugeot 108 agilni je mali automobil. Vozilo teško 906 kilograma pokreće 1.0 benzinski trocilindarski motor koji isporučuje 72 konjske snage. Što se tiče gradske gužve ovo je idealno prometno sredstvo. Možete ga bez straha parkirati tamo gdje vozači malo većih automobila imaju problema, a probijanje kroz gužvu je odlično - pravi mali urbani zvrk. Unatoč malom agregatu, Peugeot 108 odlično se ponaša i na autocesti. Dugačak završni prijenos omogućava mu solidne performanse i na otvorenom. Bez problema dostiže 130 kilometara na sat koju konstantno održava bez stresova. Krajnja mu je brzina 160 kilometara na sat koju nismo htjeli provjeriti, iako uopće ne sumnjamo da su ti podaci točni. Mališan je i na 140 km/h pucao od snage. Do stotke je na testu Peugeotu 108 trebalo oko 13 sekundi, od njega se ni ne traži da jurne brže.
Mala potrošnja

Ako izuzmemo "braću" - Toyotu Aygo i Citroen C1, Peugeot 108 slobodno se može "potući" s konkurencijom u A-segmentu - Volkswagenom up!, Škodom Citigo, a tu je i Seat Mii, Hyundai i10, Kia Picanto, Renault Twingo. Odlične prodajne brojke u zapadnoj Europi pokazale su da su dizajneri 108-ice imali pravo.
S obzirom na to da je riječ o malom gradskom automobilu, mjesta za uobičajenu količinu goriva - nema. Rezervoar je kapaciteta 35 litara (benzin), no to je sasvim dovoljno, da uz normalnu vožnju od 130 km/h odete od Osijeka do Zagreba i u povratku ga tenkirate tek kod Slavonskog Broda. Ako pak idete Podravskom magistralom do hrvatske metropole, imat ćete goriva za oba smjera. Na sedmodnevnom testu, gdje smo vozili na svim cestama, ukupna potrošnja bila je nešto manja od pet litara (4,9) na 100 km.
Što se tiče cijene, ona je za model Peugeot 108 Allure1.0 VTI 72 - 87.890 kuna. Kako od dodatne opreme ima dekor JUSA Green – 1100 kn, Fizz Zelenu boju - 2800 kn i dodatno zatamnjena stražnja stakla – 1000 kn, ukupna cijena je 92.790 kuna.
Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
Automobil koji je lagan za upravljanje
Karoseriju Peugeot 108 ukrašavaju LED dnevna svjetla koja naglašavaju elegantnu i uzbudljivu osobnost automobila. Stražnja svjetla, koja uključuju i svjetla za vožnju unatrag i svjetla za maglu, oblikuju tri kandže koje zaokružuju stražnji dio karoserije. Automobil je dizajniran kako bi bio intuitivan i lagan za upravljanje. Podesivo sjedalo vozača smješta vas na idealnu visinu naspram centralne konzole koja sadrži sve komande ugrađene opreme, klimatizacije, te veliki 7" ekran osjetljiv na dodir koji grupira sve informacije potrebne za vožnju. U unutrašnjsoti auta dominiraju kvalitetni, premda i kruti materijali, a funkcionalnost je, za takav auto vrlo dobra. U srednjem paketu opreme dolaze 5-colni naplaci, koji poboljšavaju ukupni dojam 108-ice, a zbog širih guma povećavaju stabilnost, a i udobnost za ukupno četiri osobe koje se mogu smjestiti u Peugeot 108.
Opremljen je efikasnim motorom
Peugeot 108 opremljen je efikasnim 1.0-litrenim motorom s niskom emisijom CO2 i niskom potrošnjom goriva. Riječ je o ekonomičnom i učinkovitom 3-cilindarski motoru 1.0L VTi 72KS opremljenom s mjenjačem s 5 stupnjeva prijenosa koji emitira svega 93 g CO2/km. Lagan i kompaktan, ovaj benzinski motor ima optimizirano izgaranje i manje trenje zbog veće učinkovitosti. Sustav pomoći pri pokretanju na nagibu nakratko automatski koči vozilo kako bi spriječilo njegovo klizanje unatrag prilikom kretanja na nagibu i time daje vremena vozaču da premjesti nogu s papučice kočnice na papučicu gasa.