Mozaik
"NAPAD" NA MILANO

Starbucks otvorio kavanu u domovini espressa - Italiji
Objavljeno 7. rujna, 2018.
Starbucks cilja na klijentelu od 18 do 34 godine, kojoj tradicija nije na prvom mjestu

Američki lanac kavana Starbucks otvorio je u četvrtak u Milanu svoju prvu kavanu u Italiji, u avangardnom i ambicioznom pokušaju osvajanja duhovne domovine espressa. Multionacionalna kompanija "napada" jedno od uporišta talijanske kulture, snažni crni napitak koji se u barovima i kafićima diljem zemlje posluži šest milijardi puta u godini.


Bivši direktor Starbucksa Howard Schultz, koji je napustio položaj u lipnju, usred glasina da bi se mogao natjecati za Bijelu kuću 2020., nekoliko je puta izjavio da će njegova kompanija u Italiju doći "ponizno". Kompanija se nada da će njezina milanska kavana, površine 2300 četvornih metara, "najljepši Starbucks na svijetu", privući kupce željne novog iskustva ispijanja kave. Analitičari kažu da Starbucks ulazi na talijansko tržište u pravom trenutku.
- U ovom trenutku ugostiteljski lanci imaju samo 20 posto udjela na talijanskom tržištu, ostalo otpada na neovisne poduzetnike. Ali lanci se brzo šire, osvajaju više od četiri posto tržišta godišnje - kaže Matteo Figura iz tvrtke za istraživanje tržišta NPD.
Posljednjih se godina promijenio i način na koji Talijani piju kavu. Prije je espresso više bio "energetski šut", a danas ljudi sve više traže kvalitetu i ugođaj ispijanja kave.
Starbucks će ciljati na klijentelu od 18 do 34 godine, kazao je Figura, ustvrdivši da talijansko tržište ima prostora i za tradiciju i za Starbucks. "Osvajanje domovine espressa velik je izazov, koji mnogi Talijani smatraju suludim", kaže Alexandre Loeur, analitičar Euromonitora. "Snobovština će možda na početku prevladati, ali mlađi su naraštaji otvoreniji prema kavi kakvu nudi Starbucks" i kompanija nije bez izgleda srednjoročno i dugoročno, dodaje Loeur.
- Vidjet ćemo hoće li uspjeti u Italiji - kaže Alessandro Panzarino, vlasnik Cafe Martinija, koji se nalazi blizu novog Starbucksa.
Priznaje da se pomalo boji američkog diva i očekuje njegov incijalni uspjeh. "A potom ćemo vidjeti hoće li ljudima dosaditi i hoće li plaćati skuplju kavu." Tradicionalni milanski espresso, naime, stoji približno euro.
Simone Dusi (35) neće se dati nagovoriti. "Volim jaku kavu i nema šanse da pijem neke Starbucksove razvodnjene varijante ili nekakve frappuccine."
Milan Bugarić
2300

četvornih metara ima Starbucksova kavana u Milanu
1

euro stoji tradicionalni milanski espresso
Starbucks ima 29.000 kavana u 77 zemalja svijeta, uključujući 12.000 u SAD-u i 3300 u Kini
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

HRABRI NAŠIČANI USPELI SE NA MONT BLANC

Mont Blanc san je za mnoge planinare, a za nas je postao stvarnost

2

HUGH JACKMAN NA TORONTO FILM FESTIVALU

Snimajući film upoznao sam svijet politike i ne želim mu niti primirisati

3

TURNEJOM EXPERIENCE + INNOCENCE UPRAVO OBILAZE EUROPU

U2 i četvrt stoljeća redefiniranja rock-koncerata