Regija
PONESTAJE LI INTERES ZA KUPNJOM NA KUĆNOM PRAGU?

Odlazak na tržnicu prvi je izbor i kupaca i proizvođača
Objavljeno 4. rujna, 2018.
ĐAKOVO - Sudeći po broju iznajmljenih ili priručnih štandova i oglasnih tabli, prodaja na kućnom pragu nije više popularna niti željen način trgovine na području Đakova i okolnih mjesta. Nije da je nema, ali znatno je manja u odnosu na prijašnje godine, kada se u gotovo svakoj ulici, pa i u selima gdje svako kućanstvo ima svoj vrt, moglo kupiti voće i povrće, ali i drugi proizvodi. Potvrda ovome su samo dva iznajmljena Univerzalova štanda tijekom ovih osam mjeseci.
- Jedan se nalazio u Šenoinoj ulici, drugi na parkiralištu, a oba su ovih dana otkazana - doznajemo od Ivanke Vargić, voditeljice Univerzalove radne jedinice tržnica i parking, te dodaje da je cijena najma već godinama oko 200 kuna.
Prodavači na đakovačkoj tržnici kažu da im je, iako imaju kupce na kućnom pragu, prodaja na tržnici ipak draža opcija iz više razloga.
- Prodajemo podjednako kod kuće i ovdje. Kuća nam je na takvom položaju da je ljudima zgodno zaustaviti se i parkirati, ali ovdje mogu bolje predstaviti svoj proizvod i više se mogu posvetiti kupcima - kaže Kristina Krizmanić, čija se obitelj već 30 godina bavi proizvodnjom meda i pčelarstvom, te pokazuje suvenire, poklončiće, ukrasne svijeće od voska, razne vrste meda i ostalih pčelinjih proivoda. "Prednost je što ih ovdje mogu lijepo izložiti i ponuditi", dodaje Krizmanić.
Ružica Lagator iz Viškovaca, vlasnica istoimenog OPG-a, na tržnici je dvije godine, a prodaje proizvode od aronije. U ponudi ima sok, pekmeze sa šećerom ili bez njega, čaj i prah aronije, koji se može koristiti u proizvodnji keksića ili u jogurtu. Dio toga proda kod kuće, ali u mnogo manjoj količini.
- Zadovoljna sam prodajom na tržnici. Ovdje se puno više proda, a sada već imam i svoje stalne mušterije. Odlazimo i na sajmove, ali uglavnom u blizini jer odlazak dalje zahtijeva i veće troškove. Ovdje sam redovito od prošloga Božića i za to se vrijeme pokazalo da moji proizvodi brže i lakše nađu put do kupca na tržnici nego kod kuće - zaključila je Lagator.
Osim slabije kupovne moći, što su spomenuli svi prodavači, jedan je od razloga manje prodaje na kućnom pragu i veći angažman ljudi u svojim vrtovima. Jedno vrijeme zanemarena, obrada vlastitog zemljišta postala je način za znatnu uštedu.
Iz dvorišta Denisa i Blaženke Škorvage voće i povrće do kupaca brže odlazi jedino kada se radi o naručenim većim količinama, uglavnom paprike, a i oni su zadovoljniji prodajom na tržnici.
- Imamo mi stalne kupce koji nam dolaze kući, ali budući da smo na selu, iz Punitovaca, puno ih je manje jer većina ima svoje vrtove gdje uzgajaju ono što im je potrebno. Rekao bih da je omjer prodaje 70 – 30 posto u korist tržnice, a jedino se izjednači kada dođe cvijeće, koje također uzgajamo - kaže Škorvaga, čija majka dodaje kako joj je draža tržnica jer se proizvodi mogu izložiti uz istaknute cijene te je sve puno urednije i preglednije. Marija Alduk
Na kućnom se pragu slabije prodaje jer zbog niske kupovne moći kupci traže manje količine, a i sami obrađuju zemlju
Redovni kupci
Svoje mjesto na đakovačkoj tržnici ima Ivanka Mijošević iz Piškorevaca, a ondje redovito prodaje mliječne i suhomesnate proizvode, jaja, perad,...uglavnom sve iz vlastite proizvodnje. "Prodaje se kod kuće i na tržnici, ali ovo drugo je puno bolji izbor. Iako su troškovi veći, tu se kreće znatno više ljudi, a imam i svoje redovne kupce koji znaju gdje me mogu naći svake srijede i subote", kaže Mijošević.
Možda ste propustili...

GRUPA KONTRAST U BRATISLAVI

Slovaci izložili likovne radove

UDRUGA FARMICA PODIŽE PRVI AZIL ZA ŽIVOTINJE U NAŠICAMA

Donacijama građana kupili zemljište za novi dom pasa

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana